Jackemeister Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Heisann! (Jeg søkte forholdsvis kjapt igjennom forumet om lignende tråder, noe jeg ikke fant, så hvis det likevel skulle finnes slike tråder, så hadde det vært fint om noen kunne si ifra. Takk!) For noen uker siden kjøpte jeg et standard SanDisk SD-kort (1GB). Dette kortet har en underlig sterk sans for ondskap. Plutselig en dag bestemte det seg for å være dyrebar og "gjorde seg" skrivebeskyttet. Arg. Her er iallfall feilmeldingen. Greit. Dette burde være en smal sak, tenker jeg, og begynner å fikle med noe som jeg håper skal fjerne skrivebeskyttelsen. Hjelper det? Nei. Så prøvde jeg å formatere den. Samme resultat: Jeg får ikke kopiert over noen filer til minnekortet. Hvordan får jeg vekk denne skrivebeskyttelsen? Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Fikk du formatert minnebrikken? Minnebrikker er satt opp med FAT32. Dette medfører at maks filstørelse er 4Gb. Er filen CharlieTheUnicorn stor? på minnebrikker pleier skrivebesyttelsen bestå i en liten switch plassert på siden. Hvis denne er satt over er brikken skrivebeskyttet. Skrivebeskyttelse forhindre også formattering av brikken. Lenke til kommentar
Jackemeister Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Ja, jeg fikk faktisk formatert den. Jeg glemte å nevne det i farten: Den lille bryteren er ikke stilt på "Lock". Filen jeg viste på bildet var kun en eksempelsfil, på omkring 10mb. Har prøvd flere filer fra 1kb til over 500mb, samme resultat. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Kan være at kontakten mellom switchen og videre inn i kortet er brukket eller ødelagt. Evt. er den så løs, at når du setter den inn i en kortleser eller i kameraet, så dyttes switchen over på lock, og tilbake igjen på vei ut. Prøv evt. en kortleser om du kun har prøvd i kameraet... kan være et problem med kameraet/USB kabelen også. Sandisk har en meget god garantibestemmelse, så hvis du går til butikken du kjøpte det fra, får du nytt i hånden der og da. Lenke til kommentar
Jackemeister Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Det høres absolutt ut som en veldig sannsynlig forklaring på problemet. Jeg har informert Stretto(.no) og venter nå på svar. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå