Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Katten var mer bæsj enn pels idag. Herlig! Måtte være unormalt streng med han for å få vasket han alene, men han lå helt stille til slutt. Huff, litt dårlig samvittighet fordi jeg måtte ta han ganske hardt, men virker ikke som han var sur i etterkant. Dyr glemmer heldigvis kjapt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, den der kjenner jeg altfor godt til. Min er ikke så veldig kjapp å glemme, egentlig. Hun kan være gretten en hel dag etter et bad (hun hater det virkelig).

Dårlig samvittighet får bare være, det er viktigere å ha en ren katt og leilighet.

Lenke til kommentar

Snill dere :)

Blir matskål og sandkasse da. Og gjerne etpar klorebrett, så sparer dere møblene. Noe lekegreier og må dere ha, og jeg ville hatt noe uten fuglefjær. Er ikke mye som skal til. Kjæraste leka til katta vår er en tråd! Og kanskje se etpar episoder av my cat from hell med Jackson Galaxy? Mange tips å hente der. Siden dere ikke har hatt dyr før...

Alt utstyr er kjøpt inn og no er katten i hus :)

attachicon.gifBowie3.jpg

Awww, den ser akkurat ut som min ene katt :) I alle fall fargen + øynene :)

IMG_20130901_184728.jpg

Lenke til kommentar

Nå har jeg og madammen kjøpt oss hus og skal flytte om en måneds tid. Vi har ei hokatt som er kastrert.

Hva bør vi gjøre for at hun skal venne til seg det nye området? Hvor lenge bør vi holde henne innendørs osv? Katta er ikke innekatt.

Nå har det seg slik at min eks-kjæreste skulle egentlig ha denne katta, men hun stakk alltid fra og ble aldri huskjær der. Kom alltid tilbake til meg. Så det endtes med at jeg fikk katta. :)

Er redd for at katta skal stikke av når vi flytter til det nye huset. Da eksen min hadde henne var hun borte i dagevis før hun fant frem til meg igjen. :/

Lenke til kommentar

Nå har jeg og madammen kjøpt oss hus og skal flytte om en måneds tid. Vi har ei hokatt som er kastrert.

Hva bør vi gjøre for at hun skal venne til seg det nye området? Hvor lenge bør vi holde henne innendørs osv? Katta er ikke innekatt.

Nå har det seg slik at min eks-kjæreste skulle egentlig ha denne katta, men hun stakk alltid fra og ble aldri huskjær der. Kom alltid tilbake til meg. Så det endtes med at jeg fikk katta. :)

Er redd for at katta skal stikke av når vi flytter til det nye huset. Da eksen min hadde henne var hun borte i dagevis før hun fant frem til meg igjen. :/

Er vel minimum 4 uker. Er det langt dere skal flytte? Er vel en viss fare for ho vil dra tilbake til gamkehuset..
Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg slik at katter skal ta med mus, fugler og slikt inn? Idag f.eks. tok katten med en levende stålorm inn. Stålormen hadde ikke noen åpenbare skader så jeg slapp den ut i gresset igjen. Katten tar også fisk, bor ved en bekk som fisken svømmer igjennom for å komme ut i elva. Er litt bekymret i og med at jeg bor i et område hvor det er en del hoggorm, men tror kattene holder seg unna disse. Har sett og møtt på en del av de her.

Lenke til kommentar

Det er nok opplæring. De ser på oss som hjelpeløse dyr som ikke kan fange egen mat, så de prøver å lære oss å jakte. Når pus kommer med et kadaver på døren, forventer den at du skal gomle det opp. Og selv om vi ikke liker det, er det faktisk et stort offer for en katt å dele sitt bytte (nå har jo huskatter lett tilgang på mat, så det gjelder ikke sånn sett, men likevel) og det viser at den ser på deg som en del av sin familie.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Det er det man har trodd i mange år, men det er altså at de skal lære oss å jakte. Det har ingenting med å vise seg frem å gjøre. Katter er ikke som hunder, som konstant søker godkjennelse. Det er derfor de er mye vanskeligere å trene opp, for de bryr seg lite om hva vi synes om oppførselen deres.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Det er diverse nye ting som dukker opp ang. katter. Har lest en plass at katter ikke liker å bli klappet, og dei maler når dei er sultne!?

Da er det noen rare katter vi har hatt , for alle har likt kos, og da maler de... og mjauer når de er sultne... Men spissmus er det ingen som har spist...

Lenke til kommentar

Snill dere :)

Blir matskål og sandkasse da. Og gjerne etpar klorebrett, så sparer dere møblene. Noe lekegreier og må dere ha, og jeg ville hatt noe uten fuglefjær. Er ikke mye som skal til. Kjæraste leka til katta vår er en tråd! Og kanskje se etpar episoder av my cat from hell med Jackson Galaxy? Mange tips å hente der. Siden dere ikke har hatt dyr før...

Alt utstyr er kjøpt inn og no er katten i hus :)

attachicon.gifBowie3.jpg

Awww, den ser akkurat ut som min ene katt :) I alle fall fargen + øynene :)

IMG_20130901_184728.jpg

Jøss, dei er veldig like! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...