Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok noe jeg lurer på her. Når jeg kjefter på katta så bruker jeg aldri fysisk avstrafelse på han. Det fungerer somregel ganske bra men om han går for langt og ikke lærer av det jeg nekter han tar jeg tak i han i nakken og blåser han i ansiktet. Er dette galt av meg? Han ser jo ut til å lære av det men er det galt av meg å gjøre det?

Lenke til kommentar
Ok noe jeg lurer på her. Når jeg kjefter på katta så bruker jeg aldri fysisk avstrafelse på han. Det fungerer somregel ganske bra men om han går for langt og ikke lærer av det jeg nekter han tar jeg tak i han i nakken og blåser han i ansiktet. Er dette galt av meg? Han ser jo ut til å lære av det men er det galt av meg å gjøre det?

Nei, jeg tror han tåler dette fint. Så lenge du har prøvd andre ting først ;) Syns du oppdrar pusen din fint jeg!

Lenke til kommentar

Så fint da :) Merker litt fremgang men har fremdeles ikke restriksjonert han noe særlig. Om jeg skal vaske eller noe lignende som krever at jeg må være alene går jeg bare og åpner soveroms døra og roper på han med navnet så kommer han bort til meg og går inn på soverommet uten å si noe. Han er veldig lydig på å skjønne at "Nei Odin!" virkelig betyr nei for somregel går han unna det som er feil.

 

Han har foresten gått inn i skikkelig kattemodus og ligger hele dagen og sover på ett fleece pledd jeg har i sofaen. Merker og det at om jeg setter på nettradio før jeg drar så er han roligere når jeg kommer hjem etter jobb, sikkert fordi det høres ut som om jeg har vært der hele dagen.

Lenke til kommentar

Virker i begge retninger på Odin. Han tar det igjen på tonefall da. Odin med mørk halveis hevet stemme: Da legger han ørene bakover og trekker seg unna det han holdt på med (f.eks maltraktere gardina) Odin med normal og barnslig tone: Da kommer han når jeg roper på han og skjønner at det enten er kos/mat eller belønning i mente.

Lenke til kommentar
Hvis man bruker navnet til en katt i en negativ setting, vil den aldri komme når du roper på den med samme navn. Derfor alle kattene mine heter Pus når de ikke oppfører seg :p

Her hører de på navnet sitt uansett positivt eller negativt. Og jo, jeg bruker konsekvent navn på alle dyrene, slik at den rette faktisk skal vite hvem som får kjeft/ros.

 

Men det er stor forskjell på PSYCHO!!! med morsk stemme, og Pssssycho! med oppmuntrende stemme da. Ingen tvil om at han skjønner.

 

Og alle vet hvem jeg snakker til.

 

Så snakk for dine egne katter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...