chrisege Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hei, Har en ny maskin som jeg har et problem med. Den slår seg av etter 5 sekunder. Jeg har prøvd mye, blant annet har jeg prøvd å starte maskinen med kun PSU, HK og CPU, men også da slår den seg av etter kun 5 sek etter at jeg har trykket på PowerKnappen. Hardwaren: HK: MSI PM8PM (MS - 7222 Ver1.0) CPU: Intel CPU Celeron D 346 3.06GHz S-775 533MHz 256K Boxed "Prescott" EM64T Version PSU: Chieftec GPS-350EB-101A (RAM: Apacer 1.0GB DDR2 SDRAM 533MHz PC4300 240-Pin ) Også når jeg starter maskinen med RAM i, får jeg samme feil! Er det noen som har noen gode ideer, må dere bare komme med dem, for nå er jeg tålig tom for ider. Kabinettet er forøvrig et Qtec Midtower, men det skal ikke ha noe med saken å gjøre. Har koblet fra alt av lys og brytere untatt Power (Dvs jeg har også prøvd å ta ut denne like etter at jeg har startet maskinen, men heller ikke dette hjalp.) Håper på noen gode tips På forhånd takk for hjelpen. ChrisEge Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hei! Kan du forsøke med annen strømforsyning? Sjekk at hovedkortet har nok strømkabler. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Hei igjen. Jeg har da prøvd litt til. Prøvde først å bytte PSU, det hjalp ikke. Tok så ut HKet og la det på pulten, dette hjalp litt, men den slo seg forsatt av etter en stund.(tenkte bare å være sikkert på at det ikke var en kortsluttning). Sjekket Temp, lå på rundt 80 grader, og da hadde jeg kun gått inn i Setup (eneste jeg hadde gjort) Sjekket CPU-kjøer. Denne var litt vel løs, så jeg fikk satt den skikkelig på, og da hjalp det. Nå kjører maskinen foreløpig stabilt. Jeg får se hvordan det går når jeg skal begynne å sette alle delene inn i kabinettet igjen. Men foreløpig kjører den stabilt i Windows (Har ikke satt den på noen stor utfordring ennå)! Takk for all hjelp så langt ChrisEge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå