Turtlis Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg fikk valp i hus for to år siden. Hadde jeg to katter i hus. Den ene var voksen, og den andre var et halvt år. Da vi kom hjem slapp vi løs hunden, og hentet kattene. Kattene fikk sitte opp i høyden og studere den svarte skapningen som hadde kommet inn i hus. Den største katten luktet litt på han, freste, og løp sin vei. Den andre ble stående å snuse på hunden Bikkja ble gode venner med den miste, og den største holdte seg unna. De hadde også en liten fight eller tre. Nå har jeg dessverre gitt bort den miste katten, som nå er over to år. "Bestemorkatten" har jeg enda. Hun og bikkja har et merkelig forhold. De er gode venner, men bikkja får seg en lapp på nesen når han er litt for ivrig! Det har gått over allt forventning, egentlig Gi de tid, så går det seg helt sikkert til. Vær obs nå de er i samme rom. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ene naboen min har fått seg en katt nå, en illsint liten hunnkatt på ca 2 år. Freser og styrer til katten min, men han er så nysgjerrig så han løper bare etter henne hele tiden. Han er jo dobbelt så stor som henne så burde jo strengt tatt ikke la seg pille på nesa av den lille hissige hårklumpen. Finnes det egentlig noen god måte å få disse kattene til å komme litt bedre overens? Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 har en følese av at hannkatten ser jeg ikke noe til mer, plutselig i dag var han helt gærn på og være ute, og når jeg skulle ha han og den andre katten i hus så var han jaggu borte.... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Slapp ut kattene for første gang idag etter at de flyttet hit. De tisser så mye inne når de ikke får gå ut bare på faen, så jeg orket ikke mer. De har vært inne i tre uker, så regnet med at det skulle gå bra. De var ute i litt over en time, halve tiden var jeg ute for å passe på. Så gikk jeg og samlet sammen alle og tok dem med inn. Manglet selvfølgelig en katt. Har vært ute fire ganger nå for å lete på tur, pluss utallige ganger i hagen for å puse på han. Regner med at han har blitt redd når han ble alene ute og gjemt seg ett sted. Han har ble påkjørt for ett år siden og har blitt veldig handicapet i bakparten og er veldig svak. Klarer ikke hoppe høyt og blir fort sliten. Samboeren skal stå opp tidlig i morgen for å slippe ut de andre kattene så de kan lete etter han. To av dem løper rundt her nå og er tydlig stresset og mjauer på han. Sitter bare ved vinduet og titter Søsteren min skal gå lang tur i nabolaget med bikkja i mårra tidlig før skolen, og jeg skal gjøre det samme før jobb for å lete. Håper han kommer tilbake snart... Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 greier en korthåret katt seg ute i en natt når det 2-3grader og har et hus ute med ull inni og pledd rundt huset? Han er 8 måneder og er første gangen ute om natta.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hvis han aldri har vært ute før kan det bli litt kaldt, men det bør gå bra siden han har ett varmt sted å sove. Bare vis han det, så han veit hvor han er. Fant igjen katta! Han mjauet og vekket oss i natt Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 samma her mamma fant ute i en busk etter at han mjauet... Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Vi la ut annonse om katter til salgs i går, og alle kattungene er holdt av i dag. Er enda noen uker til vi skal selge de, men fint å vite at alle blir solgt. Nå ligger alle 6 og sover. Lenke til kommentar
rune89 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Hvis han aldri har vært ute før kan det bli litt kaldt, men det bør gå bra siden han har ett varmt sted å sove. Bare vis han det, så han veit hvor han er. Fant igjen katta! Han mjauet og vekket oss i natt Så bra Jeg tørr ikke å slippe ut katta mi uten tilsyn. Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Vi la ut annonse om katter til salgs i går, og alle kattungene er holdt av i dag. Er enda noen uker til vi skal selge de, men fint å vite at alle blir solgt. Nå ligger alle 6 og sover. Så bra. Mine skal ikke gis bort før i juli. Håper jeg finner noen som vil ha dem før den tid. En bekjent spurte om han kunne få en av de. Hvilken da, spurte Ninjakos. Den hvite, svarte han. Da lo Ninjakos lenge. (Den hvite er altså moren. ) Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Jeg fikk valp i hus for to år siden. Hadde jeg to katter i hus. Den ene var voksen, og den andre var et halvt år. Da vi kom hjem slapp vi løs hunden, og hentet kattene. Kattene fikk sitte opp i høyden og studere den svarte skapningen som hadde kommet inn i hus. Den største katten luktet litt på han, freste, og løp sin vei. Den andre ble stående å snuse på hunden Bikkja ble gode venner med den miste, og den største holdte seg unna. De hadde også en liten fight eller tre. Nå har jeg dessverre gitt bort den miste katten, som nå er over to år. "Bestemorkatten" har jeg enda. Hun og bikkja har et merkelig forhold. De er gode venner, men bikkja får seg en lapp på nesen når han er litt for ivrig! Det har gått over allt forventning, egentlig Gi de tid, så går det seg helt sikkert til. Vær obs nå de er i samme rom. Den redde katten er ikke redd lenger. Skjedde bare sånn plutselig. Nå ligger den i fanget mitt og maler, og valpen springer rundt her og spiller fotball. Nå virker den mer fascinert over denne merkelige skapningen som verken er menneske eller katt. Endret 23. april 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Å herregud så fin den "hvite" mammakatten var! Hvilken rase er det?? *ønske seg* Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hun er en blåtabby Hellig Birma. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Pappa mener at Frøya ikke lenger vil duge til å holde gården ren for mus om hun blir kastrert. Hun går idag på p-piller. Hvor stor forskjell i oppførsel bruker det å være for en normal hunnkatt ved kastrering? Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hun kommer i alle fall ikke til å fange noen mus når p-pillen gir henne kreft eller svikter og får henne på tjukken. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Merket ingen forskjell da vår katt(hunnkatt) ble kastrert, framfor å bruke p-piller. Den forrige katten døde av kreft, som følge av pillebruk. Så kastrering er bra. Det er hovedsaklig hannkatter som endrer oppførsel etterpå. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Vel, slik kan jeg ikke argumentere. Hannkatter er det lite av heromkring, og ved behov fins det alt for mange kattunger som trenger ett hjem. Hans førsteprioritet er å ha en katt som fungerer til musefangst slik at han slipper å styre med limstriper, feller og lignende. At hannkatter forandrer oppførsel drastisk ved kastrering er jo ett kjent faktum, men såvidt jeg vet skal ikke hunkatter forandre seg mye når de blir kastrert og slutter med pillen. På nett står det mye om helsefordelene og det at det er 100% sikkert at det ikke blir kattunger av det, men lite om hvordan det påvirker oppførselen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Pappa mener at Frøya ikke lenger vil duge til å holde gården ren for mus om hun blir kastrert. Hun går idag på p-piller. Hvor stor forskjell i oppførsel bruker det å være for en normal hunnkatt ved kastrering? Haha, hva for noe tull er det? Svigers har en kasterert hannkatt. Lat og feit.. Men i det siste har han fanget myye mus Jaktinstinktet forsvinner ikke ved kastering/sterilisering. Det er det aller beste for katten. Så slipper den å gå på piller hele livet, samt utvikle kreft. Mulig det er lite hannkatter. Men du verden, så langt enkelte kan streife Så aldri si aldri.. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Haha, hva for noe tull er det? Akkurat slik reagerte jeg og, men det værste var at han er seriøs Frøya liker ikke bilkjøring, hun fikk helt panikk når hun var innom dyrlegen for vaksinasjon for noen dager siden. Hadde hun i en pappeske med åpent lokk og holdt henne fast. Hun endte opp veldig stresset og det gikk hardt utover pappesken. Tror ikke det var noe særlig sjakktrekk å kjøre en bråkete gammel bil, tror det var mest støyen som var problemet. Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Pappan din er teit. Damen som var interessert i å kjøpe katt vil ikke ha allikevel. FFFFUUUU. reklame Kjøp katt her! /reklame Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå