Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har en katt... men det er et lite problem: Når våren kommer og den begynner å røyte samler all pelsen seg i små klumper og når hun slikker dem av seg får hun lange fartstriper hvor det ikke er pels... har noen et forslag til måte å forhindre dette på? har prøvd å gre henne når hun starter å røyte men hun får dem likevel.

 

edit: leif

Endret av Uberme
Lenke til kommentar
har en katt... men det er et lite problem: Når våren kommer og den begynner å røyte samler all pelsen seg i små klumper og når hun slikker dem av seg får hun lange fartstriper hvor det ikke er pels... har noen et forslag til måte å forhindre dette på? har prøvd å gre henne når hun starter å røyte men hun får dem likevel.

 

edit: leif

8438387[/snapback]

Jeg gjetter at dere gir katten Wiskas? Dårlig for kan gjøre det med pelsen på en katt. Mat kjøpt på butikken har for lite næring og er bare fett og salt. Dra til dyrlegen eller en dyrebutikk og hør om de har et for til deg. Der har de spesialiserte typer til katter med pelsproblemer, som din har. Etter et par mnd på det nye foret skal du nok se forandringer :)

Lenke til kommentar
Jeg gir nesten pusen min kun ren fisk (tunfisk for det meste) og kylling (når jeg lager det, får alltid katten litt). Er det dumt? Kattematen inneholder for det meste fisk, og det er vel bedre for katten å få "the real thing"?

8446631[/snapback]

Ja det er nok litt dumt, ren fisk og kylling inneholder for lite næring til at katten kan leve på kun det. Over tid på denne dietten så vil katten bli underernert og kan utvikle diverse sykdommer. Vanlig kattemat inneholder heller ikke for det meste fisk. Som Isbilden sa så er kattemat du kjøper i butikk eller hos dyrelege det beste for katten din. Du kan også få kjøpt kattemat spesifikt til yngre, voksne eller gamle katter. Disse dekker best behovene til katta i de ulike aldersgruppene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Ok, da så.  :innocent:

 

Den velger alltid tunfisk hvis den får valget, men det hender jeg gir den Friskies osv. når jeg vil ha tunfisken min for meg selv. :p

 

 

Får ta en tur til dyrebutikken og kjøpe noe for da. Noen spesielle folket anbefaler?

8447890[/snapback]

Hills eller Royal Canin har jeg best erfaring med :) Hvis du gir kattene Friskies er det som de spiser burger hver dag. Godt, men ikke bra. Altfor mye fett og for lite taurin hvis jeg husker rett.

 

Katter skal ikke ha tunfisk! Tunfisk inneholder mye salter/magnesium, og kan føre til urinstein. Det samme gjelder reker.

Lenke til kommentar

Min 17 år gamle hunnkatt spiser hovedsaklig Whiskas Senior våtmat, og en del Friskies Adult tørrfor. (men varierer litt på tørrforen)

Noen som vet noe om de to, bra eller dårlig? :hmm:

Det skal sies at Whiskas våtmat har hun spist mer eller mindre hele livet, og har holdt seg stortsett frisk og rask.

Lenke til kommentar
Ok, da så.  :innocent:

 

Den velger alltid tunfisk hvis den får valget, men det hender jeg gir den Friskies osv. når jeg vil ha tunfisken min for meg selv. :p

 

 

Får ta en tur til dyrebutikken og kjøpe noe for da. Noen spesielle folket anbefaler?

8447890[/snapback]

Hills eller Royal Canin har jeg best erfaring med :) Hvis du gir kattene Friskies er det som de spiser burger hver dag. Godt, men ikke bra. Altfor mye fett og for lite taurin hvis jeg husker rett.

 

Katter skal ikke ha tunfisk! Tunfisk inneholder mye salter/magnesium, og kan føre til urinstein. Det samme gjelder reker.

8448065[/snapback]

Nå bli ikke katten min gald. Favorittmaten er reker, sei og tunfisk. :!:

 

Får ta turen i morgen og kjøpe inn noe skikkelig mat til den da.

Lenke til kommentar

pusxw8.th.jpg

 

 

 

 

 

 

Pusen min Mazda :) ikke vi som har funnet navn til den :), hun er utrolig skjønn, maler bare jeg nærmer meg :love:

 

Hun er 10 år gammel :)

 

Drikker fra vannkrana :w00t:

Spiser bare fisk(som vi må koke) :O

og tørrfor :)

 

Elsker å sove vedsiden av meg i senga :D

 

å liker å ligge på magen til folk å Patte mens hu graver ned klørne i klærne dine :p

og vist man koser med ørene, da begynner bakbeina også :love:

 

Kommer flere bilder etterhvert, må bare ta de først :)

 

Elsker Katter :D

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...