Khaffner Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Katter drikker fra skål når de må er mitt inntrykk. Sett frem en stor skål med rent og ferskt vann(minst hver dag), lett synlig og tilgjengelig ved siden av tørrfôret og ikke la katten drikke fra springen. Tviler på at katten gidder å tørstestreike Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 lett synlig og tilgjengelig ved siden av tørrfôret og ikke la katten drikke fra springen. Visstnok så hjelper det å ha vannet separat fra maten - mener å ha lest at de to bør separeres med minst en meter eller så. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Hvorfor skulle det være nødvendig? Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor skulle det være nødvendig? Har ikke peiling Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hvorfor skulle det være nødvendig? Har ikke peiling Mine katter syntes det var utrolig festlig å vippe en og en tørfòr-bit opp i vannskåla når den stod ved siden av. Vannet ble lite appetittelig etterhver. Flytte vannskåle en meter bort, problem løst. Lenke til kommentar
Gjest medlem-199993 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Jeg passer på en katt men får den ikke til å spise tørrfòr.. den skal kun ha boksmat. Har to sorter tørrfòr men det er jo ikke noe vits når han ikke spiser det :/ Noen tips? Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Solan skal kastrerast imarga! Men tenker det med vipping av vannskål kan løysast med ett slags matbrett? For eine lappen er jo nedi, så då kan jo han ikkje vippe skåla når den er fast i brettet og han holder nede brettet med vekta si. Trenger man børste til korthårede katter egentlig? Han virker litt tjukk i pelsen på ryggen bak med halen. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 nei, om det ikke blir floker så ser jeg ikke helt hvorfor man skal ha det Huff, savner katten min som gikk bort dagen før vi skulle på hytta 11 eller 12 år gammel, nyresvikt og diabetes. Nå har jeg begynt å tenke på ny katt, men må få overtalt foreldrene mine - men det blir neppe noe før jeg flytter for meg selv, så blir nok to år til ivertfall - og burde få stabil økonomi o.l. Noen som har tips for å overtale foreldre? moren min er "all-in" mens faren min vil ikke ha. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Berre gjer det! Pappa var imot katte her også, men da katta kom i hus smelta han Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Joa, men mamma vil ikke når pappa ikke vil jeg kan jo alltids vise mange søte bilder o.l , for alltid når det er annonser om katter i avise sier hun bare "se her!" Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Si at du tar den med deg når du flytter. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Då var Solan innlagt for kastrering og klorebrett og matbrett innkjøpt Venter i spenning til imorgen Viste ikkje at det var ein risiko at dei kunne daude av reaksjon med narkose altso... Lærer noko nytt kvar dag Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Tror katter takler narkose veldig bra. Vet mange som har kastrert og sterilisert katter, men har aldri hørt om noe som har gått galt med narkosen. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Det er greit med kastrerte katter, aldri opplevd at katten min var ikkekastrert, da jeg var vel bare 4-5 når den ble kastrert, men jeg husker godt at når jeg lå ute, i vogna lå den på fanget mitt og vær kveld siste året, når broren min var hjemme, hadde begge to dørene åpne ut på gangen, katten satt seg mellom, og satt der og så på oss i ca 10 sec, før hun gikk inn til meg Jeg har en hamster, som pappa virkelig ikke vil ha, vil egentlig ikke ha den jeg og, så har lagt den ut for salg. (Noen som vil ha? - 200 spenn med bur, mat, vitamintilskudd, sagflis og bomull, do og no andre saker. Diskusjon.no rabatt! ) Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Heihei (starter alltid en tråd eller et innlegg med hei o_0 ) Jeg har oppdaget noe morsomt! Når jeg stryker min supersøte katt bak på ryggen, og nærmere rumpen, så rykker hun liksom litt i hele pelsen/huden. Jeg lurer på hvorfor hun gjør det. Det er en stund siden første gang jeg oppdaget det, men hun har ikke gjort det så veldig lenge.. Hun er 10 år Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 No er det ei veke sidan katta blei kastrert... Men har opplevd nokre rare ting... Kattebæsjen er ganske varierandes... Den er alt fra vanlige kabler til tjuktflytandes bæsj, ikkje rennandes, meir som smelta sjokolade er dette normalt? Bruker anbefalt kattefor som vetrenæren ga oss... Og ein annan ting... Katten slikker seg mykje i balleområde... Og idag såg eg det var på ein måte eit sår der... Kanskje anntydning til blod... Normalt? Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 No er det ei veke sidan katta blei kastrert... Men har opplevd nokre rare ting... Kattebæsjen er ganske varierandes... Den er alt fra vanlige kabler til tjuktflytandes bæsj, ikkje rennandes, meir som smelta sjokolade er dette normalt? Bruker anbefalt kattefor som vetrenæren ga oss... Og ein annan ting... Katten slikker seg mykje i balleområde... Og idag såg eg det var på ein måte eit sår der... Kanskje anntydning til blod... Normalt? Når katten min ble sterilisert sa dyrlegen i fra hvis det virket som om det væsket veldig fra såret, så skulle vi si ifra. Det gjorde det (selvfølgelig) så jeg bare ringte til dyrlegen og han gav meg en resept på pencelin. Gikk bort etter en liten stund... Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg har oppdaget noe morsomt! Når jeg stryker min supersøte katt bak på ryggen, og nærmere rumpen, så rykker hun liksom litt i hele pelsen/huden. Hehe, det gjør mine og. Aner ikke hvorfor Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Samme med mine to katter. Tror det gjelder alle katter. Forresten, hva syns dere om katten som satt fast i toppen av en telefonstolpe i natt? Tror dere at den var i noen fare egentlig? Min erfaring er at katten tar sjansen og hopper/faller ned når den er tilstrekkelig kald/sulten, og som regel har det bra. Jeg tviler sterkt på at den kunne dødd. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Naa-blir-M...et-1017939.html 1 Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Mange katter blir faktisk sittende i flere dager, uten å så mye som prøve å kommeg seg ned. Jeg hadde nok ringt etter brannvesen om katten min hadde vært stuck i en lyktestolpe i over ett døgn. Eller kanskje jeg hadde fått typen min til å ta på seg stolpeskoa og hentet den personlig For å ikke snakke om minusgradene og vinden. Det å sitte helt i ro, i toppen der, kan bli kaldt i lengden. Endret 1. februar 2010 av Turtlis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå