Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Jeg bar ut katten for å vaske gulvene, og det var helt jævlig å ha henne sittende og stirre på meg under hele seansen, mens hun mjauet sårt for å få oppmerksomhet / få komme inn. Da jeg var ferdig, slapp jeg henne inn i stuen, hvor jeg bare støvsugde gulvene, og da var det et svare mas med å mjaue på kjøkkendøren og stryke seg inn til leggene mine og rulle rundt på teppet (noe hun vanligvis kun gjør i et håp om få godbiter av mamma) og gjøre alskens ablegøyer, men ikke faen om jeg skulle slippe henne inn før gulvet var tørt.

 

Lot henne endelig slippe inn når jeg var sikker på at gulvet var tørt, så får jeg bare gå over med tørrmopp i morgen, ble så lei av maset. Vet jeg ikke burde gi etter, men det får da være måte på hvor mye en person som ikke er katteeier skal tåle.

 

Jeg antar at hun ikke forstår konseptet med "Vent til gulvet er tørt før du går inn og skitner det til igjen", men likevel. Irriterende. Jeg vil jo bare ha det rent …

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som har kattunger, bruker dere noen form for gjerde inne for å hindre dem komme til steder de ikke skal være?

Eksempelvis bak tv-bord, med ørten kabler rundt omkring.

Vi tapet på masse papp, da kattunger ofte kan ha" ulykker" sånne steder og ledninger er håpløse å vaske.
Lenke til kommentar

Hei. Noen som har erfaring med Litter Kvitter?, og i så fall hvor gamel bør kattene være før man begynner å trene de? Jeg overtar to kattunger til høsten, og det hadde jo vært stilig hvis de lærte seg å bruke det vanlige toalettet istedenfor kattedoen, og ikke minst, mye mer praktisk for meg. :p

 

Et lite spørsmål til. Hvor gamle må de være før de blir chippet?

Lenke til kommentar

I det siste har katten min funnet ut at det er praktisk å bruke leggen min som springbrett når hun skal hoppe opp i vinduskarmen på soverommet (sengen står rett under og jeg sover uten dyne). Nå har det skjedd tre ganger at hun har vekket meg ved å hoppe på benet mitt og ta fart derfra og opp til vinduet. I natt var det så vondt at jeg ikke fikk sove igjen på i alle fall en time. Skjer det igjen skal jeg ta henne. Faen så irriterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I det siste har katten min funnet ut at det er praktisk å bruke leggen min som springbrett når hun skal hoppe opp i vinduskarmen på soverommet (sengen står rett under og jeg sover uten dyne). Nå har det skjedd tre ganger at hun har vekket meg ved å hoppe på benet mitt og ta fart derfra og opp til vinduet. I natt var det så vondt at jeg ikke fikk sove igjen på i alle fall en time. Skjer det igjen skal jeg ta henne. Faen så irriterende.

 

Og dette er hvorfor det er adgang forbudt på soverommet her! :p

Lenke til kommentar

Hei. Noen som har erfaring med Litter Kvitter?, og i så fall hvor gamel bør kattene være før man begynner å trene de? Jeg overtar to kattunger til høsten, og det hadde jo vært stilig hvis de lærte seg å bruke det vanlige toalettet istedenfor kattedoen, og ikke minst, mye mer praktisk for meg. :p

 

Et lite spørsmål til. Hvor gamle må de være før de blir chippet?

 

 

 

 

 

 

Jeg har brukt litter kvitter med den første katten jeg fikk. Det fungert helt utmerket og det var langt ifra så vanskelig å få det til å fungere som jeg trodde. Bare husk og være tålmodig med katten og ikke gå for raskt fram.

Endret av ViPeR
Lenke til kommentar

Har to kloremøbler. Ett som er gammelt og utslitt, og som bare består av en stang på et brett til 200kr, og ett som har hyller, dingle-leke, hule og 2 stenger til 1000kr. Gjett hvilket hun bruker... -___-

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er mest sannsynlig bare blitt forlatt av ''eieren''. Enten på grunn av at eieren ikke var smart nok til å få pus kastrert og endte ''plutselig'' opp med seks katter, at eieren ville at barna skulle ''oppleve mirakelet'' når en katt får kattunger og de dermed ble eldre og realiteten slo dem i trynet, eller så skulle eieren på ferie og gadd ikke spørre naboen om å passe på kattene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...