Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd virker ikke!

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag fikk jeg den geniale ideen om å rydde litt opp i maskinen for diverse spyware og fikse litt i msconfig... dette gikk jo greit det, men nå får jeg ikke lyd.

Maskinen finner kortet, og jeg har prøvd å legge til nye drivere, men ingenting funker. Inne på "Sounds and Audio Devices Properties" så kan jeg ikke finne noen lydkort. Jeg har egentlig to stk, et integrert og et Sound Blaster Live! 24bit. Jeg får altså ikke valgt noen som "Default Device".

Og tidligere var jeg sikker på at jeg hadde deaktivert det integrerte lydkortet i biosen, men nå finnes det ikke mulighet for å deaktivere den der....mulig jeg husker feil, men er ganske sikker på at jeg gjorde det. Jeg har til og med oppdatert BIOS. Fatter ikke hva som skjer.

Merkelig at jeg ikke får valgt et kort som default når jeg finner begge korta på device manager??! Holder på å bli GAL her nå!

Håper virkelig noen kan komme med noen tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg gått gjennom hele manualen, men ser ingenting om hvordan man deaktiverer det, bare alt mulig annet.

Og jeg har nok aldri deaktivert det i BIOS heller, det var nok nettverkskortet når jeg tenker meg om.. :hmm:

Men jeg har fortsatt ikke løst selve problemet. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Første gangen i historien hvor jeg ikke til slutt har greid å løse et "dataproblem", og nå må jeg kapitulere over noe lydkortgreier?! :cry:

Det jeg synes er merkelig er at under "device manager" så kan jeg finne begge kortene... da skulle man tro at de også skulle finnes under "sounds..." i control panel? Men det gjør de altså ikke.

Så hvis noen har en lite idè, så rop ut! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-GULVEX9f

Hei!

Jeg har samme problemet på en Packard Bell laptop. Installerte sp2 og litt forskjellige drivere, og plutselig funka ikke lyden. Det er ingen konflikter i enhetsbehandling, og finner kortet med everest, men når jeg går inn på lyd under kontrollpanel står det "ingen lydenhet".

Noen med forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GULVEX9f

For min del funket det ved å erstatte "Microsoft HD Audio"-driveren med en "Realtek HD Audio"-driver (Som naturlig nok er produsenten bak lydkortet mitt)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...