Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorterte bilder på PC'n idag og så hvor stor katten min har blitt :ohmy: Blanko er ett år om en uke.

 

5-6 uker:

Han kommer til å bli en flott hannkatt når han er ferdig å vokse!

8237174[/snapback]

det var en fin katt. men har han grå stær eller noe liknende?

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

En fantastisk tråd .

 

Samboeren min og jeg har nå 5 katter.

 

Utrolig hvor mye kos det er i en katt, og utrolig hvor glad man blir i de også...

Legger ved noen bilder, Oliver og Brutus er desverre ikke blant oss lenger.

De døde så altfor tidlig begge 2, Oliver ble 8 år og fikk problemer med lungene og måtte avlives...Brutus var bare 5 år da han fikk blodpropp i buken en lørdags morgen og måtte fraktes rett til dyrlegen med enorme smerter.

 

Det er ikke ofte jeg griner, men når dette skjedde så var jeg utrøstelig.

 

 

Gizmo g. var forresten borte i 7 uker før han plutselig en torsdags morgen kl. 0500 sto og mjauet som en helt utenfor døren vår. Syltynn og kjempekosete.

post-6614-1174946386_thumb.jpg

post-6614-1174946401_thumb.jpg

post-6614-1174946418_thumb.jpg

post-6614-1174946432_thumb.jpg

post-6614-1174946445_thumb.jpg

post-6614-1174946457_thumb.jpg

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar

Jeg har en Britisk korthår ved navn.... Hold dere fast: Grethe Ragnhild. Hun er 11 år og er en veldig fin pus. Etter at vi fikk hunden i heim har hun forandret seg litt, blitt pittelitt tynnere. Men det går greit nå ,ikke så mye slossing. Før fikk hun mat på gulvet, men når hunden kom spiste han opp maten. Så nå får altså katten lov til å gå på diskene og spise maten sin. Funker veldig bra, hun stjeler ikke noe. Hun er sterilisert, og vet ikke alltid om hun er hunn eller hann, så hun sloss med hankattene, hun skjønner rett og slett ikke at de bare har lyst å pare seg med henne. Jeg er jo glad i dyr, spesielt om de er mine, så viss jeg hører de sloss, da skremmer jeg vekk "fiendene" og gir katten kos.

 

Er svært glad i katten min, håper hun blir ialle fall 20år.

Lenke til kommentar

har noen her peil på katteoppdragelse? saken er den at hver gang noen bare er på kjøkkenet kommer begge kattene tassene og mjauer og skriker. søtt i starten, men nå er det bare plagsomt. de surrer rundt beina og skriker, og hvis vi lar noe mat ligge på benken spiser de det med en gang vi forlater kjøkkenet. vi har busta de noen ganger, og da pleier vi å holde dem ansikt til ansikt mot oss og blåse alt vi kan i ansiktet som "straff". de hater det, og det skader ingen.

vi gir dem ikke mat på kjøkkenet, og de har sin egen matplass i rommet ved siden av.

hva kan vi gjøre for at kattene skal bli mindre innpåslitne, og mere veloppdragne?

Lenke til kommentar

Det er to ting som fungerer på en katt. Det første er å overse. Gi null oppmerksomhet og ikke gi dem mat hvis de er på kjøkkenet. Vent til kattene har gått inn i stua igjen før du finner det frem. Han du dør til kjøkkenet kan det også funke å lukke den. Den andre metoden er å ta katten ut av situasjonen. Hver gang katten går inn på kjøkkenet, plukker du den opp og hiver den inn i neste rom. Etter en 50-60 ganger går vel katten lei :p Kattene mine veit at de ikke får gå på kjøkkenbenken, men sitter der innimellom hvis jeg ikke følger med. Jeg tror ikke det er mulig å lære en katt noe 100 %.

Lenke til kommentar

Det å i det hele tatt gi fremmede katter mat er kanskje ikke så veldig lurt hvis planen er å få dem vekk ... :p

Alle katter (eller i hvert fall mange nok til at du kan regne med det) er forresten laktoseintolerante, og skal ikke ha melk.

 

EDIT: liten moderasjon foretatt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...