Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun har satt inn en annonse på Finn nå, uten at eier er opplyst om det: "(...) Han har vært litt ute i det siste fordi eieren ikke vil ha han lenger".

Spørs vel om noen ser han og vil ha han. Eier har ikke bilder av han, og han er jo heller ingen kattunge.

Lenke til kommentar
Da var årets første flått fjernet fra katten.... :(

Noe man kan gjøre for å sikre seg mot disse små jævlene?

usj.. kan ikke si at jeg misunner deg :p dyrelegen selger slike draaper, som fjerner teite dyr som fester seg paa katten.

Koster noen faa hundrelapper;

Lenke til kommentar
Birma pusen min :)

CIMG2828.jpg

Fin. :)

Er det blåmasket? Lignet ekstremt på min! Hvor gammel er den? Den så en del yngre ut enn min. :p Min er vel rundt 13 år.

EDIT: Hvor er den kjøpt? Kanskje den er fra samme familie. Jeg syntes i hvertfall den var mistenelig lik.

Endret av Zeke
Lenke til kommentar
Da var årets første flått fjernet fra katten.... :(

Noe man kan gjøre for å sikre seg mot disse små jævlene?

usj.. kan ikke si at jeg misunner deg :p dyrelegen selger slike draaper, som fjerner teite dyr som fester seg paa katten.

Koster noen faa hundrelapper;

Har sånn flåttfjerner da.

Vet ikke om jeg tar feil, men får man ikke sånne halsbånd til hunder, som holder flått og andre udyr borte? :hmm:

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Fin. :)

Er det blåmasket? Lignet ekstremt på min! Hvor gammel er den? Den så en del yngre ut enn min. :p Min er vel rundt 13 år.

EDIT: Hvor er den kjøpt? Kanskje den er fra samme familie. Jeg syntes i hvertfall den var mistenelig lik.

Thanks :) Tror det, er ikke helt sikker om det er blåmasket :p Hun er rundt 9/10år, vi kjøpte henne for 1.5 år siden. Eller vi fikk henne, siden eier ikke kunne ha henne lenger på grunn av allergi. Den er kjøpt hos en privat person ikke langt fra Trondheim, jeg hadde så lyst på Birma så fant vi en annonse, dro og så på katten og jeg falt pladask :D

Lenke til kommentar

Man kan få kjøpt flott bånd til katter også, tanta mi har det på katten dems.. De båndene lukter mint ganske sterk bare sånn at du vet det.... ihvertfall tanta mi sitt, vet ikke om det er på alle. Hunnkatten min hadde løpetid for 1,5 måned siden.

Er det normalt at når en katt har vært ute og begynte å utforske litt, at den ikke har lyst til og komme inn igjen? Hunnkatten min har ikke lyst til og komme inn igjen selvom den har vært ute i 30minutter. Hun er vel 7 måneder gammel og er helt vill ute, mens broren som er like gammel er veldig forsiktig når han er ute. Lister seg liksom på tå når han går ut og slikt.

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg skulle poste her, eller i hundetråden, uansett:

Jeg kjøte meg en liten Boxer-valp i går, morsom liten skøyer - men kattene mine deler ikke helt begeistringen min for det nye familiemedlemmet. :p Den ene er likegyldig, men freser hvis hunden snuser på den, men tror de kommer ganske godt overens når de får utforsket hverandre litt, den andre virker veldig redd for hunden og har laget leir i klesskapet mitt.

Hvordan kan jeg venne den til hunden? Begge kattene er godt voksne, den ene er 7 år, den andre 11, og begge er norsk skogkatt - hvis det har noe å si for hvor tolerante de er ovenfor hunder.

Håper noen har erfaring på området. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...