darkness| Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hals/nakkekrage? Lampeskjerm? Det så ikke noe godt ut. Gror det igjen av seg selv eller? Ville ha tatt med katten til veterinær, ja.. Skyll det gjerne med pyrisept/klorhexidin. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 gror av seg selv og kommer tilbake. Enten på høyre side eller venstre side av hodet. Vet ikke det kom frem at det er flere sår på forje bilde. Har også en pus til. Si hei til Missti ^^ Ho har aldri noen sår. kanskje fordi ho er jente og ikke liker å slåss/være ute så mye. Men ho spyr heletiden. Nesten hver dag. Av og til ser det ut som avføring. Så blir vel en dobbel date med dyrlegen om et par dager når pengene kommer inn på konto. Både Oliver og Missti har fått årets kurer. Sårene har alltid vært så store. Kan det være en sykdom av et eller anna slaget eller er eneste muligheten en anna katt som har vært stygg med gutten min?? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Forsåvidt; den ene katten min er allergisk - og hvis hun får utslett i områder hun kan klø på; så klorer hun seg til blods. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 hva gjør du når ho sitter å klør seg til blods da? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg flyttet slik at allergi kilden fjernet seg Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Kan kanskje være en slags hudsykdom? Hvis du er heldig så er det så enkelt at det løser seg ved å bytte fór til en type som er for sensitive katter. Kanskje det hjelper på hun som spyr også. Veterinæren vet sikkert råd Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Fikk låne en lampe skjerm av en kolega. Skal bruke den til jeg tar han med til dyrlegen. Uff, var no nesten værre for Missti å se lille bror helt forvirra og støte borti alt enn for han selv. Blir vel ikke bedre når matfar sitter i soffan og ler av han Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hehe, må være lov å le noen ganger da. Jeg lo da katten vår våknet fra narkose og var heeelt på tur. Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg ler av Dakotaen min.. Hun måtte ha den på etter kastreringa sånn at kattungene ikke skulle rive i såret.. God bedring til Oliver! Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Narkose og kastrering tok på ja, den ene av mine sovnet i matfatet Endret 26. oktober 2010 av Sondring Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Haha, Dakota så litt ut som en stappet pølse! Men ser ut til å være en utrolig pen katt sett bort i fra bodyen hun har på seg Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hahah, så søtt. Dakota ville også spise når vi kom hjem, men hun sovna på vei bort til maten. :!: Hun har sånn mat som virkelig må tygges også så hun måtte vente til hun var litt mer våken.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvilken mat får hun? Skikkelig glansfull og flott pels på henne Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hvilken mat får hun? Skikkelig glansfull og flott pels på henne Må nesten tenke meg om - mine to har vært gjennom mye forskjellig mat...på det tidspunktet så tror jeg hun gikk på en spesiell lav-allergi mat (måtte teste om det var det som var grunnen til utslettene ). Ellers var det nok standard RC kattunge mat det gikk i. Har gått over til RC's Maine Coon mat nå som de er eldre; men de har begynt å være mindre entusiastiske for den i høst, så det blir vel å skifte til noe nytt snart Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Er vel ingen grunn til å bytte bare fordi de ikke er like interesserte som når de får en ny type for? Da ender man bare opp med bortskjemte katter som skal ha nye sorter for ofte. Frøya forlanger Spesific, og vil ikke lenger ha billigfor. Går ikke lei, og pelsen blir fin og blank av det. Ikke akkurat billigste sort, men så går det og lite av det sammenlignet med billigfor. Endret 28. oktober 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Fikk ikke inntrykk av at de nettopp hadde skiftet? Kan jo forsåvidt skjønne at katter også kan gå lei av mat. Vi bruker stort sett RC Fit32, eller Outdoor. Har prøvd dyrlegen sin RC også, og da har vi prøvd den for steriliserte hunkatter (hun er kastrert). Den luktet mye sterkere, synes jeg. Nabokattene virket også fornøyd med den, de kom inn og tømte skålen gjentatte ganger Har brukt Hills en gang, og det gikk nå ned det også Katten er i utgangspunktet kresen på andre ting enn tørrfór (kan jo være hun er kresen her også, men vi har aldri prøvd billigmat). Kokt skinke er stort sett det eneste hun liker utenom. Hun vil ikke engang ha dyrt våtfór lenger (spiste litt av dette som kattunge). Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Kattene våre har fått dårligere pels etter at vi byttet til RC. Føffaen Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dakota fikk RC kitten, men siden det ikke er noe gøy å tygge maten så kom det opp igjen... Hun får RC digestive nå, det er sånne ringer som hun må tygge. Syns pelsen hennes har blitt finere etter at vi bytta til digestive. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kattene våre har fått dårligere pels etter at vi byttet til RC. Føffaen Hvilken type RC da? Har du gitt markkur? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Kattene våre har fått dårligere pels etter at vi byttet til RC. Føffaen Hvilken type RC da? Har du gitt markkur? Young adult etter anbefaling av veterinær. Før gikk det i Friskies siden det var alt vi hadde råd til i den perioden, og alle var sjokkert over hvor fin pels de hadde. Men, heller friske katter med litt dårligere pels enn det motsatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå