Jann - Ove Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Huff. Nå er jeg litt smånervøs. Frøya skulle ikke ut i morges, men mamma slapp henne ut alikevel. Traktor + slåmaskin er skummelt for katter, spesielt om de er vant med å gjemme seg i gresset. Det skal gå bra siden traktoren kom rett etter at hun slapp ut og hun ikke har hatt tid til å komme seg inn i åkeren, men fredeles er det ikke spesielt trivelig. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 tips til katter i bil? Ja gjerne <.< Har mine to i et stort bur, og de mjauer fra start til slutt.... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg tror kanskje det er fordi at de er stressa og ikke helt skjønner hva som skjer? Odin var sånn men så fort han så andre folk i bilen så roa han seg ned Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Har jeg to eller fler katter i bilen roer de seg fortere Er varmt å holde katten inne nå gitt Skal heldigvis ta stinga til tirsdagen, da får jeg lufta ordentlig igjen hehe. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Hmm.. meget skeptisk. Neste uke skal vi visstnok få kattungen, men slik jeg har forstått det så er den nå 7 uker eller noe liknende. De sier at den er nå pottetrent og selvstendig, tror jeg må se den i person for å vurdere det nærmere. Er jo tross alt 12 uker normen er, selv om katter utvikler seg forskjellig. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Vent til den er minst 12 uker. 7 uker virka VELDIG lite Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Spørs nå da om de er villige til å holde den lenger. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 virker som om de har lite ansvar da om de vil kaste den ut når den bare er 7 uker ... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. juni 2009 Del Skrevet 27. juni 2009 Finn deg en annen kattunge! Katter som blir tatt så tidlig fra mora si kan få problemer med patting på tepper, uselvstendighet, ureinslighet, veldig dårlig kattespråk etc. Ikke noe hyggelig når det slår ut for fult. Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg har fått kattunge Den er så søt! Trodde kanskje det skulle vært litt tidlig å ta den fra moren, for den er bare 8-9 uker, men det har gått strålende. Mjauet litt i bilen på veien hjem, men etter vi kom hjem har den bare sett seg rundt, lekt litt og nå har den lagt seg til å sove. Legger kanskje opp bilde senere. Men lurer på en ting, hvordan kan man se hvilket kjønn det er? Bryr meg egentlig ikke så veldig, men kan være kjekt å vite... Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 · Ved å ta vekk ungene fra sin mor for tidlig risikerer man at katten ikke lærer det nødvendige om nettopp det å være katt. Dette kan resultere i at man får en suttekatt, en katt som aldri lærer å slutte å sutte. Den kan sutte på armer, hals osv. Dette er et tegn på mangelfull utvikling.· Eksperter er enige om at rett leverings alder på katter er 12 uker. Professor og etolog Bjarne Braastad ved Landbrukshøyskolen på Ås, Den Norske Veterinærforening og Mattilsynet er blant disse. · Kattunger under 12 uker er fortsatt på diestadiet. Å ta de fra moren for tidlig kan som tidligere nevnt føre til sutting, men også urenslighet, og utrygghet. · Før fylte 12 uker er ungene fortsatt psykisk og fysisk avhengig av kontakt med mor og eventuelle søsken. Dette er viktige grunner til å vente de nødvendige ukene før man gir bort/tar imot katter. Sjansen for å få lykkelige, livlige og trygge katter er mye større dersom de leveres ved rett alder. Skjønner strengt tatt ikke hvorfor folk ikke bare klarer å vente et par uker ekstra.. Det er jo så utrolig lite tid å vente, og det er jo en viktig tid for kattungen.. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg har fått kattunge Den er så søt! Trodde kanskje det skulle vært litt tidlig å ta den fra moren, for den er bare 8-9 uker, men det har gått strålende. Mjauet litt i bilen på veien hjem, men etter vi kom hjem har den bare sett seg rundt, lekt litt og nå har den lagt seg til å sove. Legger kanskje opp bilde senere. Men lurer på en ting, hvordan kan man se hvilket kjønn det er? Bryr meg egentlig ikke så veldig, men kan være kjekt å vite... Det skal være lett og si når den er så ung. Gutt - Kjønnsorganet ligger langt ifra stumpen. Jente - Kjønnsorganet ligger nærme stumpen. akkurat som oss mennesker. Må google litt vettu så lærer du mye Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Det skal være lett og si når den er så ung. Gutt - Kjønnsorganet ligger langt ifra stumpen. Jente - Kjønnsorganet ligger nærme stumpen. akkurat som oss mennesker. Må google litt vettu så lærer du mye Takk, skal sjekke etterpå Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Noe av det værste jeg ser er kattunger ute på egenhånd! Da mener jeg KATTUNGER ja, ikke en på et halvt år!!! Møtte en liten kjekkas nå i kveld, utenfor hos meg. Den er ikke gamlere enn femten uker hvertfall. Liten og lett. Lodden svart og hvit Klora meg på halsen gjorde den og I morgen skal jeg prøve å finne ut hvem det er sin. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hva slags fremgangsmåter pleier man å foreta med en ny katt? Forrige katt hadde vi inne i en uke eller noe slik den skulle bli tilvant miljøet og forstå det som "hjemme." Er det noen andre tips i triks? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Ikke stress. Vent flere uker, en uke kan fort bli for lite. Frøya savnet katten hun bodde ilag med hun, gikk rundt i mange uker og letet etter henne. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Tok dette i går. Ingen nåde vises mot krydderhagen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Noe av det værste jeg ser er kattunger ute på egenhånd!Da mener jeg KATTUNGER ja, ikke en på et halvt år!!! Møtte en liten kjekkas nå i kveld, utenfor hos meg. Den er ikke gamlere enn femten uker hvertfall. Liten og lett. Lodden svart og hvit Klora meg på halsen gjorde den og I morgen skal jeg prøve å finne ut hvem det er sin. Nå er katten inne hos meg. Den var vært på baksiden i natt, og gikk på samme plass da jeg slapp den ut etter å ha gitt den litt mat. Skrubbsulten Var tre minutter med fresing, så var det greit at bikkja var i nærheten av den Har hengt opp lappe på butikken. Skal gi lappen noen dager. Visst ikke gir jeg den bort Venninna til ei nabojente hadde møtt eierene? De savnet en kattunge, og fant de den, skulle de "slippe den atmed hotellet.." Hm, oki lisom. Det er et hotell her, på andre siden av gata. Men det er jo ingen som BOR der, siden det ikke er ferdig? Og ingen av mine naboer, såvidt jeg vet, har fått seg kattunge Hvorfor ikke bare gi jentene ei adresse, eller hente opp lappe? Den er ganske liten. Såvidt fått tenner. Huggtenner har den da. Au! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå