mushi Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Hva med å også trimme klørne til pus? Da kan ikke pus volde så veldig mye skade. Man sjangser da ikke på sånt! Jeg hold på å bli blind da katten til farmor klorte meg i ansiktet. Det var ikke første gang. Katten ble ikke bedre med tid, snarere værre. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Katten har angrepet når jeg har vært til stede. Den gangen satt hun i sofaen, så gikk han rolig bort til henne og klorte henne i ansiktet. Hun er aldri alene, så vi har aldri observert at hun har gjort noe for å gjøre han sint heller. Men dette er som sagt fjerde gang, og det er i utgangspunktet min katt. Hvor mange sjanser bør jeg forvente at min samboer gir meg når katten min går til angrep på barnet hennes? Tviler på at det vil gi henne særlig trygghet at jeg trimmer klørne til pus så lenge de er der. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 http://www.ebay.com/itm/20pcs-Soft-Nail-Caps-For-Cat-Claws-Control-Paws-off-Adhesive-Glue-/140609888695?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item20bd00a1b7 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Har sånne til den ene katten min pga. allergi og kløe. Funker utrolig bra! Enkle å sette på og holder en mmnd eller to hvis katten ikke går ut. Ikke noe smart hvis den går ute, for da opplevde jeg avrevne og knekte klør. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Har sånne til den ene katten min pga. allergi og kløe. Funker utrolig bra! Enkle å sette på og holder en mmnd eller to hvis katten ikke går ut. Ikke noe smart hvis den går ute, for da opplevde jeg avrevne og knekte klør. Er det katten som har allergi? Hva med når den bruker kattekassen? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Katten har allergi ja. Klør seg inn til hjernen omtrent om sommeren uten de plasthettene. Jeg bruker pellets og det som har tiss på detter jo i dobbeltbunnen på PeeWee-kassen min. Tror ikke det er noe mer uhygenisk enn å ikke ha de på. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Du har aldri opplevd noe problem med dem? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Du har aldri opplevd noe problem med dem? Ikke når katten er inne. Når hun startet å gå ut igjen med de var det ett par klør som ble revet av. Så ikke godt ut! De har sikkert hektet seg fast i noe. Så ha katten bare inne. Det følger med nok lim i pakka, du trenger ikke kjøpe ekstra og de var veldig enkle å sette på. Har neonrosa 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Som vanlig er det vel ingen som gidder å høre på landsbyidioten, ja, annet enn den sterkt psykisk utviklingshemmede katten min!? Den sitter forresten å ser på meg nå. Kan det være kjærlighet, eller er den som vanlig sulten? "Sulten" burde faen meg være navnet på det vesle droget. Og nå har den dæven ta blitt så kjepphøy at den tar seg den frihet å bite, hvis nøstet må vente lengre enn 5 sekunder på at mattrauet skal fylles, og jeg min arme dust har i tillegg kjøpt det feteste foret til krapylet. Kunne vel i det svartsvidde ikke stole på merra som anbefalte foret, hun har vel sikkert bare skrammel oppi huet, dustekjærringa ... Ok, får fylle opp skåla da, før blodet begynner å renne. Har forøvrig syslet med tanken om å komme evolusjonen i forkjøpet! Skal forsøke å endre flåttens gener slik at den suger fett fremfor blod. Kattekreket som er en heil peis når det gjelder å tiltrekke seg de små hyggedyra burde da bli sylslank i løpet av no time. Ellers har jeg det bare bra! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hey. Passer på en katt nå som jeg er godt bekjent med og har bodd med i flere år tidligere. Problemet med denne katten er at den sjeldent spiser opp våtforet (typisk 100g pakninger), men heller lar det tørke over noen timer for så å mase på mat igjen. Og denne katta maser konstant hvis den er sulten. Selv om det ligger tørrfor ute så forventer hun nesten å få patè (bortskjemt) Det jeg har bestemt meg å gjøre fra i dag, er å ta bort tørrforet helt, sette opp en fresk skål med pate ved middag, tar så dette bort når det har tørket (et par timer), for så å repetere prosessen neste dag. Vil det funke? Jeg vil at katta spiser HELE matskåla per feeding og slutter å mase utover dagen på mere mat, når den bare spiser to, tre munnfull per måltid. :/ Takker for tips, Balthy. Lenke til kommentar
Error Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Gi den mindre per gang. Du kan gi den halve posen i stedet for hele for hver "mating" f.eks. Lenke til kommentar
Derpina Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Katter er jo bare nydelige Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hey. Passer på en katt nå som jeg er godt bekjent med og har bodd med i flere år tidligere. Problemet med denne katten er at den sjeldent spiser opp våtforet (typisk 100g pakninger), men heller lar det tørke over noen timer for så å mase på mat igjen. Og denne katta maser konstant hvis den er sulten. Selv om det ligger tørrfor ute så forventer hun nesten å få patè (bortskjemt) Det jeg har bestemt meg å gjøre fra i dag, er å ta bort tørrforet helt, sette opp en fresk skål med pate ved middag, tar så dette bort når det har tørket (et par timer), for så å repetere prosessen neste dag. Vil det funke? Jeg vil at katta spiser HELE matskåla per feeding og slutter å mase utover dagen på mere mat, når den bare spiser to, tre munnfull per måltid. :/ Takker for tips, Balthy. Snakk om å være bortskjemt. Om katten er sulten spiser den tørrforet. Den bør i utgangspunktet ikke være nødvendig å gi den våtmat i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Nå passer han jo katten, og da er hans oppgave å følge kattens rutiner, ikke endre dem og "tvinge" den over på tørrfor. Du får bare porsjonere det ut, det vanligste er å gi en halv pose av gangen fire ganger daglig dersom våtfor er fullforinga Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Måtte som sagt omplassere katten min fordi det ikke likte barnet til min samboer som jeg bor med. Annonserte pus i avisen og fant det jeg trodde var en perfekt eier. Ettersom pus aldri vil gå ut når han bor her med oss annonserte jeg han like gjerne som innekatt, men etter noen uker måtte vi ta han tilbake fordi han hele tiden maste og ville ut hos sin nye eier. Dagen han kom tilbake hit var han ute noen timer, men etter han kom inn igjen er han tilbake til sitt "gamle jeg". Nå er han inne og vil ikke ut. Om jeg setter han på trappa og lukker døra ender det bare opp med at han sitter og vræler på ytterdøra. Frustrasjon! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Nice! Devon Rex? Tipper det blir en sånn her neste gang! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Fint kattedyr - kom over en hel serie med bilder av dyret. Hva koster herligheten, "mushi"? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Fint kattedyr - kom over en hel serie med bilder av dyret. Hva koster herligheten, "mushi"? I følge finn.no, 5-6.000 ny, billigere brukt! http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&keyword=devon+rex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå