Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Utrolig hvor knyttet man blir til disse små søte skapelsene, det merkes når de går bort. I går ble den ene av mine to Burmeser-søsken revet fra meg etter veldig kort tids sykdom. Natta, sov søtt pus ❤️

attachicon.gifimage.jpg

Pu-si :(

Tror det er bedre nå med den nabokatta , står i hvertfall ikke opp 04-05 men mere 08-09 nå......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg måtte ta min i nakkeskinnet i dag da hun hadde sneket seg opp på sengen. Jeg hadde først dårlig samvittighet for å være så streng, men den forsvant fort da jeg oppdaget drittlukten etter henne.

Jeg har det problemet at bæsj setter seg fast i pelsen på baken siden den er så lang og det er et rent helvete å vaske henne. Bør jeg bare klippe/barbere henne bak? Siden hun er innekatt kan det ikke ha så mye å si i forhold til temperatur. Noen andre som har dette problemet med katten sin? Tips til mulige løsninger?

Lenke til kommentar

Har endelig fått lært pusen min til hvordan hun skal bruke Catmosphere-en sin. Hun er enda ikke 100% sikker på hvordan den fungerer, siden hun tydeligvis ikke skjønner at det ikke er nok å bare så vidt velte den over for at maten skal komme ut, men hun har i det minste skjønt konseptet. /stolt :wee:

Vet du om de har denne i Norge og? Eller må man kjøpe dem der? :)

Lenke til kommentar

BuffyAnnSummers, det vet jeg. Hadde tenkt å gjøre det selv, ja. Ikke nok med det, men de tar 800 kroner for å klippe katter her.

musi, skal prøve, men å vaske denne katten er nesten umulig. Hun hater det så mye at bare jeg tar henne opp til vasken begynner hun å hyle som om jeg piner henne. Samboeren min spurte meg en gang Hva i alle dager jeg gjorde mot den stakkars katten der inne.

Iza_, jeg kjøpte den i min lokale "dyrebutikk". Du får sikkert kjøpt den i butikken der du bor. :)

Lenke til kommentar

musi, skal prøve, men å vaske denne katten er nesten umulig. Hun hater det så mye at bare jeg tar henne opp til vasken begynner hun å hyle som om jeg piner henne. Samboeren min spurte meg en gang Hva i alle dager jeg gjorde mot den stakkars katten der inne.

Samboeren din setter seg inne i dusjen og holder katten i nakkeskinnet, så kan du vaske. Bre pass på at vannet har rett temperatur (lunket, ikke for kaldt eller for varmt) og alt er klart før du starter. Går nok fint. Den gir opp ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Prøvde å gi katten min ormekur nå, i tablettform. Fått beskjed om at katter ikke er spesielt glad i smaken. Pulveriserte den halve tabletten og blandet det i en halv pakning med våtfór, ca 50g. Han har bare spist litt av det, men vet ikke om det er lite matlyst eller smaken som er årsaken. Vanligvis spiser han denne mengden ganske kjapt og greit.

Hva gjør man om han ikke vil spise dette? Har lagt plast rundt skåla og satt den i kjøleskapet, så våtfóret holder seg bedre, for å prøve igjen senere. Men har det noe å si om han spiser dette litt utover dagen i morgen også, hvis han går med på det?

Takknemlig for all fornuftig respons :)

Lenke til kommentar

Jeg pleier å bare dytte pillen ned i halsen på dem. Holder dem gjerne med ett teppe eller håndkle så de ikke får klort fra seg, tar tak i pus sine tenner og åpner munnen med en hånd, har pillen på tuppen av pekefinger og dytter pillen bortover tungen på den og ned i halsen. Holder munnen igjen så de ikke får spyttet den ut.

Jeg tuller ikke med medisinene til pus :p

Lenke til kommentar

Da var klipp av pelsen bak til min katt unnagjort. Heldigvis mye enklere enn å vaske henne. Hun mjauet veldig og prøvde å stikke av, men klarte det til slutt. (Resultatet ble faktisk ganske jevnt, kanskje jeg burde vurdere pet-grooming yrket. :p)

BuffyAnn, vi prøvde det med å sette oss inn i dusjen. Ikke sjans! Hun ble helt vill og verken jeg eller typen klarte å holde henne fast. Det gikk mye lettere å bare gjøre det ved vasken.

Så nå får vi håpe at jeg slipper å finne flere klumper rundt om i huset på en stund.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å bare dytte pillen ned i halsen på dem. Holder dem gjerne med ett teppe eller håndkle så de ikke får klort fra seg, tar tak i pus sine tenner og åpner munnen med en hånd, har pillen på tuppen av pekefinger og dytter pillen bortover tungen på den og ned i halsen. Holder munnen igjen så de ikke får spyttet den ut.

Bare redd den skal sette seg i halsen, siden man ikke skylder den ned. Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

BuffyAnn, vi prøvde det med å sette oss inn i dusjen. Ikke sjans! Hun ble helt vill og verken jeg eller typen klarte å holde henne fast. Det gikk mye lettere å bare gjøre det ved vasken.

Så nå får vi håpe at jeg slipper å finne flere klumper rundt om i huset på en stund.

Awwww. Det spørs på pusene også. Jeg har en som lagde lyder så det hørtes ut som om han skulle dø, og han prøver fremdeles å klore seg ut, men det går. Jentene er mer lydige og trengs bare å holdes igjen litt.

Husk å aldri la pus få vann på hodet eller i fjeset, det er som regel da de ''klikker'' :p

Er glad man egentlig ikke skal vaske pus regelmessig.. stress :p

Lenke til kommentar

Bare redd den skal sette seg i halsen, siden man ikke skylder den ned. Jeg vet ikke.

Neida, bare dytt og hold igjen munnen til pus (ikke hold over nesen eller munnen, bare igjen) til du er sikker på at den ikke vil komme opp igjen. Man kan fint svelge piller uten vann, og den ormkurpillen er så bittebitteliten at det verste som kan skje er at den kommer opp igjen.

Lenke til kommentar

Awwww. Det spørs på pusene også. Jeg har en som lagde lyder så det hørtes ut som om han skulle dø, og han prøver fremdeles å klore seg ut, men det går. Jentene er mer lydige og trengs bare å holdes igjen litt.

Husk å aldri la pus få vann på hodet eller i fjeset, det er som regel da de ''klikker'' :p

Er glad man egentlig ikke skal vaske pus regelmessig.. stress :p

Oi, ser jeg svarte til feil person (mushi foreslo det med dusjen). Jaja, uansett.

Nei, pleier aldri å få vann inærheten av hodet hennes, kun på baken. Men hu klikker uansett. Og føler ikke at hun er noe mer medgjørlig enn en hannkatt, men så har hun jo en stress-sykdom, så det er ikke så rart.

Lenke til kommentar

Pus burde helst ikke ha noe som inneholder laktose da de fleste katter faktisk er laktoseintolerante, men bittelitt smør tror jeg går fint, just FYI.. :p

Prøv selv å ha en paracet sittende halvveis ned i halsen etter noen tvang den inn... Bruker selv majones, men dette er ikke noe alle har. Smør er det ;)
Lenke til kommentar

Pus burde helst ikke ha noe som inneholder laktose da de fleste katter faktisk er laktoseintolerante, men bittelitt smør tror jeg går fint, just FYI.. :p

Vet du noe om hvordan laktase påvirker dette?

(Laktase er enzymet som spalter disakkaridet laktose til monosakkarider, og er det som brukes i laktosereduserte/-frie produkter eller tabletter osv.)

Noe man også kan ha i tankene er at såkalt margarin i mange tilfeller bare inneholder vegetabilsk fett (ofte herdet), så lite eller ingen laktose i det. Smør (et ord som mange har misforstått) er laget av fløte hovedsaklig, som inneholder 10 ganger så mye laktose som melk osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...