Turtlis Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Søte pusekatt. Alle katter er søte Grrr... Hannkatta mi STIIINKER piss om dagen !!! Helvette altså Like før jeg ringer dyrelegen og får han kastrert. Dette går ikke. Har seriøst vasket han hver eneste dag, denne uka. Kun bakparten/rumpa. Han har jo denne kjekke halen som henger over ryggen, og for å toppe det hele, så bruker han å ha bæsj på haletuppen Endret 16. september 2009 av Turtlis Lenke til kommentar
Kea Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Katten min har blitt borte har vært vekke i over måned nå... denne søte lille katten her: Det er den helst svarte som ligger underst. Huff, håper det ikke har skjedd noe... er så bekymret Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Håper ikke det har skjedd noe med den.... Er tragisk når katter forsvinner. Selv er jeg redd hver eneste gang katten min går ut. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Håper ikke det har skjedd noe med den.... Er tragisk når katter forsvinner. Selv er jeg redd hver eneste gang katten min går ut. Ja, jeg har hatt noen dårlige erfaringer tidligere. Det har skjedd to ganger på rad at en av kattene våres har gått ut og kommet hjem igjen med en brukket kjeve. En kom til og med hjem med et hagleskudd under halen Da jeg ringte pappa sa han at de holder på å flytte et hus på gata der han bor og at det kan ha vært spetakkelet som skremte ham vekk. Håper bare han finner veien tilbake igjen... han og den andre katten (Nussi, den hvite og svarte på bildet) er bestevenner, og hun er helt rastløs og fra seg når han ikke er der Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hmm, jeg krysser fingrene for at han kommer tilbake. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 For en merkelig kveld dette har vært ass. Skulle med toget hjem fra københavn, som selvfølgelig var forsinket. Jeg rakk akkurat ikke toget mitt fra Odense til Svendborg, så jemed sto av i Nyborg (en by før Odense). Der forhører jeg meg med konduktøren om hva jeg burde gjøre, siden jeg hadde kjøpt en billett for togreise fra kbh - odense - svendborg. Aaanyway, en dame fra Tyskland overhører min samtale med konduktøren, og merkelig nok skal hun også til Svendborg. Great, jeg slipper å vente en time på en buss som jeg nok også måtte ha betalt for. For å gjøre en litt lengre historie kort, så hadde vi visst en del til felles (seiling og sånn), så det var jo nice med litt selskap på veien hjem. Så kommer den merkelige delen, vi sitter og snakker om katter..... Gjett hva som løper ut foran bilen? Jo, en nydelig huskatt. Troooor den døde der, da den traff ganske mitt på fronten til bilen. Uansett, så stopper vi for å sjekke den. Ingen tættis i øret, og det var vanskelig å sjekke den for id-tag i nakken, da det virker som at ryggen/nakken var brukket, så det var masse løse bein der. Hadde store pupiller og pustet ikke. Det er vel det man kan kalle hell i uhell? Lenke til kommentar
Kea Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hmm, jeg krysser fingrene for at han kommer tilbake. Takk Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Har kjøpt meg 50 kg kattemat idag :!: Burde holde til jul Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Katta forsvant for ca. 3 døgn siden. Dette er en katt som sjekker innom ca. hver 2. time for å få mat, så dette er veldig uvanlig. Vel, spørsmålet mitt er ikke hvordan jeg skal finne han, men vi har en annen katt i tillegg til denne. Disse kattene hater hverandre. Den siste kvelden ble katten som nå er borte vasket av den katten som fortsatt er her. Dette er veldig uvanlig. Så jeg har sittet å fundert litt; kan den katten som fortsatt er her ha plukket opp noe fra katten som er forsvunnet? F.eks. at den er syk eller noe. Jeg vet jo at katter går å legger seg et sted når de vet de er syke og at den som er her ville trøste eller lignende? Merkelige saker. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hva gjør man med en kattunge som har bosatt seg utfor døra mi? Har sittet der å mjauet i over et døgn nå. Bor i øverste etasje i blokk, har spurt naboene i denne etasjen men ingen av de som eier den. Tydeligvis skrubbsulten for den springer rett inn og i matskåla når jeg åpner døra her. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Har du gitt den mat går den ikke hjem igjen, da flytter den til deg. Ta den inn og sett opp lapp på butikker i nærområdet. Derfor man ikke skal slipper ut unge katter, de går ikke hjem igjen hvis de blir distrahert :/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Er klar over at man ikke bør mate fremmede katter nei, men når den fortsatt satt utfor her når jeg kom fra hjem idag så begynte jeg få dårlig samvittighet for stakkarn! Nå er den inne her og leker med katta mi. Skal få satt opp noen plakater og se om noen melder seg. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 I går ble hannkatten min kastert og chippet. Han er fortsatt litt trøtt etter det lille inngrepet. Alle dyrene har også fått ormekur Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Dyrebeskyttelsen betalte for vaksine, chip og kastrering for mammapusen på mandag. Har satt opp sikkert 10 lapper og lagt ut annonser overalt, og er ikke ett menneske som har vært intr. engang. Er helt sykt, får håpe DB kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Kan man se om en katt er chippet, eller må man til veterinæren for å sjekke det? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Frøya har fått en ny venn; hesten som står ute i et uthus her. Hun var skeptisk lenge, men nå ser det ut som om de går overens. Stakkars hesten er jo ensom, måtte flyttes vekk fra stedet der hun var sammen med et par andre hester siden det ble plassproblemer nå mot vinteren. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Kan man se om en katt er chippet, eller må man til veterinæren for å sjekke det? Kjenn i nakken og området rundt. Den er av metall og har form og størrelse med ett riskorn. Du må til dyrlege for å få lest den av. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Et spørsmål: Er det større antall hunkatter enn hankatter som fødes, eller er det omrent likt? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 I de kullene jeg har hatt, har det vært flest gutter. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Meh. Katta vår har visst forsvunnet for andre gang siden vi flyttet. Første gangen var han borte i to uker før vi fant han igjen (i samme felt som vi bodde i før). Også var han i det nye huset vår i noen dager, der han kom hjemom flere ganger om dagen i løpet av 3-4 dager. Nå har han derimot ikke vært hjemom siden søndag. Menmen, jeg vet det går bra med han. Han klarer seg alltid! Endret 27. oktober 2009 av KongKake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå