BuffyAnneSummers Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Husk å ID-merke kattene deres! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Har en innekatt som pleier å være ute flere timer om dagen hver sommer/når det er varmt i været. Slapp han ut i går, lukket døren og gikk for å se litt tv. Sovnet på sofaen, og våknet klokken åtte i dag. Finner ikke katten noe sted. Han pleier alltid å komme inn etter å ha vært ute to timer eller noe i den dur, og han er aldri langt utenfor tomten, men det gikk jo ikke når døren var låst. Regner med at han sitter et eller annet sted og gjemmer seg, men har lett i en og en halv time og har ikke sett snurten av katten. Hva gjør jeg? Det er nok bare å rope og puse på den til den dukker opp. Hvis han ikke er hjemme i løpet av morgendagen ville jeg hengt opp plakater og hørt med naboene. Er katten kastrert? Hvis den ikke er det kan han ha dratt på damejakt og da kan de bli borte i flere uker. Har man ikke rasekatt bør de kastreres så unge som mulig uavhengig av kjønn. Det er smart å dra til dyrlegen og få satt inn en chip i nakken! Det koster 750 kr som er godt investerte penger. Halsbånd kan lett falle av. Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Katten min "vasker" håret mitt Fikk nylig en 10mnd gammel hannkatt i hus, og vi har blitt bestevenner. Det er en nydelig pus som prater og koser, OG tar skjærene i hagen I det siste har den begynt å slikke "rent" håret mitt da jeg ligger på sofaen..?! Er dette normalt på noen måte..? Den slikker skikkelig intenst og det begynner nesten å svi, hehe. (36 år gammel mann med helt kort hår...) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Ja, den bruker å rense tungen sin på den måten. Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Ja, den bruker å rense tungen sin på den måten. Har desverre ingenting med det å gjøre, miss Morrisette. Etter litt googling fant jeg ut at det er en sosial greie katter gjør både for å vise affeksjon og for å "inkludere" meg inni i gjengen/familien, markere meg med lukten sin. Dette kan godt stemme, da dette begynte etter jeg har vært hundepasser for en liten hund noen uker. De kjemper om "gunsten" til lederen, altså meg i dette tilfellet.. . Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Men du kvapp vel litt ... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Er helt vanlig at pus vasker deg. Kattene mine vasker meg ofte når vi koser sammen. De har prøvd å vaske håret mitt også, men fant fort ut av at det ikke var så greit å prøve å vaske langt hår.. Kortere hår (som gutter har) derimot er kjempestas. Hvis det svir når pus vasker deg så kan det hende at du er allergisk. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Min katt har en tendens til å snike seg innpå mens jeg sover/chiller og slikke meg på nesetippen. Har hatt noen merkelige øyeblikk når jeg vokner av en sleik og stirrer inn i trynet på katta som gir meg et rart blikk 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Katter er merkelig vesener - hva med når slikkingen går over til biting og kloring. Er det noen som skal ha oppmerksomhet? For å generalisere litt - synes jeg at kattedamer har oftere den fremgangsmåten, enn kattegutter. Først kos, så jævelskap ... Lenke til kommentar
Vanguard12 Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Takker for svar. Begynte å lure litt ja, PencilDick Lenke til kommentar
settings Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Katter er onde, ikke alle, men mange. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 (endret) Katter er merkelig vesener - hva med når slikkingen går over til biting og kloring. Er det noen som skal ha oppmerksomhet? For å generalisere litt - synes jeg at kattedamer har oftere den fremgangsmåten, enn kattegutter. Først kos, så jævelskap ... Veldig stolt over at katta mi ALDRI klorer. Klorte bare en gang når den va noen mnd. Den liker å lekebite da, men det er jo bare digg. Katta til søstra mi derimot... En hvit langhåret flatfjesest blåøyd JÆVEL. Er ikke rå å gå nerme den før den river av deg lemmer. Tror den eiger hele jævla familien eller noe. Merkelig nok så har katta mi klart å blitt litt sjef over den Endret 7. juni 2012 av MrLuni Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Ang. katter som biter: "Jeg ser to årsaker til dette. Den ene er at katten rett og slett er blitt handsky. De har opplevd at menneskehånden både kan slå og stryke. Med slike erfaringer er det ikke godt å vite hva en kan vente seg. Angrep er det beste forsvar - det gjelder også hos kattene. Den andre årsaken er rett og slett behov for lek og aktivitet. Innekatter som kjeder seg griper nær sagt etter hva som helst. En fot som stikker fram under dyna egner seg godt som bytte. Det fins også en tredje årsak, hvor katten blir stimulert til en form for kosebiting." Kilde 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Stikke fingeren i munnen på en gjespende katt! Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Er faktisk ganske stilig å se på når kattene blir sinte, dere vet, når håret står oppreist. Dette var reaksjonen katten vår hadde første gang den møtte hunden vår. Nå leker de sammen! Lenke til kommentar
Sinwo Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg synes katter er veldig fine dyr, men toppen av det hele så er de en maskot for anonymous. CATURDAYS!!! @@@@@@@@@@@ Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 I natt våknet jeg av at katten lekte med sin egen bæsj i stua. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Å, minner meg om de gangene jeg har tatt guttepus i å kose seg i skittentøyskurven, ved å pisse og drite ned alt som er der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå