mushi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Den siste mnd har en katt begynt å henge på verandaen min. Den er skitten, lukter piss og er full av tugger i pelsen (har klippet av det jeg kom til). Den er vennlig og jeg får lov til å kose med den og den er kompis med mine katter. Den ser ikke tynn ut, helt normal. Hva gjør man med sånt da? Virker jo ikke som den får noe stell og den er her nesten heletiden. Har ikke gitt den mat eller sluppet den inn. Synes jo veldig synd på pusen. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Vanskelig det der. Hadde besøk av en veldig søt katt for litt siden. Hadde utrolig lyst til å beholde den, men spurte allikevel hun jeg leier av om hun visst hvem det var sin. Var noen som bodde 2 km unna som visstnok eide katten, så da kom de for å hente den etterhvert. Kanskje spørre litt rundt? Er du interessert i å beholde den da? Kan jo være fint for den å få et fint, trygt hjem. Men tugger i pelsen kan også være et tegn på sykdom, så det er kanskje greit å ta en sjekk av den, om den skal flytte inn. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Tugger (floker) i pelsen er nok tegn på dårlig stell. Den ser ut som Blanko bare at den er svart og hvit, ikke grå og hvit. Han har ca samme pels også og vil tro at han har masse floker under magen også. Orket ikke sjekke siden han var full av søle og stinket piss. Tenkte å høre med noen naboer i mårra. Har jo en del katter, så er usikker på om jeg vil beholde den fast hvis det kommer til det. Men kommer til å ta han inn, kastrere og få han i form før jeg omplasserer han hvis det viser seg at han ikke har noe hjem. Vil tro at han er utekatt pga. hvordan pelsen ser ut og hvor skitten han er. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Vi fikk beskjed om at det kunne være tegn på sykdom da kjæresten til fattern dro til veterinæren(e) med to av kattene hennes. Da de også hadde sprutbæsj, bokstavelig talt, skremte man kattene så sprutet det litt bak, pluss at de ikke kunne holde seg. Veterinæren mente at pelsen hadde en sammenheng med dette, da de aldri har hatt noen problemer med pelsen før, og vi har tatt godt vare på kattene. Er klar over at det også kan være et tegn på dårlig stell, og selv opplevd det. (Altså, når det gjelder en katt, ikke meg selv, man er da en herre.) Bra du vil få orden på han før evt. omplassering hvertfall. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hvordan oppfører en katt med løpetid seg? Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hunnkattene våre har i alle fall pleid å bli sinnsykt kosete. Vrir seg rundt på gulvet og er desperat etter å bli berørt, rett og slett. Mjauer/"prater" mye mer enn vanlig. Og ellers synes jeg det kan være lurt av deg å lage en liten plakat som du henger opp på matvarebutikker og oppslagstavler rundt omkring. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Da tror jeg kattungen løper Har noen p-piller liggende, får gi henne det Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 How to tell if your cat is in heat Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Den siste mnd har en katt begynt å henge på verandaen min. Den er skitten, lukter piss og er full av tugger i pelsen (har klippet av det jeg kom til). Den er vennlig og jeg får lov til å kose med den og den er kompis med mine katter. Den ser ikke tynn ut, helt normal.Hva gjør man med sånt da? Virker jo ikke som den får noe stell og den er her nesten heletiden. Har ikke gitt den mat eller sluppet den inn. Synes jo veldig synd på pusen. Har du sjekket om den er chippet? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Mushi: Hva ville du ha gjort hvis katten din hadde forsvunnet? Henge opp lapper? Kontakte dyrebeskyttelsen, evt FOD? Jaha...hva med å sjekke oppslag i nærmiljøet, din nærmeste DB etc etc? Kort sagt: Hva ville du ønsket at den som evt tok seg av din forsvunnede katt gjorde for å finne tibake til eieren? "Høre med noen naboer" høres litt slapt ut, katter kan vandre langt! Har du dyrlege i nærheten, og i stand til å få katten i et bur er jo Darkness' forslag en no-brainer. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har ikke sett katta her på noen dager. Ser den vanligvis ca. annenhver dag. Tenkte å lete etter chip nestegang jeg ser den. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Siden ca November har den ene katten min mast mye mer. Hver gang vi er på kjøkkenet kommer hun trippende bort til skapet med kattemat og gnir seg og gauler. Den andre katten er ikke sånn. De har alltid tørrfôr og ferskt vann tilgjengelig og får en porsjon våtfôr ca en gang i uka. Den masete katten henger også ofte rundt vasken på badet for å drikke rennende vann. De får aldri noe mat på kjøkkenet. Begge er steriliserte hunnkatter på henholdsvis 10 og 11 år. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Den siste mnd har en katt begynt å henge på verandaen min. Den er skitten, lukter piss og er full av tugger i pelsen (har klippet av det jeg kom til). Den er vennlig og jeg får lov til å kose med den og den er kompis med mine katter. Den ser ikke tynn ut, helt normal.Hva gjør man med sånt da? Virker jo ikke som den får noe stell og den er her nesten heletiden. Har ikke gitt den mat eller sluppet den inn. Synes jo veldig synd på pusen. Avliv den! Lenke til kommentar
Capria Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Mine to gjør det uten å legge seg til rette også, står bare å tråkker og drar i myke ting mens de maler så høyt de kan og ser helt kåte ut Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Har et lite spørsmål. Katten vår er gravid. Hun har hvertfall alle symptomene på det, men magen er faktisk ikke såå stor. Men i natt skjedde det noe rart; broren min lå og koste med henne hvor han plutselig ser en liten blodklump på hånda. Hun ble også litt mer vill, mjauet mye mer, sleiket seg i skrittet og styret rundt. Så jeg laget da en kasse hvor hun kunne ligge i for vi trodde hun skulle føde. Der lå hun ganske lenge og fikk rier. Plutselig var det da slutt på det og hun begynte å styre rundt igjen. Nå senere i dag har hun bare vært veldig innpåsliten, mjauer, følger etter noen hele tiden og klarer ikke ligge lenge stille på en plass. Hva skjer? Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kan hun ha hatt en spontanabort? Lenke til kommentar
Fashionjunkiie Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Vet ikke jeg? Den blodklumpen var ikke noe stor i det hele tatt, men. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Mojo kom inn med sin første mus igår. Kan tro han var stolt Jeg skrøyt som bare det av han Stor var den også Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Nommin. Så flink Mojo. :!: Hva gjorde du med musen etterpå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå