Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Katt er det beste man kan ha. Min er en grå skipskatt fins ikke noe bedre =) Han er bare awesome!!! Også kastrert for helsas skyld forrige katten vi hadde var en rovKatt til info. Han her er bare så utrolig god <3 og bare elskelig pus. Får også om han vil en god bit, til kozz :D

Endret av HenPower7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en katt som spiser absolutt alt og har perfeksjonert kunsten å stjele, den har så langt ikke blitt alvorlig syk, men mye gass i magen og av og til bløt avføring.

Husk at vist den får i seg krydder så kan du ikke forvente at katten blir en veldig gammel katt, men opp i åra kommer den nok! ;-)

Katt er det beste man kan ha. Min er en grå skipskatt fins ikke noe bedre =) Han er bare awesome!!! Også kastrert for helsas skyld forrige katten vi hadde var en rovKatt til info. Han her er bare så utrolig god <3 og bare elskelig pus. Får også om han vil en god bit, til kozz :D

Rovkatt er tingen! Min er mildt sagt en dyktig rovkatt på 7kg, en gang måtte jeg slåss med den når den hadde fått fatt i en småfugl,den tok den i fugleburet, som jeg forsåvidt har fjernet, katten vant den kampen, og fuglen ble spist :-) Han fant fort ut at når fuglene går inn i huset så kan han hoppe opp og holde seg fast i huset, noe som får taket til å "vippe opp" sånn at han kan ta de når de er inni huset,hehe

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Husk at vist den får i seg krydder så kan du ikke forvente at katten blir en veldig gammel katt, men opp i åra kommer den nok! ;-)

Så vidt jeg kan lese meg frem til er krydder dårlig for katter fordi det gir diaré, men ingen katter vil leve nevneverdig kortere om de har litt diaré en gang i blant.

Er det mer enn én knivspiss med svakt krydder så mister selv slukhalsen min interessen, selv om det skulle være en bit rå kylling. Og det virker som om det skal være større mengder vanlig krydder for å gi problemer med fordøyelsen.

Lenke til kommentar

Gi dem litt tid og ekstra omsorg og pleie så går det nok bra skal du se.

Jeg ble sinnsykt skremt og trodde at min ene jentepus DØDE etter deres kastrering da jeg plutselig ikke kunne se/høre henne puste lenger.. skulle ønske de hadde gjort meg forberedt på det, for å si det sånn. Nå er de fornøyde jenter som ikke gnir seg bortover gulvet med rumpa i været mens de jamrer seg titt og ofte.. :)

Lenke til kommentar

Etter narkose er de nok mest uvel, svimle og kvalme, og har kanskje hodepine, men det går over, ja. Har de blitt dosert veldig riktig, kan de være i fin form etter bare litt over 12 timer. Men det kan også ta nærmere 24. Det er forskjellig fra katt til katt.

Vi måtte avlive vår godpus 1. desember. To anfall på under 3 døgn, med tydelige plager etter hvert anfall. Var tungt å ta avgjørelsen om avliving, men vært enda verre etterpå. Og er fortsatt ganske så tungt enkelte dager. Utrolig hva slags vaner man har etter å ha kjent en katt i 9 av dets 12 leveår, og bodd sammen med den de siste 6. Kona, som tok ham imot våren 2000, savner t.o.m. uvanene hans.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Kondolerer. Jeg kan ikke forestille meg hvor tungt det er.. :(

Kondolerer, Ratleto :( Det er ett år mellom tre av kattene mine og hunden. Gruer meg til de blir gamle :cry:

Takk, begge to.

Jeg driver jo med foto og har ganske mange bra bilder av ham, men jeg angrer på at jeg ikke tok mere video. Han var en verbal katt, med mange forskjellige lyder. Så jeg anbefaler dere å ta både bilder og video for å ha i ettertid.

Jeg har noen videoer av ham, men det er mest når han leker. Han var som en kattunge til siste dag. Selv om han var i dårlig form timene før siste anfallet, så klarte han ikke la være å jakte på det som rørte seg under baderomsteppet. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg har en 9 år gammel utekatt som røyter noe svært, spesielt nå på vinteren da han liker å holde seg inne i varmen så lenge han har mulighet. Har brukt i rundt 3 år kattefór kjøpt og anbefalt hos veterinær, og heter Purina ProPlan Sterilised. Røytingen har jeg ikke merket noe forskjell på, til tross for at jeg holder meg unna vanlig butikkfór. Når jeg tar over pelsen med kammen sitter jeg igjen med store hårballer. Ei kan jeg ha han på fanget, selv uten stryking, så har buksen min plutselig skiftet farge grunnet all håret.

Noen gode, effektive tips mot røyting? Leser noen anbefaler fiskeolje. Må det være av en kattevennlig type?

Lenke til kommentar

Jeg har en 9 år gammel utekatt som røyter noe svært, spesielt nå på vinteren da han liker å holde seg inne i varmen så lenge han har mulighet. Har brukt i rundt 3 år kattefór kjøpt og anbefalt hos veterinær, og heter Purina ProPlan Sterilised. Røytingen har jeg ikke merket noe forskjell på, til tross for at jeg holder meg unna vanlig butikkfór. Når jeg tar over pelsen med kammen sitter jeg igjen med store hårballer. Ei kan jeg ha han på fanget, selv uten stryking, så har buksen min plutselig skiftet farge grunnet all håret.

Noen gode, effektive tips mot røyting? Leser noen anbefaler fiskeolje. Må det være av en kattevennlig type?

Kjøp et for som gir katten bedre pels. Royal Canin har f.eks, en type som skal gi katten bedre pels http://www.royalcanin.no/produkter/products/kattefor-i-faghandel/feline-care-nutrition/hair-skin-33

Brukte dette en periode selv og katten min med hudproblemer ble bedre. Du kan også be dyrlegen om B-vitamin-sprøyte. Jeg gir det til min katt med allergi som røyter og flasser helt vilt.

Lenke til kommentar

Jeg har gode erfaringer med Josera. Dette er også ''that time of the year'' hvor pelsen til pus skal være tykk og varm, så det at den røyter ekstra mye er normalt.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe sånne ruller på Clas ohlson for effektiv og lettvint pelsfjerning av klær og møbler. Er SÅ GLAD for at jeg ble anbefalt det selv :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Takk for tipsene, skal sjekke ut om veterinæren tar inn noen av disse merkene. Eventuelt bestille fra en nettbutikk.

Min katt røyter veldig mye på denne tiden av året, for det er helt vilt hvor mye hår han mister. Tar jeg tak i pelsen, og trekker forsiktig, så sitter jeg igjen med en bunke med løse hår. Og han er jo så innmari kosen nå også, og hopper opp på fanget hele tiden. Stakkars meg! Bruker selv slike ruller man får på klesbutikker, som hårene fester seg til. Er vel de du mener? De er utrolig effektive!

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jepp, er de ja. Fikk høre av en venninne at de man kjøper på klesbutikker som H&M ikke er like gode som de på clas ohlson, just so you know!

Josera kjøper du online på www.nettdyret.no! For 50 kr ekstra får du sekken levert på døra. Jeg betaler da 450 kr for en 10 L sekk (det er inkludert levering på døra). Ellers er det gratis frakt.

PS! Glemte å legge ved at en Furminator kan være veldig kjekt å ha! Drar med seg masse hår, så du kan børste de løse hårene av katten. Den funker veldig bra. Bestill fra ebay for ca 50 kr, ingen vits i å betale flere hundre når du får det billig.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...