Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Jeg er stolt eier av en skjønn hellig birma katt. Men det som plager meg er ånden hennes, den stinker helt for jævlig :sick:

Kan det skyldes tannsten eller det normalt siden hun ikke pusser tennen? :p

Det oser blandt annet når hun ligger å sleiker pelsen sin i sofaen å jeg sitter rett ved.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan komme av tannsten. Hvilket for får hun? Noen katter får dårlig ånde av dårlig mat.

Tror nesten det jeg også, men hun har spist ett for som skal forebygge dette og hårballer, men om det funker er en annen sak :p Hun får whiskas i blautfor, men gir henne ikke så mye av det siden hun skal ha mest tørrfor. Også får hun et merke som heter for royal kanin, det er store kuler. Også friskies tørrfor.

Lenke til kommentar

Har selv to katter av samme rase (bare ulik farge) og det er slik at den ene har en dårlig ånde, mens den andre har en grei/tolererbar. Begge spiser samme tørrfôr, men forskjellen tror jeg ligger i at den ene katten har dårligere tenner/omgivelser i munnen eller noe. Skulle gjerne gjort noe med det, men det har egentlig aldri vært et så stort problem at vi har orket å bry oss over det. Har blitt en del av sjarmen at han har litt dårlig ånde. :p

Lenke til kommentar
Har selv to katter av samme rase (bare ulik farge) og det er slik at den ene har en dårlig ånde, mens den andre har en grei/tolererbar. Begge spiser samme tørrfôr, men forskjellen tror jeg ligger i at den ene katten har dårligere tenner/omgivelser i munnen eller noe. Skulle gjerne gjort noe med det, men det har egentlig aldri vært et så stort problem at vi har orket å bry oss over det. Har blitt en del av sjarmen at han har litt dårlig ånde. :p

Hehe, sant. Det blir jo litt sånn, de pusser jo aldri tennene så :p

Lenke til kommentar

Blææ..

Hannkatten min har kommet inn og stinka piss tre dager på rad nå!!

Det lukter skikkelig hannkatt av han :roll:

Jeg tenkte det kunne være noen som pissa på han, men det er rart det og? Det er nemlig ingen ukastrerte hannkatter i nabolaget. Tidligere krydde det av katter her, men nå har antallet minket, og de fleste er steriliserte.

Som oftes har jeg svart på det meste, men nå skjønner jeg ingenting :blink:

Lenke til kommentar
Blææ..

Hannkatten min har kommet inn og stinka piss tre dager på rad nå!!

Det lukter skikkelig hannkatt av han :roll:

Jeg tenkte det kunne være noen som pissa på han, men det er rart det og? Det er nemlig ingen ukastrerte hannkatter i nabolaget. Tidligere krydde det av katter her, men nå har antallet minket, og de fleste er steriliserte.

Som oftes har jeg svart på det meste, men nå skjønner jeg ingenting :blink:

Er det ikke en slags form for markering da? At de pisser og ruller seg for å sette igjen lukt :!:

Lenke til kommentar
Uff, katten til en kamerat av meg døde i helgen. Hun som hadde helgevakt hos veterinæren hadde dratt på hytta visstnok, så de fikk ikke noe hjelp. Sånt gjør meg utrolig sint.

Huff da, merkelig at det ikke fantes dyrlege visst nødstilfeller skulle oppstå, selvom det er helg :hmm:

Lenke til kommentar

Så leit :(

Katten til onkelen min hadde vært bort i ei uke, og kom hjem med vondt i magen. Det var trolig nyrestein. En kveld jeg var der, hadde katten veeldig vondt. Den ville ha kos, men samtidig mjaaua han. Jeg ringte til onkelen min og han kom hjem(jeg passet søskenbarnet mitt). Dyrelegen her i området hadde ikke mulighet, selvfølgelig, men han kunne komme klokken åtte neste dag :roll: Onkel ringte til politiet og spurte om de kunne hjelpe... Men de hadde ikke mulighet, og onkel fikk tilatelse til å skyte den :(

Lenke til kommentar

Har et vagt minne fra barndommen min der jeg husker at naboen, en gammel kæll, legger en kattunge på hoggestabben og løfter øksa. Heldigvis så fikk fattern oppmerksomheten min, så jeg fikk ikke med meg hva som skjedde etter det. Men fattern hadde tårer i øynene da.

Var feil med hjertet til katta til kameraten min forresten. Også var rasen et eller annet med Burma. Tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en hellig birma og en bengal. Men FEM katter orker jeg ikke å fore opp. De spiser meg jo ut av huset, de tre jeg har:P

Som noen kanskje husker så måtte jeg gi fra meg to katter her i høst. Den ene forsvant etter å ha vært i nytt hjem i en mnd. Skal sende eieren en mail etterpå. Har ikke snakket med de på et par mnd nå. Kanskje Kirby har kommet tilbake?? *håååper*.

Jeg snakket med hun som fikk den andre katten, i dag. Den skal få seg en ny venn til helga :) En balineser(siameser-lignende).

Det er så kjekt når de beholder kontakten. Det gjør et "mammahjerte" glad :)

æsj, jeg prøvde å sende en mail til ei jente som fikk den ene grå. Jeg får beskjed om at mailadressen ikke eksisterer :roll: jaja...

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...