Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stusser litt på dette med for. Bruker Royal Canin Sterilised den dag i dag, og i følge pakningen og vekta så skal katta bare ha 60 gram om dagen. Synes det virker så utrolig lite.. :p

 

Deler det i to og gir morgen og ettermiddag, og katta tømmer skåla ganske fort.

Fortsett sånn du, om katten er passe så trenger den ikke mer mat.

 

 

 

Gi den mer du, hvis du syns det er for lite! Jeg har alltid gitt kattene mine så mye mat de orker å spise og de har aldri vært tykke ;)

Kastrerte hannkatter derimot, har en tendens til å bli noe overvektig, og der bør man kanskje være litt mer nøye med antall gram.

 

 

La den ha fri tilgang til mat :)

Den vil spise mye i begynnelsen, men det roer seg etter en stund når den skjønner at det alltid er mat.

Har ubegrenset til mine små og går en diger skål om dagen. Tror det hadde gått mye mer om jeg hadde delt opp.

 

 

Det er en kasterert hannkatt ja, så har fått høre at de fort kan legge på seg hvis man ikke passer på kostoldet. Spesiellt nå de første månedene.

 

Men skal sies at jeg gir han mere enn det står pakningen og passer heller på å veie han innimellom å sjekke.

 

Jeg vil se bilder Turtlis. :p

 

Å gi en katt fri tilgang på mat er ikke nødvendigvis noe for alle katter... Bare pass på så katten ikke blir overvektig. Hadde kattene her hatt fri tilgang, hadde Psycho trillet fort.

 

Men vei pusen, hold den heller for tynn enn tykk. Så gir du mat etter det.

Psycho her får 50 g om dagen av samme maten som du bruker. Han veier 5,6 kg.... Får han mer, legger han på seg.

 

 

 

 

 

 

Anubis-kattungen min er død.... :cry: Han døde i går kveld. står om det i bloggen min. orker ikke gjenta her. :cry:

Lenke til kommentar

Takk alle sammen.. Ja dette er virkelig noe av det værste. Jeg klarer ikke innse at det faktisk har skjedd. Tiden bare går her nå, som om Nubis aldri sku kommet i hus. Han er liksom bare ikke her, og minnene om at han har vært her er liksom en god drøm, mens ulykken bare er et vondt vondt mareritt som aldri kan ha skjedd, for det er for grusomt.

 

Det er liksom umulig å skjønne at dette kan ha skjedd... :cry:

Lenke til kommentar

Litt etterpåklokskap, men sånne gulvstående høyttalere på spikes blir veldig ustabile. Spesiellt på et hardt underlag som steinheller.

 

Da er det langt tryggere å montere outriggers på høyttaleren.

 

--

 

Tror jeg må teste en furminatorm, ser jo imponerende ut!

 

edit: Da var Ferminatoren bestillt. 200,- fra eBay!

Endret av phax
Lenke til kommentar
Å herregud :cry:

 

Jeg kaster ut høytalerne den dag i dag!

Ja, ta dine forhåndsregler iallefall...

 

 

 

Litt etterpåklokskap, men sånne gulvstående høyttalere på spikes blir veldig ustabile. Spesiellt på et hardt underlag som steinheller.

 

Da er det langt tryggere å montere outriggers på høyttaleren.

Wow, det blir som føtter som går på tvers det der da eller? Definitivt mye lurere, ja! Ante ikke at noe sånn fantes heller jeg.

 

Men, nye VEGG høytalere blir det her uansett.. Så slipper kattene å bruke den som klorebrett også.. De har jo fillern klart å knerte den ene høytalern pga klør, GJENNOM dekselet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...