Gå til innhold

PS3 online. Gratis eller ikke

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis dette er tilfelle, hva vil da skje om du ps3en din klikker, og du må få ny konsoll? Vis det er selve ps3en som du registerer spillet ditt på, når du kjøper det, kan det jo fort bli problemer.. Enten misforstår jeg det som blir sagt, eller så virker dette helt komplett dustete og ulogisk..

Endret av Street-gloW
Lenke til kommentar
det blir neppe snakk om mange kronene.

6845397[/snapback]

Ikke det som er problemstillingen syns jeg, om det blir 2, 10, eller 50 kroner for å låse opp er ikke greia. Syns Sony burde roe ned "piracy hysteriet" sitt og la folk faktisk få eie det de har kjøpt. (Skulle utsagnet i trådstarten være korrekt da)

6845441[/snapback]

Jeg selger mine X360 spill som jeg har spilt gjennom eller gått lei.

Greit å få 250-300 kroner tilbake for et spill som kostet meg 500 eller mere.

Det blir nå mye vanskligere å selge spillene sine da forbrukeren må ut med penger til eieren pluss at han må registrere spillet og betale en viss sum til Sony.

Lenke til kommentar
Vis dette er tilfelle, hva vil da skje om du ps3en din klikker, og du må få ny konsoll? Vis det er selve ps3en som du registerer spillet ditt på, når du kjøper det, kan det jo fort bli problemer.. Enten misforstår jeg det som blir sagt, eller så virker dette helt komplett dustete og ulogisk..

6845483[/snapback]

Spillet blir isåfall knyttet til online-profilen din. Så det skulle ikke spille noen rolle hvilken maskin du bruker. Og for de som ikke kobler seg til nettet blir jo ikke dette en problemstilling i det hele tatt..

Lenke til kommentar

6845483[/snapback]

Spillet blir ikke låst til maskinen.

Den blir låst til profilen din (brukernavn og passord)

Så du kan utgangspunktet spille på hvem som helst PS3 så lenge du har tilgang til profilen

Lenke til kommentar
Dette er bare rykter. Det var jo også snakk om at en persons spill ikke ville virke i andre konsoller en den som det ble først puttet i.

Jeg tror vi kan med stor sansynlighet kalle dette, Bullshit.

Men man vet jo aldri. før TGS eventuelt launch day.

6845235[/snapback]

Ja, dette må jo være tull! Er vel ikke lovlig!

Tenk om man går å kjøper seg ett nytt spill, putter det i maskinen så virker det ikke, noe feil med plata!

Tar det med tilbake der man kjøpte det for å bytte, men butikken får ikke testa om plata virker eller ikke.. hva da? Neei.. detter er nok rett og slett bullshit, ellers er Blue-Ray ferdig før det kommer ut

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg DS, men....

Er det ikke sånn det er på ds da? Spill som er spilt online på en maskin kan ikke spilles online på en annen. Mener å ha lest det et sted, men finner ikke ut hvor jeg leste det.

Kan noen med DS si om dette er fakta eller ikke? altså, online.

Lenke til kommentar

Ville vere dumt om det var slik, ja. Ikkje for meg, sjølvsagt, sidan eg so og seie utelukkande kjøper spel nye. Og ikkje for deg, Avanore, sidan du er om lag like glad i PS3 som Iran er glad i Israel... Men dette høyrast ærleg talt ut som rein FUD. Akkurat som ryktet om at spel ville bli låste til konsollen. :)

Får håpe dei kjem med litt meir informasjon.

Kay

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dette kan jo ligne litt på noen av beskyttelsesmetodene som er mulig med Blu-Ray, hvor man kan låse en disc til en spiller, noe som er en ganske grusom beskyttelse.

Dette høres iallefall ganske så på trynet ut, så la oss virkelig håpe dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Men om du da ødelegger spillet?

6845657[/snapback]

Da må du enten sende den inn eller kjøpe en ny?

6845667[/snapback]

Japp, og om onlineprofilen er låst til DEN disc'n, så må en opprette ny. Eller kanskje en kan velge å bytte profil mellom disc'er.

Jeg har mine største tvil om at dette blir gjennomført..

Lenke til kommentar

Det er merkelig om Sony skal levere en like god Live-del som Xbox-Live, men gratis. Det har jeg syntes hele tiden. Syntes det å låse spillet til en konto høres ut som en grei måte å tjene penger på for Sony.

Sony er jo kjent for å ikke være helt klare med meldingene sine, men syntes det bør komme med noe skikkelig håndfast og forståelig info om Live-delen snart.

Men vi får nå se

Lenke til kommentar

Det er nok ikkje heilt å utelukka at eit spel blir 'låst' til spel-profilen din, og at ein eller anna form for media-flag blir sendt frå disc'en til Sony, slik at det må 'kjøpast' tilbake for å kunna nytta spelet på ein anna profil.

Derfor foreslår eg at alle i verda brukar samme profil. Sjå der- der ordna eg alt :) Lett for meg.

Uansett, mange fleire, meir grusomme måtar Sony kan gjere dette på - så det scenarioet der, er ikkje det værste.

Men, kva då om ein ikkje koplar sin PS3 mot nettet? Vil ein då kunna setja i eit spel som allereie er 'regga' mot ein anna profil?

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg DS, men....

Er det ikke sånn det er på ds da? Spill som er spilt online på en maskin kan ikke spilles online på en annen. Mener å ha lest det et sted, men finner ikke ut hvor jeg leste det.

Kan noen med DS si om dette er fakta eller ikke? altså, online.

6846619[/snapback]

Kan bekfrefte at dette er det man kaller for fleip. Ikke noe blir "låst" når du spiller online med DS, heldigvis :D

Lenke til kommentar
Det er merkelig om Sony skal levere en like god Live-del som Xbox-Live, men gratis. Det har jeg syntes hele tiden. Syntes det å låse spillet til en konto høres ut som en grei måte å tjene penger på for Sony.

Sony er jo kjent for å ikke være helt klare med meldingene sine, men syntes det bør komme med noe skikkelig håndfast og forståelig info om Live-delen snart.

Men vi får nå se

6847083[/snapback]

Kan være Sony akter å drifte en Live-aktig tjeneste med rent tap for å konkurrere med 360en og håpe å ta inn pengene på andre måter. (Spillsalg, lisenser, etc)

På den måten kan de markedsføre at selv om konsollen koster dobbelte av 360en, kan folk tjene inn en del av beløpet på gratis onlinespill.

Ville ikke være ulogisk å gå for en sånn strategi; imidlertid med alle forsinkelsene og problemene som har dukket opp for Sony, og med investorer pustende ned i nakken, spørs det om de har råd til å tilby onlinespill gratis i lengden, særlig hvis det ligger i avtalen at Sony skal drifte servere og får en haug med ekstra hardware/personalutgifter på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...