Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm... Leste noe om at leire-basert sand er hva som kan tette toalettet ditt. Dette er ikke slik sand kanskje?

Det blir uhorvelige mengder brødposer eventuelt... :/ hmmm

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar

Noen som veit hva man burde gjøre?

Hadde 2 katter, en bror og søster. Broren ble påkjørt idag og døde :cry: .... Hun pleier alltid og være sammen med broren, men idag så lå hun å sov inne når det skjedde. Og når hun ikke ser han på 1 dag blir hun helt fra seg og mjauer som bare det.

Lenke til kommentar

Vi hadde tre katter, men i løpet av det siste året har to av dem dødd. Han som er igjen har også blitt mye mer reservert og vil ha mye mer kos enn før.

Jeg tror det er lurt å gi så mye oppmerksomhet som mulig. Kattene er vandt til å være sammen og gi hverandre selskap, men når den ene forsvinner er katten veldig alene.

Jeg tror det er for tidlig å introdusere en ny katt i regnestykket på dette tidspunktet, kanskje senere hvis dere ønsker.

Lenke til kommentar

I natt våknet jeg av at katten lekte med sin egen bæsj i stua.

Katta mi har spist sin egen(eventuelt en annens) bæsj 2 ganger siste tiden, har ikke sett det, men når det ligger en kabel i oppkastet er det igrunn liten tvil :sick:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Vi har en katt, og det er to ting jeg lurer på i den forbindelse.

Jeg har rom i kjelleren i huset, og utenfor vinduet mitt er det et blomsterbed, som enten vår katt eller en annen katt har funnet ut at er et fint toalett. Så når jeg åpner vinduet mitt kommer det en eim av dritt, som ikke er ønskelig.

Noen måte å hindre dette i å skje? Om det krever streng dressur osv osv så blir det ikke noe av, men enkle midler en kan legge for å "jage" de vekk?

Og katter er jo nattdyr, men om natten sover vi, så kjeder katten seg mens huset er stille? Eller finner hun egne ting å lete etter/utforske mens vi sover. Så er det å anbefale noe aktiviteter hun kan leke med eller trengs ikke det?

Lenke til kommentar

Katta mi har spist sin egen(eventuelt en annens) bæsj 2 ganger siste tiden, har ikke sett det, men når det ligger en kabel i oppkastet er det igrunn liten tvil :sick:

Det er en hårball, selv om det ser veldig ut som bæsj.

Hei.

Vi har en katt, og det er to ting jeg lurer på i den forbindelse.

Jeg har rom i kjelleren i huset, og utenfor vinduet mitt er det et blomsterbed, som enten vår katt eller en annen katt har funnet ut at er et fint toalett. Så når jeg åpner vinduet mitt kommer det en eim av dritt, som ikke er ønskelig.

Noen måte å hindre dette i å skje? Om det krever streng dressur osv osv så blir det ikke noe av, men enkle midler en kan legge for å "jage" de vekk?

Og katter er jo nattdyr, men om natten sover vi, så kjeder katten seg mens huset er stille? Eller finner hun egne ting å lete etter/utforske mens vi sover. Så er det å anbefale noe aktiviteter hun kan leke med eller trengs ikke det?

Hei. Du finner sånn flaske på dyrebutikken med sånn grønn guffe som er beregnet for utebruk, for å holde katter unna blomsterbedd o.l. Man finner også slike ''pinner'' som man stapper i jorda, som skal gjøre sammen nytten.

Lenke til kommentar

Vi hadde tre katter, men i løpet av det siste året har to av dem dødd. Han som er igjen har også blitt mye mer reservert og vil ha mye mer kos enn før.

Jeg tror det er lurt å gi så mye oppmerksomhet som mulig. Kattene er vandt til å være sammen og gi hverandre selskap, men når den ene forsvinner er katten veldig alene.

Jeg tror det er for tidlig å introdusere en ny katt i regnestykket på dette tidspunktet, kanskje senere hvis dere ønsker.

Hvor lenge burde jeg vente før jeg innfører en ny kamerat ca? :)

Lenke til kommentar

Jeg og katten min skal bo hos søsteren min i noen uke pga. oppussing hjemme. Jeg hadde henne inne de første to dagene med et par småturer ute i bånd. Tredje dagen fikk hun gå fritt ute i hagen mens jeg holdt litt øye med henne. Men nå (fjerde dag) begynner hun å bli mer modig og vandrer litt lengere bort, så foreløbig holder jeg henne inne selv om hun maser veldig om å få gå ut (hun har katteluke hjemme så hun er vant til å få gå ut når hun vil). Det er to ting som bekymrer meg, det første er at hun skal gå seg bort. Hun er jo ikke kjent med området så jeg vet ikke helt hvor lett det kan skje. Men hovedbekymringen min er at huset ligger ved en vei der det kjøres ca dobbelt så fort som boligfeltsveien hjemme. Er katter flinke til å omstille seg til ny vei med farligere trafikk? What to do?

edit: skal legges til at det er flere katter i området som klarer seg fint

Endret av Snerk
Lenke til kommentar

Katter kan være smarte, men akkurat når det gjelder biler er de forferdelig dumme. Har en pus som ble påkjørt av en bil på baken, mest sannsynlig fordi hun løp rett foran den i den tro om at hun kunne løpe fortere ..

Edit: Dette er altså den smarteste kattepusen jeg har vært borti i tillegg.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Hvor lenge burde jeg vente før jeg innfører en ny kamerat ca? :)

Tror ikke det finnes noe fasitsvar, men ville ventet til du/dere føler at katten din har fått roet seg litt ned og funnet seg til rette. Noen måneder kanskje.

I tillegg er det jo også viktig å reflektere over om man faktisk vil ha en ny katt. Den kommer forhåpentligvis til å leve lenge, og da må du ha katten fordi du har lyst på en til, og ikke -kun- fordi du skal gjøre din gamle katt mer fornøyd.

Lenke til kommentar

Stakkar pus måtte til dyrlegen i dag!

Det startet i går kveld med at hun lå ute på en kasse og slappet av, det var ihvertfall slik det så ut. Men så begynte det å regne og hun ble liggende, stusset litt over det, så jeg gikk ut og løftet hun opp. Var helt slapp og kunne knapt stå på egne bein. Siden det var litt seint, så kunne vi ikke dra til dyrlegen da, så det ble først i dag.

Viste seg at hun hadde 41° i feber!! Fikk tatt blodprøver og røntgen. Alt de kunne si var at hun hadde en infeksjon, men nyrer og de andre organene så fine ut. Så nå skal hun ha antibiotika i en uke, samt vi fikk noen smertestillende. Vet ikke helt hvordan vi skal gi hun smertestillende? Skal hun få det hver dag uansett, eller skal vi gi henne det når det ser ut som at hun har vondt?

Lenke til kommentar

Hvis det er piller så gjør som meg: sett pillen på pekefingertuppen din, åpne pus sin munn med den andre, legg pillen langt bak på tungen/halsen til pus, og hold munnen til pus lukket til du er sikker på at pus har svelget dette. Vær gjerne to stykk og bruk ett håndkle eller teppe for å holde pus fast og passe på så ingen av dere eventuelt får stygge kloremerker.

Gjør akkurat som legen har sagt at du skal gjøre. Da jeg fikk mine kastrert så ga jeg dem smertestillende til pakken var tom. Er du i tvil så ringer du dyrlegekontoret du dro til og fikk resepten fra.

Lykke til! Stakkars pus :(

Husk også at antibiotikakuren MÅ fullføres! Er altfor ofte at folk får antibiotika, føler seg bedre, slutter med antibiotikaen før kuren er over, og så er de like dårlige igjen kort tid etter..

Lenke til kommentar

Det er flytende, så jeg tror det blir til at vi sprøyter det inn i munnen hennes og ikke legger det på maten. Får sjekke hva som står på pakken.

Noen som vet om et fôr som er bra hvis katten røyter og pelsen ikke ser helt "frisk" ut? Hun er sterilisert/kastrert (?) og er 5år gammel.

Hun fikk et bra fôr før, men så byttet jeg merke og jeg husker ikke hva det første heter. Det var noe med mye vitaminer og som var litt fetende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...