Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Men tenk så mye han koser seg da. :wee:

Men ja, jeg synes det blir tomt her så fort katta skal ut for å tisse. Blir fort et par turer til vinduet bare for å se om han sitter på trappa.

Fattern var litt sånn som visstnok hata katter, men så fort en eller annen katt la seg på fanget så holdt han kjeft. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja fattern var såååå negativ, kom til å bli så mye styr etc. En time etter jeg dro får jeg mld fra søstra mi og faren min ligger på gulvet og duller med kattene :!:

Har jo en drøss med katter så er vant til at det alltid er en eller to inne.

Lenke til kommentar
Solaar: Har du rasekatt som skal brukes til avl, siden du gir katten p-piller?

Ja. Hun fikk første løpetid for noen måneder siden og vi har tenkt å sette et kull på henne når hun blir to år ca (til sommeren). Det er en burmeser.

Ang øyedråper, det er ikke noe problem her i gården :)

Lenke til kommentar

Hadde en katt boende til mine besteforeldre fra jeg var 4 til jeg var 19. Den ble en gammel katt, og levde livet hele veien. Vi fikk den først da vi bodde i blokk, men mamma syntes så synd på katten som var inne da vi var ute, så besteforeldene mine overtok den. De bor på en gård med masse skog rundt.

Katten min var en norsk skogkatt og likte bare fisk. Den døde ikke av seg selv, men bestefar avlivet den da bestemor døde, og da han selv ble syk. Den levde et flott liv og var ute hver dag. Da den først var inne lå den i gyngestolen foran peisen. Kjempefin katt :love:

Så, jeg har bestemt meg for å skaffe meg en katt til høsten. Har tenkt på det lenge og gleder meg masse! :)

Lenke til kommentar
Hvor ofte skal katter ha ormkuren sin, og når på året er det vanlig?

Våre katter får kur 4 ganger i året, en tablett om dagen tre dager etter hverandre. Når på året tror jeg ikke spiller noen rolle.

eks:

4. Mars - 1 Tablett

5. Mars - 1 Tablett

6. Mars - 1 Tablett

4. Juni - 1 Tablett

5. Juni - 1 Tablett

6. Juni - 1 Tablett

4. September - 1 Tablett

5. September - 1 Tablett

6. September - 1 Tablett

4. Desember - 1 Tablett

5. Desember - 1 Tablett

6. Desember - 1 Tablett

Repeat

Står sikkert også på pakken hvordan man skal gjøre det.

Lenke til kommentar

Å?

Ute-katter eldre enn 6 måneder behandles rutinemessig 3-4 ganger per år (Større risiko for smitte ved musejakt)

Dette sto i pakningsvedlegget til Panacur vet.

Våre katter henter i snitt 2 dyr per uke inn i huset gjennom et helt år, så jeg tror de trenger den øvre doseringen.

Lenke til kommentar
Hadde en katt boende til mine besteforeldre fra jeg var 4 til jeg var 19. Den ble en gammel katt, og levde livet hele veien. Vi fikk den først da vi bodde i blokk, men mamma syntes så synd på katten som var inne da vi var ute, så besteforeldene mine overtok den. De bor på en gård med masse skog rundt.

Katten min var en norsk skogkatt og likte bare fisk. Den døde ikke av seg selv, men bestefar avlivet den da bestemor døde, og da han selv ble syk. Den levde et flott liv og var ute hver dag. Da den først var inne lå den i gyngestolen foran peisen. Kjempefin katt :love:

Så, jeg har bestemt meg for å skaffe meg en katt til høsten. Har tenkt på det lenge og gleder meg masse! :)

Sett på Main Coon katter?

Er man heldig kan man få dem til en grei penge. Sjukt fete katter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...