Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste katter plukker dette med klorestenger og kattetoalett opp ganske raskt. Det å gjøre fra seg i sand er et naturlig instinkt. Da jeg tok inn min hadde hun ikke brukt kasse siden hun var liten og selv etter 12 år med å gjøre fra seg ute var det første hun gjorde da hun måtte på do første gangen hun kom å gå i kassen sin.

Lenke til kommentar

Ja, men siden det er begrenset tilgang på sand her jeg bor, regner jeg med at hun har gått i enten jord eller gress når hun har vært ute.

 

Og det vet jeg. Min begraver ikke alltid "business"-en sin. Jeg har lest at dette kan bety at katten vil vise at han er mester i huset. Noen som vet om det stemmer? Eller er det bare fordi hun vet at det ikke finnes rovdyr i huset hun må skjule sporene sine fra?

 

Eller kanskje hun prøver å grave, men ikke får det til skikkelig (ikke like mye plass som ute). Hun står stort sett og prøver å grave i plasten på kassen istedenfor i sanden. :p

Lenke til kommentar

Trenger ikke være sand nei, blomsterbedd er visst veldig populære ''kattekasser'' :p

Katter er forskjellige de også, så kan være at pus ikke er like flink til å grave ned sitt fornødne, eller som du skrev at pus vil vise dominans (min hankatt går av og til på do mens jeg går på do, han ser meg gå på do og du kan nesten se at han tenker ''Å nei du! Dette stedet skal JEG stinke ned!'') eller at pus rett og slett ikke har like god plass til å grave det ned, mine pleier også av å til å skrape på plasten, og det er ikke uvanlig at jeg våkner av at en av dem driver å slår dodøra deres opp så den smeller ned igjen om og om og om igjen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du skriver det der, er jeg jaggu glad jeg tok av døren til kassen hennes. :p

 

Kjærestens katt pleier å klore fremover, helt til hun når veggen. Men istedenfor å stoppe der, fortsetter hun å klore langt opp på veggen. Jeg husker en natt hun gjorde det i sikkert 15min i strekk og jeg snudde meg i halvsøvne og sa til typen: "jeg tror katten din er ødelagt". Holdt på å le meg ihjel neste dag. Med en katt i huset er det iallfall aldri kjedelig. :p

Endret av Therawyn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Katten min har siklet på et par skjæreunger i en stund, og endelig fikk hun tak i en av dem. Dro den med inn i gangen, og det var fjær overalt! Men ungen kom seg ut igjen og fikk stukket av. Jeg har lenge syntes at skjærene er ekle med katten min. Skriker som et uvær og stuper ned mot henne. Men nå skjønner jeg plutselig skjærene veldig godt. :)

 

Skjærene angrep også nabokatten i sted. Satt faktisk oppå ryggen hans med klørene og hakket løs.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Hm. ene katten her som er langhåret har så sinnsykt mange krøller\hårdotter som nærmest er støpt fast i huden. Hele ryggen hans er nærmest ødelagt virker det som (pelsmessig, han er ellers i toppform).

 

Hvem er det som klipper husdyr o.l? Er det dyrelegen som tar seg av slikt, eller er det noen andre man må henvende seg til?

 

Tror neppe dette er noe jeg kan få gjort da "hårdottene" er såpass store, samtidig som de nærmest er limt fast på huden.. veldig stramt knyttet virker det som.

Han blir litt småfurten om jeg peller for mye, da det sannsynligvis lugger en del.

 

Tips?

Lenke til kommentar

Du kan få klippet/barbert katten hos veterinær. De må vanligvis bedøves, da hverken lyden av maskinen eller håndteringen er spesielt populær.

 

Etter å ha fått fjernet alle klumpene må du sørge for å børste katten daglig for å unngå nye.

Endret av Flying
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Katten til foreldrene mine hadde også store klumper på sikkert 90% av kroppen. Var som å klappe på en hard gjenstand. Klarte såvidt å bevege kroppen stakkar. Men heldigvis er katten så rolig at vi fikk klippet han selv, men en veldig skarp frisørsaks.

 

Som tidligere nevt har vi flyttet til vårt nye hus. I går klarte katten og komme seg ut (etter 3 dager inne) Fikk henne ikke inn igjen, hun ble jaget av 3 andre katter i nabolaget, men i går kveld kom hun jaggu tilbake etter nesten hele dagen ute. Ble sykt glad for at hun kom tilbake. Får holde henne inn noen dager til tenker jeg. Hun er allerede veldig husvarm, så tror ikke det kommer til å bli noe problem. :)

Syns veldig synn i henne da hun maser konstant om å få ut. Var vant til å være ute så og si hele tiden før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Katten til foreldrene mine hadde også store klumper på sikkert 90% av kroppen. Var som å klappe på en hard gjenstand. Klarte såvidt å bevege kroppen stakkar. Men heldigvis er katten så rolig at vi fikk klippet han selv, men en veldig skarp frisørsaks.

 

Som tidligere nevt har vi flyttet til vårt nye hus. I går klarte katten og komme seg ut (etter 3 dager inne) Fikk henne ikke inn igjen, hun ble jaget av 3 andre katter i nabolaget, men i går kveld kom hun jaggu tilbake etter nesten hele dagen ute. Ble sykt glad for at hun kom tilbake. Får holde henne inn noen dager til tenker jeg. Hun er allerede veldig husvarm, så tror ikke det kommer til å bli noe problem. :)

Syns veldig synn i henne da hun maser konstant om å få ut. Var vant til å være ute så og si hele tiden før.

Katter finner veien hjem fort.

 

Når jeg var yngre, så tok vi med kattene med på hytta hvor de løp rundt ute fra første øyeblikk (ble kjent inne i noen minutter først).

Var jo nærmest som et koltbord for kattene med alle de musene rundt om kring :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Nå som sommeren er her, så tror jeg ikke det er lenge til katten min forsvinner i et par-tre uker. Han har tatt seg en slik sommerferie hver sommer i 10 år nå, men jeg blir like bekymra hver gang han ikke møter meg ved døren. :p Vanligvis er han tjukkere når han kommer hjem fra ferien, enn når han dro. Så om han er inne hos noen på reisen sin, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...