Gå til innhold

Tråden om katter!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første så er det ikke jeg som tar meg av kattene, det er søstra mi. Og det andre er at vi bor på fjellet, så katta er ofte ute ganske lenge og vandrer ute til andre gårer, hvor det er katter.

Og det er ikke JEG som avliver de, det er fattern. Jeg hadde ikke klart å gjort det for en million. Vi gjør så godt vi kan med å få gidd de bort, men det er ikke så lett når det kommer så mange kattunger.

Å dytte katter ned i sin egen avføring er forferdelig.

Det var en gang vi hadde en katt som dreit hele tiden inne, og da gjorde vi dette med at vi lot henne "lokte" på sin egen drit. Altså vi prøvde klor å alt det der, men det hjalp ikke noe særlig, så da tok mamma å tok henne å lot henne "lokte" på avføringen. Etter dette dret hun ikke inne lenger. Det var bare med denne katten vi gjorde dette og det funket.

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar

Skal høre med muttern om å få henne serilisert. Vi fikk gidd bort den ene kattungen igår å, så nå har vi ingen unger. Så da kan vi sikkert beholde noen som kommer nå. :p

Vi har en han-katt og som er serilisert, å latere og mere kosete katt har vi aldri hatt før. :p Han er vell rundt 6-8 år nå.

Kompisen min har en katt som blir 19 år iår. Det er ganske sykt. xD

Hvordan er det de steriliseren hunn-katter da?

Lenke til kommentar

I dag krøp en redd liten ungkatt fram fra en bil på parkeringsplassen når jeg hadde parkert. Hun frøs, og ville ha kos og oppmerksomhet. Jeg låste bilen og gikk nedover til hybelen, hun fulgte etter, og snek seg inn når jeg åpnet døren. Bar henne opp til parkeringsplassen og prøvde å få henne til å bli igjen der, men nei, hun snek seg etter meg og inn døren igjen. Evita heter hun, hadde fint halsbånd med navn og telefonnummer. Eierne var på vei hjem og ble kjempeglade når jeg bar henne opp til parkeringsplassen og bort til huset hennes.

Lenke til kommentar

@ jzono1:

Ååh. Blir så glad når jeg hører sånne historier :) Ikke det at katten var ute og frøs.. Men at du fant eierne og fikk den til rett hus :)

Jeg fant en morsom side her i dag med morsomme videosnutter av katter og andre dyr.. Youtube-lignende side :D

Hovedsiden: http://pettube.com/

Kattesiden: http://pettube.com/channel_detail.php?chid=5

Morsom video: http://pettube.com/view_video.php?viewkey=...d5ca3e5a354acbe :wee:

Lenke til kommentar
I dag krøp en redd liten ungkatt fram fra en bil på parkeringsplassen når jeg hadde parkert. Hun frøs, og ville ha kos og oppmerksomhet. Jeg låste bilen og gikk nedover til hybelen, hun fulgte etter, og snek seg inn når jeg åpnet døren. Bar henne opp til parkeringsplassen og prøvde å få henne til å bli igjen der, men nei, hun snek seg etter meg og inn døren igjen. Evita heter hun, hadde fint halsbånd med navn og telefonnummer. Eierne var på vei hjem og ble kjempeglade når jeg bar henne opp til parkeringsplassen og bort til huset hennes.

Godt å høre at noen er såpass snille at de tar seg bryet med å sjekke halsbånd og ringe eierne! :)

Lenke til kommentar

Tror katta mi kanskje er drektig, jeg. Hun var brunstig for noen uker siden, og fikk ikke p-piller. Er det noen måte jeg kan finne ut om hun er det eller ikke? Hun har hatt unger 2 ganger før, men vi merka ikke noe til at hun var drektig før et par uker før fødselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...