Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk, det er første gang me har dyr, så dette blir spennande. Katten har vert i ei stygg ulykke men dyrebeskyttelsen Norge avd. Bergen og Hordaland har lagt ut for operasjon og no er den ein glad og lykkelig katt. Den er litt over eit år gammal og er døv, men utrulig skjønn. I morgon skal me handle det nødvendige og ta den med heim.

Lenke til kommentar

Snill dere :)

Blir matskål og sandkasse da. Og gjerne etpar klorebrett, så sparer dere møblene. Noe lekegreier og må dere ha, og jeg ville hatt noe uten fuglefjær. Er ikke mye som skal til. Kjæraste leka til katta vår er en tråd! Og kanskje se etpar episoder av my cat from hell med Jackson Galaxy? Mange tips å hente der. Siden dere ikke har hatt dyr før...

Lenke til kommentar

Snill dere :)

Blir matskål og sandkasse da. Og gjerne etpar klorebrett, så sparer dere møblene. Noe lekegreier og må dere ha, og jeg ville hatt noe uten fuglefjær. Er ikke mye som skal til. Kjæraste leka til katta vår er en tråd! Og kanskje se etpar episoder av my cat from hell med Jackson Galaxy? Mange tips å hente der. Siden dere ikke har hatt dyr før...

Alt utstyr er kjøpt inn og no er katten i hus :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Snill dere :)

Blir matskål og sandkasse da. Og gjerne etpar klorebrett, så sparer dere møblene. Noe lekegreier og må dere ha, og jeg ville hatt noe uten fuglefjær. Er ikke mye som skal til. Kjæraste leka til katta vår er en tråd! Og kanskje se etpar episoder av my cat from hell med Jackson Galaxy? Mange tips å hente der. Siden dere ikke har hatt dyr før...

 

Alt utstyr er kjøpt inn og no er katten i hus :)

 

attachicon.gifBowie3.jpg

Så bra. Gratulerer og lykke til. Ikke slipp den ut for tidli, bare...
Lenke til kommentar

Det har skjedd noe med ørene til den ene pusen min :(

Hun har fått noen sår eller skorper inne i og utenpå øret som jeg ikke har sett før. Ser også at huden rett utenfor øret er sår. Ligner litt på en slags eksem eller noe. Tror ikke de sårene er fra slossing, men det kan jo være hun har klødd seg slik at det har blitt verre.

 

Jeg kan ikke se at hun går rundt og er så plaget av det, men det er vel kanskje lurt å ta det alvorlig likevel. Noen som har sett noe lignende og vet hva det kan være? Blir vel å bestille time til veterinær da.

 

Ikke verdens beste bilder, men trykk på de så blir de større.

 

post-324838-0-91543700-1398258401_thumb.jpg

 

post-324838-0-82700700-1398258423_thumb.jpg

 

post-324838-0-27421800-1398258447_thumb.jpg

 

post-324838-0-34097100-1398258470_thumb.jpg

 

post-324838-0-81972000-1398258494_thumb.jpg

 

post-324838-0-96744600-1398258517_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det har skjedd noe med ørene til den ene pusen min :(

 

Hun har fått noen sår eller skorper inne i og utenpå øret som jeg ikke har sett før. Ser også at huden rett utenfor øret er sår. Ligner litt på en slags eksem eller noe. Tror ikke de sårene er fra slossing, men det kan jo være hun har klødd seg slik at det har blitt verre.

 

Jeg kan ikke se at hun går rundt og er så plaget av det, men det er vel kanskje lurt å ta det alvorlig likevel. Noen som har sett noe lignende og vet hva det kan være? Blir vel å bestille time til veterinær da.

 

Ikke verdens beste bilder, men trykk på de så blir de større.

 

attachicon.gifDSC00115.JPG

 

attachicon.gifDSC00116.JPG

 

attachicon.gifDSC00117.JPG

 

attachicon.gifDSC00118.JPG

 

attachicon.gifDSC00119.JPG

 

attachicon.gifDSC00120.JPG

har den vært myeute i sollys? Katter har tynn hårvekst på ørene, og blir lett solbrent. Det er og lett dei får kreft der, spesielt kvite katter. Men ta med pus til Dr.Dyrgod så han får ta en titt. Er kanskje bare midd og...
Lenke til kommentar

Observerer du mye kløing og risting på hodet så er det aller mest sannsynlig midd. Midd kan du lukte også og faktisk se avføringen deres i øret til pus hvis det går langt nok. Jeg visste ikke om noe av dette før jeg gned pus litt på øret og han bet, noe han aldri gjør, så så jeg masse masse masse middavføring i øret. Det er enkelt og greit å få tatt livet av dem hos dyrlegen, så renser du pus sitt øre i noen dager etterpå for å få fjerne avføringen.

Lenke til kommentar

Tok henne med på en kjøretur til dyrlegen her i sted. Hun var ikke helt happy, og satt og måpte fortvilet i buret. Dyrlegen mente at hun sannsynligvis var solbrent fordi vi nettopp har hatt en periode med mye sol og huden ikke var helt vant til det enda, og at hun hadde begynt å klø seg slik at det var blitt sårt. Han kunne ikke se noe midd. Fikk resept på en eller annen gele som skal være betennelsesdempende sånn at katten slutter å klø seg der. Han sa også at det gikk greit å smøre på vanlig solkrem på solfulle dager, så da får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...