Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jimmy er borte. :(

Dumme dumme katten stikker av.

Er redd reven har tatt ham, eller at noen andre har tatt ham med seg.

Håper han kommer tilbake snart. :(

Et Collage av mine få gjenværende katter.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

2mc7d4o.jpg

Lenke til kommentar

Utrolig flotte katter! :love: Er så koselig å ha mange! Alle kattene mine lå og koste i sofaen, på TV-bordet og stuebordet i sta og sto nesten i kø for å bli børstet. Flotte dyr :)

Kattungesesong nå og kjenner jeg har litt lyst på fler hehe, er jo så utrolig søte! Har jo fått meg en eller to i året de siste fire årene, men nå er det absolutt stopp. Tror jeg kommer til å holde meg på tre stk når de jeg har går videre til de evige jaktmarker (som forhåpentligvis er mange år til). Tre er akkurat passe, med tanke på det å finne ett sted å bo. Føler jeg egentlig er rimelig begrenset når vi skal begynne å se etter hus igjen, kan jo ikke flytte i borettslag eller ett tett boligfelt/nær skummel vei når jeg har såpass mange. Må jo tenke på naboer etc. Hadde jeg hatt to-tre ville det jo ikke vært noe problem.

Har bare to igjen å chippe, så er alle kastrert og chippmerket. Tar sin tid hehe. Blir jo mye penger jeg har investert i de dyra etterhvert siden to har blitt påkjørt (den ene trengte dyr operasjon) og den ene har imunsvikt og må ofte til dyrlege med sår som aldri gror og får infeksjon. Men er verdt hver krone!

Lenke til kommentar
Herreguud... Denne kattungen jeg har funnet.

Den er GAL :!:

Om natta sover han sammen med meg :love:

Men når han er våken.. Da er det full fres rundt stua. River ned potteplanter, leker med ledninger og angriper oss :hrm:

Haha, har det akkurat slik. Masse kloremerker oppover leggene.

Lenke til kommentar

Ninjakos:

Litt synd at du går rundt å håper på kattunger, når du heller kan redde en fra døden :(

co2:

Du skulle sett. Katten hopper plutselig opp mellom fotene på typen min.

Det var en som var rask til å fjerne katten. Klørne var to cm unna "stellet" :!:

Lenke til kommentar

Så at den ene katta hadde mark i rumpa igår. Var i sverige idag og raska med meg tre pakker panakur (eller hva det nå heter på norsk, står axilur på esken, den er hvit med rødt på) til 189 svenske. Synes det var fin pris :) Har måttet lage det avanserte sjemaet så alle dyra skal få riktig antall piller og hver dag :!:

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Ninjakos: tror ikke du tenker langt nok. Det er et overskudd av kattunger, og om man da selv bidrar med et kull vil det bare føre til de andre som har uønskede kattunger vil få en vanskeligere måte med å gi bort sine. Det er allerede nok uønskede kattunger her i verden.

La oss ta et lite tankeeksempel: Du vil ha enda en katt. Du får kattunger på en av dine katter, og i kullet er det 6 stykk. Du gir bort 5 til folk som vil ha katt. Om du ikke hadde fått kattunger på din katt kunne du og de 5 andre reddet uønskede katter som ellers ville blitt avlivet. En grov forenkling, ja - men enhver kattunge DU gir bort kan faktisk føre til at en annen blir avlivet fordi den ikke finner et hjem.

Noen ganger bør man tenke lenger enn sin egen nesetipp. Valg man tar har konsekvenser. Dyrevelferd handler ikke bare om deg og dine dyr, men også om andres dyr. Kan man virkelig som dyreelsker forsvare at andre kattunger skal avlives bare fordi du selv er så egoistisk at du vil ha en kattunge fra en av dine katter?

Jeg høres kansje kvass ut i dette innlegget, men det er med fullt overlegg. Av og til må man virkelig ta i. Det høres ut som om du er fast bestemt på dette, greit. Kansje kan jeg få deg til å endre mening, kansje ikke - men har du lest så langt så bør det bidra til at du tenker over valget ditt.

Selv har jeg reddet to katter som begge var i stor fare for å bli avlivet. Uønskede katter er en uting, de er et resultat av uansvarlig kattehold og man bør gjøre sin del for å bidra: kattene kan ikke noe for det, det handler om katteeierne.

Lenke til kommentar

Hadde besøk av en katt i fjerde etasje, fulgte etter meg og ei venninne opp trappene. Fikk litt mat, for h*n var ganske tynn og gikk ute og mjaua.

Vet at man egentlig ikke skal mate katter, men blir svak for de som ser litt stakkarslige ut. Fristende å la den bli værende, men lokka den ut igjen og har ikke sett den siden.

Bildet hun tok er av elendig kvalitet, men nesten morsomt.

Mons.png

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Rasen har 2.5 kattunge per kull igjennomsnitt, og planen var å beholde kattungene.

Skal du beholde den halve kattungen også?

Gjennomsnittet er ikke identisk med faktisk antall kattunger, merkelig nok :roll: Alt hadde vært litt enklere da.

Edit: forutsatt at det var et heltall :p

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...