Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Den ene katten min har også en slags form for allergi. Hver sommer klør hun seg til blods i ansiktet, veldig likt det katten til MysticoN har... Min klarer å klø seg selv om hun har på krage. Utrolig smidig til å være så tjukk :p Kult når katten sitter og hyler fordi det gjør så vondt når hun klør. :wallbash: Etter over en mnd med krage og ingen bedring på såret måtte jeg finne på noe lurt.

Men jeg fant en løsning! :D

http://www.softclaws.com/index.php?pet=cat

Ge-ni-alt! Er små plasthylstre man limer på utsiden av klørne så den ikke får klødd seg :) Jeg flyttet i september så jeg har bare ikke sluppet henne ut enda (venter til våren, hun er litt nervøs og trives godt inne), tror ikke det er noe særlig å ha en katt gående ute med sånne klør :p Tok bare på bakbeina sånn at hun klarer å hoppe opp i sofaen etc. Såret har grodd som hakka møkk etter jeg satt de på :) Tok seff knall rosa klør, rimelig kledelig! :cool: Katta er litt "big boned" så kragen var nok rimelig ubehagelig, digg for oss å slippe den! Betalte 130 kr inkl. frakt for 24 klør og lim.

Bilde fra hjemmesiden, ikke min katt

Daisy.jpg

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

noen som har noen greie tips til å gjøre en katt vant til hjemmet?

Har kjøpt moren min en liten hvit og nusselig katt, ca 6-7 mnd gammel, en julegave da...

Men til nå ligger den bare under senga og slapper av, kommer heller ikke fram når jeg lener meg under og hvisker til den.

Nå har den jo bare vært her hjemme i noen timer, så dette er vel noe som tar litt tid for katten? Vi har også ett ganske stort hus, 3 etasjer, kanskje det virker litt skremmende for katten?

Lenke til kommentar

Det tar tid, og tålmodighet må til.

En ny katt kommer gjerne krypende ut fra sofaen når det holder på å bli kveld og folket holder på å roe seg.

Er den avslappet så er det et godt tegn. Virker den stresset så er det greit å prøve å roe ned stemningen. Det skal ta litt tid. La katten komme når den vil det selv.

Lenke til kommentar

Har kjøpt moren min en liten hvit og nusselig katt, ca 6-7 mnd gammel, en julegave da...

Men til nå ligger den bare under senga og slapper av, kommer heller ikke fram når jeg lener meg under og hvisker til den.

Nå har den jo bare vært her hjemme i noen timer, så dette er vel noe som tar litt tid for katten? Vi har også ett ganske stort hus, 3 etasjer, kanskje det virker litt skremmende for katten?

Regner med at ting har gått seg til nå?

Det er bare å la katten komme frem når den er klar for det. Ikke presse den til noe.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Regner med at ting har gått seg til nå?

Det er bare å la katten komme frem når den er klar for det. Ikke presse den til noe.

haha, ja nå er katten godt vant til hjemmet. Går rundt omkring og kommer når vi hvisker til den, veldig kosen og snill katt. VELDIG energifull katt, blir nesten sliten av den.

Lenke til kommentar

Høres ut som en kattunge ;)

Katten vår hang i gardinene og spiste opp alt av blomster (inkludert kaktuser) i starten. De er jo som oftest ikke voksne i hodet selv om de blir kjønnsmodne.

Og så roer det seg sikkert hvis den får gå ut og rase fra seg når det blir mildere ute.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Høres ut som en kattunge ;)

Katten vår hang i gardinene og spiste opp alt av blomster (inkludert kaktuser) i starten. De er jo som oftest ikke voksne i hodet selv om de blir kjønnsmodne.

Og så roer det seg sikkert hvis den får gå ut og rase fra seg når det blir mildere ute.

hehe, ja den er vel 8-9 måneder, fikk ikke vite det helt konkret, men fortsatt, veldig ung ^^, Og ja, den biter og spiser på alt som ligger løst, allerede ødelagt 2 av buksebeltene mine :( må skjerpe med og legge de i skaped mitt :whistle:

Lenke til kommentar

jeg må ha vært utrolig heldig. fikk en kattunge av en vennine som hadde fått flere og mora hadde blitt syk så fikk ungen litt før den egentlig var klar. hun var livredd første timen men kom og søkte kontakt etter noen timer når jeg satt å gama haha var plutselig et lite katthode under armen min. hun rev litt i sofaen men etter to tre avstraffelser med spruteflaske og kaldt vann hadde hun ingen uvaner i det hele tatt. Ble faktisk ikke klora en eneste gang av hun heller før hun ble påkjørt av en bil 6-7mnd senere :(

Lenke til kommentar

Når jeg hentet min første katt (bengal) var hun klin gærn. Hun angrep meg rett og slett. Hvis jeg skulle på do om natta, satt hu som regel fast i leggen eller låret mitt idet jeg gikk igjenom stua, og hun var ikke lett å få av. Etter ett par mnd hentet jeg en katt til, og etter det har hun vært helt rolig :p

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Når jeg hentet min første katt (bengal) var hun klin gærn. Hun angrep meg rett og slett. Hvis jeg skulle på do om natta, satt hu som regel fast i leggen eller låret mitt idet jeg gikk igjenom stua, og hun var ikke lett å få av. Etter ett par mnd hentet jeg en katt til, og etter det har hun vært helt rolig :p

Kjenner meg bittelitt igjen med det at katten henger igjen i leggen!

Har en katt på 16 år som bestandig har vært sånn. :!: Hun nyter å få kos. Hvis jeg setter meg på sengen hvor hun ofte ligger og klapper henne en stund og deretter reiser meg for å gå så henger hun seg fast i hånden min tvert og sier sint "MEEEEEO!" Hun har en helt grusom sterk og intens mjauing som er som vinkelslipere i ørene. Ikke sint majuing, men bare masete mjauing. Hun kan også sitte random midt på gulvet og idet noen går forbi så henger hun seg på beina deres. Når vi da snur oss og ser ned på henne for å finne ut hva pokker det er hun maser etter denne gangen så bare stirrer hun opp på oss og blinker rolig.

Jeg har konkludert med at hun gjør det fordi hun ikke liker å bli oversett rett og slett.

Men vi elsker henne likevel! Hun er meget var for høye lyder. Er av den nervøse og lettskremte typen. Hun er feks meget skeptisk til mannfolk eller veldig høye personer. Kommer det fremmede på besøk løper hun stort sett inn på et soverom. Vi bestandig har vært rolige rundt henne, så jeg tørr ikke tenke på hvordan denne katten hadde vært i en annen familie. Jeg var jo bare 6 år når vi fikk henne, men har alltid fått streng beskjed om å ha respekt for kattene, så jeg herjet aldri med dem. Jeg misstenker dog at noen av naboungene der vi bodde før kan ha vært hardbare med henne en gang i tiden. Den tiden hun var liten og de faktisk fikk tak i henne.

Hun har på sine eldre dager blitt bedre. Det tok bare et par dager før kjæresten min fikk lov å ta i henne feks. Nå ligger gamlemor stort sett i senga og sover, eller er ute å soler seg. Hun blir så varm av og til at du nesten ikke kan ta i henne! :!:

Lenke til kommentar

Hvert år så arrangeres the NM i stående fuglehund her og det stikker

nødvendigvis av en hund eller 2 i.l av konkurransen, dessverre så møtte en

av disse avstikkerene på katten til naboen og uvitne om kattens relasjon til

satan så sto den å bjeffet til katten og prøvde å skulle ta den, men katta satt

bare der helt avslappet til bikja kom på "armlengdes avstand" og klorte den

da deretter over tryne for så å jage da bort hunden som var 3 ganger større

en den seg selv, da lo jeg godt. :p

Dette er kun noe av det den forbanna kreket har på "samvittigheten"

Hahah! Dette fjerner vel all tvil i diskusjonen om hvem som er smartest av katt og hund.

Bikkja til bestemor skulle fange den ene katten min en gang. I det øyeblikket katten lærte seg hvor langt båndet til hunden gikk satte den seg 15 cm unna "grensen", slik at hunden bykset fremover og akkurat ikke fikk tak i den. Mens hunden reiv og sleit så den nesten ikke fikk puste lå katten å vasket seg i gresset og rullet rundt og døste.

Katter forbrenner ikke et kallori mer enn høyst nødvendig!!

Lenke til kommentar

Katter er utrolig smarte dyr. Det har faktisk blitt forsket på hvor kalkulerende katter er, og samtlige av alle kattene som var med i prosjekte viste at de var utrolig beregnelige når det gjaldt å "hevne" seg på eierene sine dersom de ikke gjorde som katten ville.

Trodde du f.eks at katten din stadig vekk har problemer med hårballer som skal hostes opp? Det viste seg gjennom denne forskningen at katter veldig ofte bare later som om de har satt noe i halsen, kun for å få oppmerksomhet. Kattene kan også finne på å bæsje rett utenfor kassen sin med vilje, fordi den ikke er helt fornøyd med behandlingen fra eieren. En kompis av meg hadde en kamerat som ikke gadd å tømme kassen til katten. Katten dreit på hodeputen hans.

Katten vår har aldri bæsjet/tisset for å hevne seg, men den har null problem med å legge seg oppå laptopen eller gå foran det du holder på med. Når hun kommer hjem eller vil ha kos, så kan hun stå og mjaue ute i gangen for å si at Dronningen har ankommet residensen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Den ene katten vår driver faktisk og bæsjer rett utafor kassa (konsekvent, den bæsjer aldri oppi).

Jeg skjønner ikke helt hvorfor, for han blir behandla fint, akkurat som de tre andre kattene våre. Han og en til er kun innendørs, og de to deler da kattekasse (vi har to stykker forskjellige steder i huset). De to innekattene er gode venner, og de leker mye med hverandre og er veldig kosete og sosiale med oss menneskene.

De to utekattene ligger stort sett og sover når de er inne, men alle kattene går overens og kan feks ligge ved siden av hverandre i sofaen uten problem. Bæsjekassene blir også rensket for bæsj hver kveld.

Jeg skjønner ikke hva som gjør at han driver og bæsjer utenfor, ettersom han verken vil være ute, eller har noe problem med å tisse i kassa. Vi har aldri tidligere hatt katter som har gjort sånt, og vi har hatt mange opp gjennom årene.

Det er en Hellig Birma, hvis det kan ha noe å si..

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig gjør han det fordi han ikke ønsker å gjøre fra seg på samme sted som kompisen sin. Katter kan være ekstremt kresne når det gjelder hvor de vil gjøre fra seg. Noen er så "bortskjemte" at de skal ha helt ny sand hver gang de skal gjøre fra seg. Veldig praktisk :thumbup: :!:

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig gjør han det fordi han ikke ønsker å gjøre fra seg på samme sted som kompisen sin. Katter kan være ekstremt kresne når det gjelder hvor de vil gjøre fra seg. Noen er så "bortskjemte" at de skal ha helt ny sand hver gang de skal gjøre fra seg. Veldig praktisk :thumbup: :!:

Vel, i så tilfelle blir det jo umulig å fikse. Vi har allerede to kasser, som da altså bare (eller stort sett, i alle fall. Pga kald vinter har de to andre sikkert gjort fra seg et par ganger inne også) blir brukt av de to innekattene. Men vi kan ikke akkurat nekte hoa å gå på do i den ene kassa, for at han skal ha en for seg selv. Men han bæsjer heller ikke inni selv om sanden er helt ny og ingen andre har vært der før ham.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...