Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syntes fortsatt at det er litt dyrt, men...

Er det ikke ett billigere alternativ?

I sommer kjøpte jeg en pose med Perfect Fit fra Rimi (den fancy posen). Hun hadde da fått Hills i over 1år. Innen kort tid så jeg en markant endring i pelsen, hun røytet mye og pelsen ble matt. Ikke lenge etterpå, måtte vi til veterinæren da hun spiste veldig lite og var helt ute av form.

Hun var gått inn i ketoseforbrenning, det vil si at hun tærer på fettlagrene sine (?) fordi hun ikke spiste noe mat. Om det er en direkte sammenheng mellom tilstanden hennes og den nye maten vites ikke, men hun måtte tvangsfôres med kattemat du ikke har lyst til å mate katten din med, det lukter helt jævlig!

Kjøpte da en ny pose med kvalitetsfôr (RC. Det gikk sånn cirka én uke fra hun var skikkelig slapp, til pelsen hennes begynte å bli normal og hun ble aktiv igjen.

Så ja, folk som kjøper Whiskas og annen dritt burde ikke ha katt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er formeningene om å gi Friskies "For Sterilized Cats" til en kastrert mons? Jeg er inneforstått med at kastrerte monser skal ha mineralfattig diett pga nyrestein. Er Friskies "For Sterilized Cats" til 69kr for 1,5kg et greit alternativ til rådyrt spesialfor fra veterinæren?

Monsen har i tillegg god tilgang på seifilet (uten salt)

Edit: Pelsen er skinnende flott og fluffy og ingen tegn på under-/feilernæring.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Sjekka nå, og hva er greia? Er det noe spesielt med dem?

Nei, ingenting spesielt med dem i det hele tatt. Derfor det er så utrolig at det er så mange som ser på. Er bare et vanlig kull med kattunger.

Hva skal man si? Katter er populære på internett?

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar

Edit: Pelsen er skinnende flott og fluffy og ingen tegn på under-/feilernæring.

Du ser ikke forskjellen før du bytter over til ett kvalitetsfor. Det er som å kun ha spist junkfood og mene at en burger på mc donalds vil slå hjemmelagde burgere og de man får på en ordentlig restaurant. Man vet rett og slett ikke bedre.

Når det gjelder Friskies kontra kvalitetsfor så sparer man INGENTING i lengden. Når det er dårlig kvalitet på maten så spiser katten mer, og da kjøper du det selvsagt oftere, og så bruker du faktisk mer i lengden på kattemat på grunn av den dårlige kvaliteten. Katten spiser mer av drittmaten fordi de prøver å få i seg nok ernæring av det næringsfattige foret.

10 kg varer i 2 - 2,5 mnd for mine tre katter. Jeg forer dem med Josera. Hvis det ikke er greit og billig så burde man ikke ha katt.

Josera Classic passer også til kastrerte katter. Jeg har fått masse skryt når jeg har hatt dem hos veterinæren om at jeg steller godt med dem!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da prøver jeg ut MatMons fra felleskjøpet. Noen som har prøvd den? Katten min elsker den i alle fall, den liker den faktisk bedre en Active/Inhome, Josera og et par andre jeg ikke husker navnet på i farten. Billig var den også, men den har begynt å røyte litt så mulig jeg må tilbake på Josera vist det ikke går seg til. Katten sultestreika i dag helt til jeg gav den Matmons, Inhome skulle den ikke ha

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Eldstepusen har vært i slåsskamp :( Liten bit på toppen av øret er kloret av (lite hakk der nå) og noen små sår litt rundt på kroppen. Han var helt utslitt når han kom inn.

Må likevel si at jeg er litt mer bekymret for den andre katten. Han (vår katt) er veldig dominant, og tror han kan bite fra seg en del.

Lenke til kommentar

Er han kastrert? Hvis jeg var deg hadde jeg fått dem begge kastrert. Det kan redusere deres vilje til å ''beskytte'' sitt territorium og de vil mest sannsynlig løpe sin vei istedet for å bli og sloss (og bli skadet).

Hjelper ikke å kastrere katten når naboene ikke gjør det :hrm: Min har kommet inn flere ganger siden sommeren med masse sår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...