BuffyAnneSummers Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Pelsen ut av ørene og den tykke pelsen sier at det er skogskatt i det minste. Er vanskelig å si hvis man ikke kjenner pus sitt opphav og har stamtavle og sånt.. jeg bare kaller mine ''bakgårdsmix'' Lenke til kommentar
Korka Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Pelsen ut av ørene og den tykke pelsen sier at det er skogskatt i det minste. Er vanskelig å si hvis man ikke kjenner pus sitt opphav og har stamtavle og sånt.. jeg bare kaller mine ''bakgårdsmix'' Haha den var lekker! Det skal jeg og kalle katta mi Elsker katta mi. Selv om hun tigger veldig mye på mat! Så også på forrige side at noen sleit veldig mye med at katten røytet veldig mye. Vi har "Coop Katteför". Vet at det er billigmerke, men hun liker det og hun blir aldri dårlig og røyter nesten ikke. Vi skifta til det etter at hun hadde spist "Friskies" en stund. Da røyta hun VELDIG mye. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Haha den var lekker! Det skal jeg og kalle katta mi Elsker katta mi. Selv om hun tigger veldig mye på mat! Så også på forrige side at noen sleit veldig mye med at katten røytet veldig mye. Vi har "Coop Katteför". Vet at det er billigmerke, men hun liker det og hun blir aldri dårlig og røyter nesten ikke. Vi skifta til det etter at hun hadde spist "Friskies" en stund. Da røyta hun VELDIG mye. Det er jo en mix ingen er helt sikker på, så bakgårdsmix passer jo bra for de fleste katter.. Det kan hende at hun tigger mat på grunn av at foret hennes ikke gir henne det hun trenger. Hvis jeg får komme med ett velment tips så vil jeg anbefale deg å prøve Josera fra www.nettdyret.no. Jeg kjøper 10 kilos sekk med Josera Classic for 400 kr, og det holder mine tre troll i 2-2,5 mnd. Foret er på samme nivå med hills og RC kvalitetsmessig. Jeg prøvebyttet faktisk fra RC til Josera fordi jeg hadde en katt som var fryktelig tynn og en annen som var ganske feit og flasset mye. Tynne pus la på seg litt og tykke pus har blitt litt lettere og flasser ikke lenger. Aller først brukte jeg 3-400 kr hver måned da jeg ikke visste bedre og ga dem friskies. Når foret inneholder mindre av det de trenger, som billig for ofte gjør for å være billig i kilopris, så spiser pus også mye mer for å få i seg nok næring, så prismessig og helsemessig så er det en fordel å gi pus kvalitetsfor. Også: pus spiser mindre = pus bæsjer mindre Edit: Må også legge ved at nettdyret.no har gratis frakt, men jeg liker å benytte meg av tilbudet deres hvor man betaler 40 kr ekstra og får det levert på døren på enten dagtid eller kveldstid, det bestemmer man selv. Den som leverer ringer deg også for å avtale når det passer best! Er så glad for at jeg slipper å prøve å dra med meg 10 kilos sekker med hjem Endret 31. januar 2013 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Korka Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 [skjult]Det er jo en mix ingen er helt sikker på, så bakgårdsmix passer jo bra for de fleste katter.. Det kan hende at hun tigger mat på grunn av at foret hennes ikke gir henne det hun trenger. Hvis jeg får komme med ett velment tips så vil jeg anbefale deg å prøve Josera fra www.nettdyret.no. Jeg kjøper 10 kilos sekk med Josera Classic for 400 kr, og det holder mine tre troll i 2-2,5 mnd. Foret er på samme nivå med hills og RC kvalitetsmessig. Jeg prøvebyttet faktisk fra RC til Josera fordi jeg hadde en katt som var fryktelig tynn og en annen som var ganske feit og flasset mye. Tynne pus la på seg litt og tykke pus har blitt litt lettere og flasser ikke lenger. Aller først brukte jeg 3-400 kr hver måned da jeg ikke visste bedre og ga dem friskies. Når foret inneholder mindre av det de trenger, som billig for ofte gjør for å være billig i kilopris, så spiser pus også mye mer for å få i seg nok næring, så prismessig og helsemessig så er det en fordel å gi pus kvalitetsfor. Også: pus spiser mindre = pus bæsjer mindre Edit: Må også legge ved at nettdyret.no har gratis frakt, men jeg liker å benytte meg av tilbudet deres hvor man betaler 40 kr ekstra og får det levert på døren på enten dagtid eller kveldstid, det bestemmer man selv. Den som leverer ringer deg også for å avtale når det passer best! Er så glad for at jeg slipper å prøve å dra med meg 10 kilos sekker med hjem [/skjult] Takk for tipset! Får ta det opp med matmor Katta spiser veldig mye da, men er ikke akkurat tjukk! Ser bare slik ut pga den tjukke pelsen. Hun får både tørrfor og våtfor + fisk annenhver dag Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Takk for tipset! Får ta det opp med matmor Katta spiser veldig mye da, men er ikke akkurat tjukk! Ser bare slik ut pga den tjukke pelsen. Hun får både tørrfor og våtfor + fisk annenhver dag Kan nesten garantere at pus vil spise mindre hvis hun får fór av bedre kvalitet, for da trenger hun ikke spise like mye for å få i seg samme mengde med næring. Syns at hun så veldig pen ut! Har en som har samme mønster og farge i pelsen (skillpadde, som det så populært kalles) men som er korthåret. Katter er herlige dyr Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Jeg fikk bestilt en 10 kg sekk med Josera like etter nyttår. Veldig fornøyd med nettdyret.no, gode priser og kjapp levering. De skal jeg bruke fast framover! Pus bor hjemme med min far, og jeg er utflyttet for lenge siden, så jeg kan dessverre ikke komme med en oppdatering om hvordan det går med pelsen og om katten røyter like mye enda. Pappa sier han ikke husker hvordan pelsen var tidligere (han begynner å bli gammel han også, stakkars ), men det skal jeg sjekke ut neste gang jeg er hjemme på besøk. Det er bare bra at katten får spist fôret i et par måneder før jeg kommer, slik at jeg får se effekten og resultatet med det samme. Pappa var litt bekymret over at pus ikke spiste like mye som før, og trodde han ikke likte fôret. Men jeg sammenlignet fettinnholdet i Josera og fôret fra Purina, og det var litt høyere fettprosent i Josera (som skal være godt for pelsen). Så jeg regner med det er fordi pus blir fortere mett. Konklusjonen er i alle fall at jeg er fornøyd med nettdyret, og er spent på resultatet av nytt fôr! Endret 31. januar 2013 av medlem-105082 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Det var en artikkel i avisen for noen dager siden om butikkmat vs mat fra dyrebutikk. Les og lær: http://www.aftenpost...nn-7104885.html Å gi katten/hunden tørrfor fra matbutikk grenser til vanskjøtsel. Har byttet fra RC til Josera nå jeg også. Utrolig fornøyd! Jeg har fire katter, så det går en del mat. 250 kr i prisforskjell per sekk merkes. "Innnekatten" her reduserte drittmengden med 2/3 på et par dager. Endret 31. januar 2013 av mushi Lenke til kommentar
Korka Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Kan nesten garantere at pus vil spise mindre hvis hun får fór av bedre kvalitet, for da trenger hun ikke spise like mye for å få i seg samme mengde med næring. Syns at hun så veldig pen ut! Har en som har samme mønster og farge i pelsen (skillpadde, som det så populært kalles) men som er korthåret. Katter er herlige dyr Takk! Jeg synes hun er rålekker. Har ikke vært borti ei katte med samme type øyer som hun her har ! Hun er såååå nysgjerrig på alt ! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Takk! Jeg synes hun er rålekker. Har ikke vært borti ei katte med samme type øyer som hun her har ! Hun er såååå nysgjerrig på alt ! Nå som jeg ser etter så ligner hun veldig på min lille sofia.. Mange sa at hun var stygg når hun var liten.. Jeg syns hun alltid har vært vakker, også er hun skikkelig mammadalt Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Det var en artikkel i avisen for noen dager siden om butikkmat vs mat fra dyrebutikk. Les og lær: http://www.aftenpost...nn-7104885.html Å gi katten/hunden tørrfor fra matbutikk grenser til vanskjøtsel. Har byttet fra RC til Josera nå jeg også. Utrolig fornøyd! Jeg har fire katter, så det går en del mat. 250 kr i prisforskjell per sekk merkes. "Innnekatten" her reduserte drittmengden med 2/3 på et par dager. Så herlig at du har prøvd det ut og funnet ut at det funker for dine puser også! Det er ikke nødvendigvis på grunn av prisen jeg byttet, har ikke bil så måtte ''dra'' den med hjem på andre måter, men at det er mye billigere enn RC og Hills og at man får gratis frakt + muligheten for billig frakt til døren er en veldig velkommen ''bonus''! Sendte Nettdyret en mail i begynnelsen om det med prisen, for jeg syntes det var rart at det var så mye billigere.. fikk da vite at de ikke bruker noe på reklamering, som hills og RC gjør, noe som gjør at de kan holde prisene nede. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Konklusjonen er i alle fall at jeg er fornøyd med nettdyret, og er spent på resultatet av nytt fôr! Det er jo slik at ikke alle fórtyper passer for alle dyr, men håper Josera går bra hos dere også Josera har også andre typer fór hvis man er redd for at pus spiser for lite, men det er nok slik at pus spiser mindre fordi fóret innholder mer næring. Post gjerne en oppdatering senere! Er greit å få flere ''anmeldelser'' av fòret Lenke til kommentar
Korka Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Nå som jeg ser etter så ligner hun veldig på min lille sofia.. Mange sa at hun var stygg når hun var liten.. Jeg syns hun alltid har vært vakker, også er hun skikkelig mammadalt Åh, hun var veldig søt ! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Så etter at minstesøss og typen fikk katta kastrert, har hun utviklet en kul like bortenfor såret - som forøvrig har grodd bra. Katten er frisk og rask og hopper overalt. På fredag så vi ikke noe, lørdag var det en merkbar kul der, og i dag er det en stor faen. Er det brokk, eller? I tillegg er hun en svært rampete katt som i dag har funnet ut at favorittstedet hennes å oppholde seg er under sengen min. Jeg har kontinentalseng, så det er to rammemadrasser på en sokkel etc, og jeg trodde ikke det var mulig for henne å klemme seg flat og komme seg under der (bare en liten glipe), men det har hun jaggu meg klart. Satt under der i 8 år gammelt støv i en halvtime før jeg klarte å lokke henne ut. Så gikk det 5 minutter og hun var der igjen. Jeg gir opp det dyret. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Hva er normal pris på kastrering av en hannkatt? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Så etter at minstesøss og typen fikk katta kastrert, har hun utviklet en kul like bortenfor såret - som forøvrig har grodd bra. Katten er frisk og rask og hopper overalt. På fredag så vi ikke noe, lørdag var det en merkbar kul der, og i dag er det en stor faen. Er det brokk, eller? I tillegg er hun en svært rampete katt som i dag har funnet ut at favorittstedet hennes å oppholde seg er under sengen min. Jeg har kontinentalseng, så det er to rammemadrasser på en sokkel etc, og jeg trodde ikke det var mulig for henne å klemme seg flat og komme seg under der (bare en liten glipe), men det har hun jaggu meg klart. Satt under der i 8 år gammelt støv i en halvtime før jeg klarte å lokke henne ut. Så gikk det 5 minutter og hun var der igjen. Jeg gir opp det dyret. Det kan være brokk ja, men det er en viss hevelse etter operasjonen som oppstår, så det kan bare være det.. hvor lenge siden er det hun ble kastrert? Katter ELSKER å klemme seg inn under og bak ting. Ikke noe farlig med det så lenge de ikke setter seg fast! Hva er normal pris på kastrering av en hannkatt? Sånn ca en tusenlapp. Det spørs også hvor du bor. Finnes det f.eks en veterinærhøyskole i nærheten så kan du ringe dem og spørre om de er villige til å utføre kastreringen, da kan du spare noen hundrelapper, og kastrering av hannkatt er en relativt enkel operasjon hvor man bare snitter ballene og tar ut testiklene. Tror ikke de bruker sting engang siden det er så lite og enkelt. Bor du i oslo vil jeg anbefale Sinsen dyreklinikk. Fikk kastert jentepusene mine for 1500 pr jentepus, og da fikk jeg vaksinering, chipping og ID-merking i øret med på kjøpet! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 (endret) Hun ble kastrert for 9-10 dager siden. Jo takk, jeg har merket meg det. Var småredd for at jeg måtte demontere senga for å få henne ut. e: Bilde av henne mens hodet stikker ut fra oppunder senga mi: Endret 3. februar 2013 av Datasmurf Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Er det noen av dere som har prøvd klatrestativene fra Europris? De ser ut til å være greie, utifra bildene, og prisen er jo fantastisk! Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Til diskusjonen om fôr litt lengre opp. Hvordan er det å servere en katt kokt fisk? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Hun ble kastrert for 9-10 dager siden. Jo takk, jeg har merket meg det. Var småredd for at jeg måtte demontere senga for å få henne ut. e: Bilde av henne mens hodet stikker ut fra oppunder senga mi: Haha, så søøøøt! Hvis det er såpass nytt så vil jeg tro at det bare er hevelse. Var veldig redd for brokk hos mine to jentepuser når de også var nykastrerte, men etter å ha undersøkt på nettet så slappet jeg litt mer av.. det var bare hevelse som forsvant etterhvert. Gi det en uke eller to, hvis det fremdeles er like hovent så kan dere begynne å vurdere å ta kontakt med vet, eller gjør det allerede? Koster ikke allverden å ta en kjapp telefon til veterinæren deres! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. februar 2013 Del Skrevet 3. februar 2013 Er det noen av dere som har prøvd klatrestativene fra Europris? De ser ut til å være greie, utifra bildene, og prisen er jo fantastisk! Holy shit, veldig, veldig billig.. men da lurer jeg på kvaliteten. Til diskusjonen om fôr litt lengre opp. Hvordan er det å servere en katt kokt fisk? Min erfaring er at de er totalt uinteressert i det. Serverte dem også fersk biffkjøtt kuttet i mindre biter kjøpt rett fra slakteren kun noen få timer tidligere. Ingen av dem gadd å smake engang.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå