Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Hadde noen andre katter mobbet katten min, så hadde jeg kidnappen den, kjørt en mil og sluppen den løs.

Og hva ønsker du å oppnå med det?

Går ut i fra at han ønsker å oppnå at katten hans får fred.

Og sørget for at en annen katt fått det jævlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noen andre katter mobbet katten min, så hadde jeg kidnappen den, kjørt en mil og sluppen den løs.

Og hva ønsker du å oppnå med det?

Går ut i fra at han ønsker å oppnå at katten hans får fred.

Og sørget for at en annen katt fått det jævlig?

Det er jo en bivirkning. Du spurte jo bare hva han ønsket å oppnå med det. Ikke hvilke moralske kvaler han burde få av å gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvis du leser en gang til ser du det var jeg som spurte, ikke Solaar. Forøvrig en dårlig løsning å kidnappe andre katter. Ulovlig også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Da var katten min forsvunnet ... Borte siden søndag, litt ulikt han. Men det er vel sommer, så håper absolutt at han bare har tatt en liten ferie, og ikke at noe har skjedd. Jeg får alltid litt angst i det katten blir borte litt lengre enn vanlig.

Det som er litt moro da, er for to år siden når han forsvant, så var han borte i to hele måneder. Plutselig en dag kom han traskende hjem, tjukkere enn som når han forsvant. Tror han har kost seg godt hos noen andre. :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg har nå flyttet ut, og pappa er på ferie, så nå er kattene alene hjemme. Opplegget vårt er at rommet som har katteluke er avstengt mot resten av huset, og rommet inneholder masse mat og vann, og et par tepper og kurver.

Jeg stikker innom 1-2 ganger i uka, var der idag. Dolly, eldstepusen kom skrikende mot meg når jeg gikk mot huset, hun var helt kosegal :D

Hoppet i armene mine, skreik og gnidde seg mot meg, slikket armen som en gal og brummet helt sykt!

Hun yngre, Trikola så jeg ikke. Håper at hun bare var ute, så hun kan finne veien til oppholdsrommet sitt.

I verste fall er hun et annet sted i huset, vekklåst fra mat, drikke og natur. Men jeg lette rundt og ropte, fant henne ikke, så jeg antar at hun var ute :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Da kom katten min hjem igjen, etter 5 dager. Haltende på bakfoten, men et nokså stort sår. Andre gangen på noen få uker. Det er den forbanna monsen av en nabokatt som er å herjer. Løpetid nå ikke sant?

Stakkars pus.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noe man kan gjøre om den litt gamle katten sin ser dårlig? : / Får helt vondt av henen der hun tasser rundt

Stakkars pus...

Ser hun veldig dårlig?

Jeg ville nok tatt henne med til dyrlegen og spurt om det er noe som kan gjøres. Kan være hun har fått en slags form for stær som kan fjernes? Finnes to typer, og den ene typen kan ihvertfall fjernes hos mennesker. Usikker når det gjelder katter.

Det kan være at det er dyrt, men for mange er det verdt det om det bedrer livskvaliteten til det som de fleste regner som et familiemedlem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann.

jeg har et lite problem for tiden... kanskje noen der ute kan hjelpe meg litt her..

Jeg har en katt på cirka 1 år, hannkatt som nettopp er kastrert, og nå har jeg flyttet inn til en ny leilighet der huseiger har 4 katter, 2 hunnkatter og 2 kattunger.

Når jeg for første gang skulle se om kattene gikk i lag gikk den ene hunnkatten (moren til de 2 kattungene) til angrep på min katt, måtte derfor adskille dem før det ble noe skade... Senere prøvde jeg å se om min og den andre hunnkatten kom overens, men da virker det ut som min katt ikke liker henne, siden han knurrer og trekker seg tilbake...

Er det noen som har tips på hvordan jeg kan prøve å få disse til å komme overens?

har hørt om Feliway, vil dette ha noen virkning i min situasjon?

Mvh: Anders C. Skogli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...