mushi Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 P-piller fører ofte til kreft eller kattunger. Steriliser den! Da slipper man å tenke på noe som har med kattunger å gjøre resten av livet til katten. Koster rundt en tusing og det er noe ALLE har råd til. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) For det første så er det ikke jeg som tar meg av kattene, det er søstra mi. Og det andre er at vi bor på fjellet, så katta er ofte ute ganske lenge og vandrer ute til andre gårer, hvor det er katter. Og det er ikke JEG som avliver de, det er fattern. Jeg hadde ikke klart å gjort det for en million. Vi gjør så godt vi kan med å få gidd de bort, men det er ikke så lett når det kommer så mange kattunger. Å dytte katter ned i sin egen avføring er forferdelig. Det var en gang vi hadde en katt som dreit hele tiden inne, og da gjorde vi dette med at vi lot henne "lokte" på sin egen drit. Altså vi prøvde klor å alt det der, men det hjalp ikke noe særlig, så da tok mamma å tok henne å lot henne "lokte" på avføringen. Etter dette dret hun ikke inne lenger. Det var bare med denne katten vi gjorde dette og det funket. Endret 11. januar 2009 av Papirkurrv Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ja, men hvorfor ikke sterilisere? Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det koster dere 1000-1500 spenn. Det er langt billigere enn å drive å avlive og fostre opp katter. Det er også en påkjenning for katten å gå gravid, føde, og få barna sine drept Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Forøvrig bør det nevnes at katter blir rolige og mer stedsbundne når de blir sterilisert. Samme gjelder vel igrunn p-piller og, merker det godt på Frøya når det blir glemt Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Skal høre med muttern om å få henne serilisert. Vi fikk gidd bort den ene kattungen igår å, så nå har vi ingen unger. Så da kan vi sikkert beholde noen som kommer nå. Vi har en han-katt og som er serilisert, å latere og mere kosete katt har vi aldri hatt før. Han er vell rundt 6-8 år nå. Kompisen min har en katt som blir 19 år iår. Det er ganske sykt. xD Hvordan er det de steriliseren hunn-katter da? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Hvordan er det de steriliseren hunn-katter da? Kirurgisk inngrep gjennom buken. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 I dag krøp en redd liten ungkatt fram fra en bil på parkeringsplassen når jeg hadde parkert. Hun frøs, og ville ha kos og oppmerksomhet. Jeg låste bilen og gikk nedover til hybelen, hun fulgte etter, og snek seg inn når jeg åpnet døren. Bar henne opp til parkeringsplassen og prøvde å få henne til å bli igjen der, men nei, hun snek seg etter meg og inn døren igjen. Evita heter hun, hadde fint halsbånd med navn og telefonnummer. Eierne var på vei hjem og ble kjempeglade når jeg bar henne opp til parkeringsplassen og bort til huset hennes. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 @ jzono1: Ååh. Blir så glad når jeg hører sånne historier Ikke det at katten var ute og frøs.. Men at du fant eierne og fikk den til rett hus Jeg fant en morsom side her i dag med morsomme videosnutter av katter og andre dyr.. Youtube-lignende side Hovedsiden: http://pettube.com/ Kattesiden: http://pettube.com/channel_detail.php?chid=5 Morsom video: http://pettube.com/view_video.php?viewkey=...d5ca3e5a354acbe Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 I dag krøp en redd liten ungkatt fram fra en bil på parkeringsplassen når jeg hadde parkert. Hun frøs, og ville ha kos og oppmerksomhet. Jeg låste bilen og gikk nedover til hybelen, hun fulgte etter, og snek seg inn når jeg åpnet døren. Bar henne opp til parkeringsplassen og prøvde å få henne til å bli igjen der, men nei, hun snek seg etter meg og inn døren igjen. Evita heter hun, hadde fint halsbånd med navn og telefonnummer. Eierne var på vei hjem og ble kjempeglade når jeg bar henne opp til parkeringsplassen og bort til huset hennes. Godt å høre at noen er såpass snille at de tar seg bryet med å sjekke halsbånd og ringe eierne! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Når er det egentlig hannkattene har løpetid? Merka det i natt at katta spraya en rar lukt oppi senga som endte med at jeg måtte bytte laken :| Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Å herregud :/ Jeg fant en påkjørt katt i veikanten på lufteturen med hundene i dag.. En nydelig gråspraglet en. Så ikke ut som den var død, så jeg måtte sjekke.. stakkars liten.. påkjørt i 30'sonen Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Sett opp lapp på matbutikken... Jeg hadde likt å vist om min katt døde. Endret 19. januar 2009 av mushi Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 omfg... Odin la ifra seg en stram lukt på lakenet mitt etter at jeg hadde kosa med han slik at jeg nesten brakk meg Lenke til kommentar
mushi Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Markering kanskje? Ukastrerte hannkatter gjør det. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Mest sannsynlig. Gjorde det klokka 4 natt til Lørdag så istede for å skifte da så kasta jeg han ut av soverommet og snudde meg i senga xD Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Sett opp lapp på matbutikken... Jeg hadde likt å vist om min katt døde. Det er jo 10 matbutikker her. Da skriver jeg heller en notis i avisa Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tror katta mi kanskje er drektig, jeg. Hun var brunstig for noen uker siden, og fikk ikke p-piller. Er det noen måte jeg kan finne ut om hun er det eller ikke? Hun har hatt unger 2 ganger før, men vi merka ikke noe til at hun var drektig før et par uker før fødselen. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Dere kan dra til dyrelegen å sterilisere henne! De fjerner evt bebiser som er i magen. Siden det ikke har gått så lang tid, er det heller ikke noen kattunger inni henne, bare slimklumper Lenke til kommentar
Galiano :) Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) feil. sry, dbbl pst Endret 1. februar 2009 av JCRacing650 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå