Turtlis Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Har dere flyttet langt eller? kastrert? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvor langt bort kan en katt komme, før den får problemer finne tilbake? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Har vel flyttet ca. 1 km fra der vi bodde før, og han er ukastrert, så er nok derfor han har en tendens til å stikke. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg har akkurat kastrert hannkatta mi. Og jeg skal si det er forskjell på han, etter bare ei uke !! Han er mye mer inne og har blitt enda mer kosete Og det beste av alt: han stinker ikke piss :!: Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Vår katt oppfører seg omtrent som om han skulle vært kastrert han. Tør ikke å tenke på hvor kosete han hadde blitt om vi kastrerte han. Eneste problemet er at han stadig kommer hjem med sår, og kan bli lenge borte da. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Vet ikke om du har sett bilde av katten min. Han har en slik funky hale, og haletuppen peker rett inni baken Og når han da driver å pisser overalt, er det ikke så rart han stinket.... Han er også veeldig kosete, men de siste månedene har han vært litt vel mye ute. Så da tenkte vi å klippe ballene av han, før han fikk skikkelig sansen for lekre kattedamer Sår, pisslukt og lenge borte er typisk ukastrert hannkatt. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Katten vår kom visst hjem igjen i dag. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Og snart er han "borte" igjen Jeg foreslår kastrering.. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Prøver å pushe mamma og stefaren min til det, men de mener han klarer seg fint uten. Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det gjør han jo, helt til han forsvinner eller får en kjønnssykdom. Lenke til kommentar
frkjea Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Oliver, Bengal katt :] Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Prøver å pushe mamma og stefaren min til det, men de mener han klarer seg fint uten. Du kan jo prøve å minne dem på at det blir født vanvittig mange (uønskede) kattunger rundt omkring der ute som ikke blir tatt (godt nok) vare på, og monsen deres er ikke usannsynlig far til flere av dem hvis han reker litt rundt. Selv om han greier seg fint uten, betyr ikke det at avkommet greier seg selv. Lenke til kommentar
CookieMonsteret Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei! Har ein hellig birma katt på 10 mnd som oppfører seg skikkelig umulig! Den biter og klorer på alle møbler, har totalt ødelagt sofaen og kloremerker på alle stoler.Bruker ein sjelden gang korestativet som ho egentlig skal bruke. Dersom det står mat ute, er det garantert at ho hopper opp på benken og eter den, og ho hopper på bordet med ein gang ho får sjangs. Har prøvd med sprayer som skal lokke katter bort til ting, og som skal få de vekk. Er kjempe frustrert!!! Ho kom fra ein oppdretter der oppdragelse var ett fremmedord, men til tross for alle forsøk å endre det, så går det ikkje. Noen ideer om ka eg kan gjere for å endre det? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Vel, jeg har og en katt som liker å gå plasser hvor han ikke får lov og slikt. Det er nok noen mennesker som ikke liker min opplæringsmetode, men den har funket fint for meg og katten. Hver gang den gjør noe den ikke skal gjøre så sier jeg bestemt "nei", men en dyp og sint stemme, samtidig som jeg ser direkte i øynene på katten. Hvis han ikke lyer meg begynner jeg å "knipse" han på hode, ikke hardt, men det er ubehagelig for katten og da pleier han som regel å gå tilbake. Det tok en stund før han fant ut at han ikke hadde lov til det, så nå gjør han det nesten ikke. Lenke til kommentar
CookieMonsteret Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Vel, jeg har og en katt som liker å gå plasser hvor han ikke får lov og slikt.Det er nok noen mennesker som ikke liker min opplæringsmetode, men den har funket fint for meg og katten. Hver gang den gjør noe den ikke skal gjøre så sier jeg bestemt "nei", men en dyp og sint stemme, samtidig som jeg ser direkte i øynene på katten. Hvis han ikke lyer meg begynner jeg å "knipse" han på hode, ikke hardt, men det er ubehagelig for katten og da pleier han som regel å gå tilbake. Det tok en stund før han fant ut at han ikke hadde lov til det, så nå gjør han det nesten ikke. Skal prøve det! Takk Lenke til kommentar
fgr Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 vurderer å kjøpe masse forskjellige kattematbokser og se hva kattene foretrekker noen som har gjort noe lignende for å finne hva katten liker best? forskjellige katter liker jo også forskjellige ting. gamle katten spiser omtrent alt, mens den lille er mer kresen. den liker ikke engang rømme. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Faren ved å prøve ut mye er at en kresen katt plutselig kan bli enda mer kresen. Her går det i specific tørrfor fra dyrlegen + diverse boksmat av og til. Dårlig tørrfor er det bare å hoppe over, det blir dyrt og mesteparten går rett gjennom. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 fant ut at begge likte tørrforet fra dyrebutikken mye bedre enn det jeg kjøper på vanlig matbutikk. så spørs om jeg får ta meg en tur til dyrebutikk igjen Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Har selv 2 katter, Oliver (orange) og Missti (svart) Lenke til kommentar
fgr Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 ow savner min gamle oransje katt. veldig fin farge det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå