Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Beholder hele og halve katter.

Vanligvis får vi to i hvert kull. Noen ganger mer, og noen ganger bare en. Det meste vi har fått er fire, og da klarte pusemoren såvidt å ta vare på dem.

Men egentlig er det vel mest savnet etter Jimmy som gnager, og vil dra tankene til en annen plass ved hjelp av kattunger. -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde jeg skjønt om du hadde mistet din eneste katt. Men å få 1-4 kattunger med planer om å beholde alle selv, for å glemme en annen katt som forsvant. Det henger ikke helt på greip.

 

Samme hva intensjonen er, tenk deg to ganger om før du bevisst planlegger kattunger. Du kan jo redde en stakkars liten kattunge som ellers ville blitt avlivet istedet.

Lenke til kommentar

Sjefen til tanta mi, hadde to kattunger igjen etter et kull.

De skulle dra på ferie i tre uker, og hadde EN dag på å få gitt bort kattungene, da min tante ringte meg og fortalte om det. Klin umulig.. Altså, de hadde hengt opp lapper, annonse i avisen osv.

De ble avlivet gitt.... Og garantert ikke de eneste i sommer !!!!

 

Derfor synes jeg det er litt småtrist at folk faktisk ønsker kattunger på katten sin, særlig når katten ikke er renraset.

Lenke til kommentar

Hei folket. Jeg har et problem med Sapphire, Abyssineren min. Han mjauer konstant når vi ikke er tilstede. Skal vi sove, lukker vi soveromsdøren. Da begynner spetakkelet. Har prøvd å sprute på ham med litt kaldt vann for å få han til å holde opp, men han blånekter. Har noen gode tips? Nettene blir ikke helt det samme.

Lenke til kommentar

Det er kanskje overflod av katter rundt om i utkanstrøkene her til lands, men å finne seg en kattunge i oslo området er hvertfall klin umulig med mindre man vil betale x-antall tusen for et eller annet overpriset rasedyr. Letet i ukesvis selv før jeg ble så lei at jeg endte opp med å kjøre langveis til sørlandet for å få meg en katt.

Lenke til kommentar

Ser ut til at mamma har mista den ene kattepusen sin. Den har for vane å bli borte i lengre perioder av gangen, men nå har det gått mange uker siden sist den ble observert. Alt håp er kanskje ikke ute ennå, men. Husker jo avisoppslagene om katten som returnerte til familien sin etter flere år på vandring. Broren hans ligger bare i sofaen og mjauer etter bror, stakkars.

Lenke til kommentar
Hei folket. Jeg har et problem med Sapphire, Abyssineren min. Han mjauer konstant når vi ikke er tilstede. Skal vi sove, lukker vi soveromsdøren. Da begynner spetakkelet. Har prøvd å sprute på ham med litt kaldt vann for å få han til å holde opp, men han blånekter. Har noen gode tips? Nettene blir ikke helt det samme.

 

vi har samme problem! Hun mjauer ikke når vi er borte (såvidt vi vet) men når sola står opp skal vi vekkes! Vi har prøvd å være konsekvente med å ikke åpne for henne på kvelden, og det har fungert. Hun vet at på kvelden går vi på soverommet. Men vi vekkes grytidlig og da gir hun seg ikke... Vann fungerer til en viss grad, men hun virker ikke egentlig veldig redd for vann. Hun er en sterilisert og ca sju måneder gammel innekatt.

 

*trøtt*

Lenke til kommentar

Velkommen i klubben :)

 

Katta vår oppfører seg på samme måte.

 

Vi skal tydeligvis stå opp en gang mellom 04:00 og 06:02 uansett om det er helg, ferie eller arbeidsdag.

 

Da kommer hun inn på soverommet. Mjauer litt forsiktig først, ingen reaksjon. Da prøver vi litt høyere. Ingen reaksjon. Da skraper vi litt på skapdørene. Hmm... Litt begegelse.

 

Da går vi i gangen. Skraper litt på ytterdøra, mjauer litt høyere. Hopper så opp å henger seg i dør håndtaket. Drar det litt ned og slipper.. BAAANNGGG..... og opp igjen .. BAANNGGG.

 

Da blir det liv. Vi bor i 2etg i en blokk nå, og lyden forpanter seg i hele etg. Da må jeg opp å jage dyret.

 

Først inn i stua, bak tv'en. Far flytter tv'en og dyret springer ut på andre siden og inn under kjøkkenbordet. Far fjærner stoler , og dyret springer inn på gjesterommet. Biter litt på nettverkskabelen mens hun venter. Far har lært ! Lukker døren til gjesterommet når han går inn og dyret er i fella. Stappes i bur i stua.

 

Mye mjau, mjau den neste timen så blir det stillt.

 

I Natt satt hun 4 timer i buret. Ble sluppet ut av mor da hun dro på jobb, og da gikk det 8 min før prossessen gjenntok seg..

 

Bruker rundt 15 - 40 min hver natt på denne prosessen.

 

Har prøvd det meste, og har vell egentlig blitt innforstått med at jeg har tapt. Dette er fremtiden frem til hun evnt vokser det fra seg.

 

Har vært slik i 1 år nå. (Linsie er 3 år).

 

 

Det som er sært er at står jeg eller mor opp, går dyret inn på badet og legger seg til å sove.

Da er ting liksom helt ok.

post-9965-1246887942_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det er kanskje overflod av katter rundt om i utkanstrøkene her til lands, men å finne seg en kattunge i oslo området er hvertfall klin umulig med mindre man vil betale x-antall tusen for et eller annet overpriset rasedyr. Letet i ukesvis selv før jeg ble så lei at jeg endte opp med å kjøre langveis til sørlandet for å få meg en katt.

 

Vi fant oss akkurat et par katter på Finn, helt gratis fra Dyreklinikken på Fornebu, skal også få første vaksine og microchip gratis.

Lenke til kommentar
Andre som er vant med at kattunge®n plent vil under sofaen?

 

Selvsagt :)

 

Kattene mine digger å gjemme seg i all slags huler både som soveplass men også som posteringsjakt - så under sofaen var nokså naturlig.

Ellers så har de en stol med et laken over, div bag'er som står halvåpne her og der, kattetunnel og hylleseksjoner som de kan overvåke leiligheten fra - og gjøre utfall mot forbipasserende gjester...

Lenke til kommentar

Hei, har ein liten kattunge på ca 2 månadar no. Har vore litt sjuk og fått antibiotika og augedropar til den hos dyrlegen no, så det går nok betre. Men igår etter me kom heim fra dyrlegen oppdaga eg små raude innsekt ting rundt nakke partiet hans. Dei var raude avlange, tynne, nermast flate. Prøvde klemme dei med ein pinsett men det gjekk ikkje. Dei hoppar ikkje rundt sånn som lopper. Nokon som veit kva dette kan vera?

 

edit; katten er ikkje vaksinert enda om det har noko å sei.

Endret av E7ite
Lenke til kommentar
Andre som er vant med at kattunge®n plent vil under sofaen? Den forsvinner under der hele tiden og blir i lengre perioder. Vi blokkerte den ene og den blir helt besatt på å komme seg under igjen.

For å si det sånn. Det ene kullet mitt vokste opp under sofaen :!:

Det stod mellom sofa og inni klesskapet mitt på soverommet. Det var et helvettes til leven når det var melk å få, så det gadd jeg ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...