Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Fra naturens side" skal man ikke bry seg så mye om når man holder på med kattehold i den moderne verdenen.

Kattene våre må jo ikke kjempe om maten. De har ingen hast med å formere seg enormt for at en av flere titalls-hundretalls unger skal kunne klare det samme.

De har mange instinkter, og ikke alle er så godt egnet for den moderne verdenen vi lever i.

Lenke til kommentar

Når moren slutter å passe på ungene, så er det vel, fra naturens side, meningen at de skal kunne gå fritt ute?

Nei. Katter utvikler ikke sin innvendige GPS før 6-8 mnd alderen, noe som vil bety at kattungene vil gå seg vill, og ikke finne veien tilbake. Er altfor mange tilfeller hvor folk har latt døra stå oppe for kattemor og kattungene, også ''plutelig'' er kattunge borte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor får man kjøpt den kattesand typen som kommer i ferdig-poser som man bare trer over kattedoboksen? Den gjør det så utrolig enkelt å bytte sand. Jeg har kjøpt det før men det er en stund siden så jeg husker ikke hvor. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg vurderte for ikke så lenge siden å trene katten min til å bruke toalettet. Men jeg leste at det visstnokk er vanskelig å trene katter som får gå ut, siden de heller bare holder seg til de er ute, framfor å lære seg å bruke doen. Så jeg vraket ideen.

Lenke til kommentar

Når moren slutter å passe på ungene, så er det vel, fra naturens side, meningen at de skal kunne gå fritt ute?

Nei. Katter utvikler ikke sin innvendige GPS før 6-8 mnd alderen, noe som vil bety at kattungene vil gå seg vill, og ikke finne veien tilbake. Er altfor mange tilfeller hvor folk har latt døra stå oppe for kattemor og kattungene, også ''plutelig'' er kattunge borte.

Helt riktig. Forøvrig vil aldri en vill kattemor forlate kattungene før ca 7 måneders alder, da har de lært nødvendige jaktkunnskaper for å overleve ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei alle katte elskere!

Gutten min har HELE tiden store sår i ansiktet. Vet ikke helt hvorfor, han er en del ute og det er en del katter i området men vist det er fra en katt ville de da være så store og runde? Ville no tro at det kanskje ville vært formet som kutt istedenfor runde store sår?!

Det er de kommer og går og har vel hatt sår i flere uker no, alltid i ansiket. Noen som har noe erfaring ang dette?

post-32072-1287985055,918_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Avgårde til dyrlegen med deg.

Jeg ville tippe det startet som et lite kutt, men så ligger kuttet akkurat der katten kan klø seg med tommel-kloen; så det vil gjøre ting verre.

Jeg ville satt på ham en "cone of shame" slik at han ikke får tak i såret; frem til det har leget seg.

Hva er det nå "cone of shame" heter på norsk?

http://icanhascheezburger.com/2010/10/22/funny-pictures-tiger-was-an-optimist/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...