Constanse Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 ^ Ja, og da er de jo stort sett klare for å passe seg selv. Innenfor rimelige rammer selvfølgelig, man holder dem jo inne om natten og størsteparten av dagen. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Når moren slutter å passe på ungene, så er det vel, fra naturens side, meningen at de skal kunne gå fritt ute? 1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 "Fra naturens side" skal man ikke bry seg så mye om når man holder på med kattehold i den moderne verdenen. Kattene våre må jo ikke kjempe om maten. De har ingen hast med å formere seg enormt for at en av flere titalls-hundretalls unger skal kunne klare det samme. De har mange instinkter, og ikke alle er så godt egnet for den moderne verdenen vi lever i. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Når moren slutter å passe på ungene, så er det vel, fra naturens side, meningen at de skal kunne gå fritt ute? Nei. Katter utvikler ikke sin innvendige GPS før 6-8 mnd alderen, noe som vil bety at kattungene vil gå seg vill, og ikke finne veien tilbake. Er altfor mange tilfeller hvor folk har latt døra stå oppe for kattemor og kattungene, også ''plutelig'' er kattunge borte. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Har aldri opplevd at kattene familien min har hatt har blitt borte, og de har alltid fått være ute fra lenge før de blir 6-7-8 mnd gamle. Den eneste katten vår som har forsvunnet, var 3-4 år gammel da. 1 Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Katter burde holdes inne til de er sterilister/kastrert, id-merket, vaktsinert, fått ormekur og sånn.. Dakota klarte å snike seg ut (åpna døra selv) før hun var noen av delene. Hun var borte noen timer før vi fant henne og nå har vi 5 kattunger. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Kjedelig, Nochan.. Håper dere finner gode hjem til alle 5. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvor gammel var hun da hun ble gravid? Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hun fikk dem når hun var 6mnd gammel.. Heldigvis gikk fødselen kjempebra, men hun ville ikke ha noe med dem å gjøre og kasta dem ut av fødekassen så ble noen travle dager og netter for meg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Huff, hun var jo bare barnet stakkars. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hvor får man kjøpt den kattesand typen som kommer i ferdig-poser som man bare trer over kattedoboksen? Den gjør det så utrolig enkelt å bytte sand. Jeg har kjøpt det før men det er en stund siden så jeg husker ikke hvor. Noen som vet? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Aner ikke, aldri hørt om det faktisk. Men bytter du ut all sanden hver gang da? Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Når man bytter posen så bytter man ut all sanden ja. Men det gjør man jo bare en gang i blandt da. Her er den: http://www.catsan.no/no/products_smartpack.html Ganske så praktisk. Men jeg husker ikke hvor jeg får kjøpt den. De har den ikke der jeg vanligvis handler. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ganske så praktisk. Men jeg husker ikke hvor jeg får kjøpt den. De har den ikke der jeg vanligvis handler. Syntes dette hørtes enda mer praktisk ut Link :!: Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 ^ Haha, hjelp. Syke, syke ting. Glad kattene våre er såpass mye ute at vi slipper å styre med den slags. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg vurderte for ikke så lenge siden å trene katten min til å bruke toalettet. Men jeg leste at det visstnokk er vanskelig å trene katter som får gå ut, siden de heller bare holder seg til de er ute, framfor å lære seg å bruke doen. Så jeg vraket ideen. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Katten vår går på do ute (stakkars naboer ), så vi har ikke kattedo. Men da vi hadde det, så skiftet vi kun ut "sanden" en gang i mnd. Brukte en sånn type som så ut som små krystaller, og så fjernet vi bare tiss og bæsj og lot resten ligge. Lenke til kommentar
Marira Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Når moren slutter å passe på ungene, så er det vel, fra naturens side, meningen at de skal kunne gå fritt ute? Nei. Katter utvikler ikke sin innvendige GPS før 6-8 mnd alderen, noe som vil bety at kattungene vil gå seg vill, og ikke finne veien tilbake. Er altfor mange tilfeller hvor folk har latt døra stå oppe for kattemor og kattungene, også ''plutelig'' er kattunge borte. Helt riktig. Forøvrig vil aldri en vill kattemor forlate kattungene før ca 7 måneders alder, da har de lært nødvendige jaktkunnskaper for å overleve ;-) Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hei alle katte elskere! Gutten min har HELE tiden store sår i ansiktet. Vet ikke helt hvorfor, han er en del ute og det er en del katter i området men vist det er fra en katt ville de da være så store og runde? Ville no tro at det kanskje ville vært formet som kutt istedenfor runde store sår?! Det er de kommer og går og har vel hatt sår i flere uker no, alltid i ansiket. Noen som har noe erfaring ang dette? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Avgårde til dyrlegen med deg. Jeg ville tippe det startet som et lite kutt, men så ligger kuttet akkurat der katten kan klø seg med tommel-kloen; så det vil gjøre ting verre. Jeg ville satt på ham en "cone of shame" slik at han ikke får tak i såret; frem til det har leget seg. Hva er det nå "cone of shame" heter på norsk? http://icanhascheezburger.com/2010/10/22/funny-pictures-tiger-was-an-optimist/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå