Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg hadde innekatter, så kjøpte jeg et lite smalt tre til de, som jeg satte ved siden av en hylle - slik at de øveste bitene av hyllen var kattene's sove og spiseplass - og så tok den ikke så stor plass heller (forholdsvis liten leilighet).

 

Noe ala denne:

343-250x250.jpg

Edit; ved nærmere ettertanke, så tror jeg at det er C8 på din link som jeg har. Det er ikke mye i bruk nå som kattene mine går utendørs (bortsett fra "håv" soveplassen) - men det fungerer fremdeles bra som foretrukket kloreplass og transportetappe mellom første og andre etasje.

 

 

Men se det gjerne ann. Hvis du tror kattene kommer til å sitte i vinduet mye (utkikk til fugler og annet som rører på seg?) - så se om du kan sette katte treet i nærheten av det.

Du får og vurdere om du skal ha et som er selvstående, eller et som du kan feste i taket.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

elsker katter^^ men kan ikke ha noe dyr der jeg bor nå. Pleier å stikke innom kattehuset (dyrebeskyttelsen) en gang iblandt og kose og leke med kattene der! Anbefales for de som ikke har mulighet til å ha katt...

 

Sist gang jeg var der møtte jeg på en liten pusejente på noen måneder som bare ville ligge i fanget mitt og sutte på fingrene mens hun malte og koste seg. <3

Tenker meg at hun må ha blitt forlatt av mammaen sin, siden hun prøvde å 'suge pupp' på hånda mi :p

 

Har også en katt hjemme hos foreldrene mine som fyller 14 i mai! Ordentlig stor og bortskjemt katt. Veeeldig kosete <3

alp5e9.png

 

haha ser ut som jeg piner han, men er knapt umulig å holde han på noen andre måter. Han er dog kun gigantisk om vinteren, siden han trives godt ute. Om sommeren er vinterfettet og pelsen borte.

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

Mine tre puser ble 'utekatter' for bare noen dager siden, sølepytter er helt utrolig morsomt og de har gravd en hule under naboen sin terrasse... De har ikke gått lenge bort enn at vi kan se dem og trives best om noen er ute med dem, men ser ut som de koser seg ute! Heldigvis er det greit for naboen at kattene våre går i deres hage, og hundene deres får gå i våres hage. :)

 

879831-7-1302473941610.jpg

Fatass lever opp til navnet sitt, og satte seg fast under gjerde...

 

879831-7-1302473962828.jpg

Huggable løper og Dakota gjør... noe :love:

 

879831-7-1302474033049.jpg

Og dette er den nye katteleken til naboen, Fatass syns den er veldig underholdene men de to andre er litt mer skeptiske til leker som bjeffer :p

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

 

Av og til så lurer jeg på hva Frøya har funnet på når hun har vært utendørs.

 

Slik så hun ut i morges; var ivrig etter å komme inn etter bare et par timer, og så nesten lei seg ut når hun kom inn. Tipper gjørmebadet var litt selvforskyldt. :!:

 

Hehe. samme med katten min. Han driver nok å kryper inn og under og oppå alt mulig. En dag kom han hjem med olje over hele halen, så dyrlegen måtte barbere bort all pelsen på halen hans, bortsett fra en hårtust på tuppen. Kjempepent :D

Endret av lillepy
Lenke til kommentar

Stakkars pusen min. :( Kom hjem i dag med nyheten om at hun var kjørt til veterinæren. Hun hadde haltet visst i et par dager og var anbefalt å ta en sjekk. Diagnosen var brudd i bakbenet og ble gipset og bandasjert. Nå må hun dessverre ta det veldig rolig i ca. 2 måneder, og må passes godt på. Skikkelig leit ass. Heldigvis har jeg påskeferie nå og vil ta godt vare på henne.

post-88220-0-31335300-1302978701_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bra at du hjelper til, Khaffner! Anbefaler egentlig alle det, om så bare en gang så hjelper det litt og dere kommer nok ikke til å glemme det med det første... :p Man møter veldig mange personligheter, og det er morsommere enn det høres ut som å bli overfalt av kosesyke katter :!: Men det kan være et pluss å ha litt tykke klær på, katter har jo faktisk klør..

 

Lykke til som lekeplass, servitør og vaskedame :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

hei!

 

Var hos en venn i dag som har katt. Han hadde nettopp kjøpt noe høy-lignende som han ga katten sin (kjøpt på dyrebutikk for ~60 kr). Det som skjedde da, var at katten begynte å lage syke lyder og rulle rundt på gulvet og sikle. Det var rett og slett katte-dop. Katten elsket stoffet (tror det egentlig var en blomst)

 

Jeg har glemt navnet på stoffet/blomsten, men håper dere skjønner hva jeg sikter til. Uansett, til dere katteentusiaster; hva synes dere om folk som gir dette til kattene sine? Er det "bra" gjort eller er det galt å gi katten sin rus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...