Gå til innhold

Kornsirkler, fleip eller fakta?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å tro at det ikke finnes noe annet levende i universet virker litt fjernt. Hvorvidt de har vært på jorden er mer usikkert. Kornsirkelene er i så fall blant de sterkeste indikasjonene på dette.

6859387[/snapback]

Du er blant de sterkeste indikasjonene på at intelligent liv på jorda er en myte.

6859477[/snapback]

Særdeles saklig. Du lever virkelig opp til nicket ditt. Enda bedre; bytt det til "idiot" (så sant det er ledig). Argumentasjonen din er aldeles glimrende, btw.

Mitt ståsted i saken kommer ikke frem av overnevnte tekst; "sterkeste indikasjon" betyr ikke at jeg tror de er laget av "romvesen". Men for å forstå det kreves det at man kan lese - og det var kanskje for mye forlangt?

Har selv hovedfag innenfor naturvitenskap. Egne kunnskaper, samt uttalelser fra fremstående forskere, gjør at jeg anser muligheten for "et eller annet liv" utenom jorda som sannsynlig. Det betyr ikke at jeg tror de har svippet innom vår kjøre Tellus og tagget jordene våre.

Legger til at jeg har sett den omtalte dokumentarer og ble overrasket over hvor avanserte sirkelene var og tilstanden korn og jord var i.

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Mitt ståsted i saken kommer ikke frem av overnevnte tekst;

6870683[/snapback]

Nehei. Hva var det du prøvde å si da?

"sterkeste indikasjon" betyr ikke at jeg tror de er laget av "romvesen".

6870683[/snapback]

Nei. Så vidt jeg så sa du at kornsirklene var en av de sterkeste indikasjonene på at en annen livsform har vært på jorden. Men det betyr ikke at de har laget kornsirklene altså?

Lenke til kommentar

Du begynner å fatte det; av alle "bevisene" (eller argumentene om du vil) for at vi har hatt "besøk" er dette det mest som er vanskeligs å gi en god forklaring på. Disse sirklene er særdeles avansert laget, og kan ikke bortforklares med bønder med artig humor (selvfølgelig kan mange av de enkle, små enkelt lages).

Har du i det hele tatt satt deg inn i dette emnet?

Lenke til kommentar
Du begynner å fatte det; av alle "bevisene" (eller argumentene om du vil) for at vi har hatt "besøk" er dette det mest som er vanskeligs å gi en god forklaring på. Disse sirklene er særdeles avansert laget, og kan ikke bortforklares med bønder med artig humor (selvfølgelig kan mange av de enkle, små enkelt lages).

Har du i det hele tatt satt deg inn i dette emnet?

6871233[/snapback]

Du sier at bønder er så dumme at de ikke klarer å lage sirkler?

Lenke til kommentar

Det er jo det som er så sykt med kornsirklene!

Korna er "lagt" ned mot bakken, akkurat som et strykejern skulle gått over dem,ingen er brukket osv, de leddene i stilken er også "eksplodert" i form av for høy varmeutvikling (i teorien) og der kornene sitter, som til vanlige er bøyd, er nå helt rette..

Lenke til kommentar
Det er derfor det er litt mystisk...

6871884[/snapback]

Nemlig, og derfor jeg stiller meg skeptisk til alle dere som mener de er menneskelagd..

I tillegg til å lage dem, så skal de også utsette leddene for varme, rette ut der korna sitter og sørge for at de ikke brekker i rota..

Må jaggu meg være noen effektive mennesker som greier å lage alt der der, i tillegg til å lage en enorm og et veldig vakkert mønster mitt på natta..

Lenke til kommentar
Korna er "lagt" ned mot bakken, akkurat som et strykejern skulle gått over dem,ingen er brukket osv, de leddene i stilken er også "eksplodert" i form av for høy varmeutvikling (i teorien) og der kornene sitter, som til vanlige er bøyd, er nå helt rette..

6871488[/snapback]

Som sagt. Det er bare å legge ut kildene for dette.

Lenke til kommentar

denne ble filmet i `97... well, I say no more...

btw. er det noen av dere som er enig med med i at disse lysende kulene som blir beskrevet av vitner rundt kornsirklene minner veldig om enkelte vitneforklaringer rundt roswell?? hmm. bare tenk på det ;)

Endret av Hagr
Lenke til kommentar
Det er derfor det er litt mystisk...

6871884[/snapback]

Nemlig, og derfor jeg stiller meg skeptisk til alle dere som mener de er menneskelagd..

I tillegg til å lage dem, så skal de også utsette leddene for varme, rette ut der korna sitter og sørge for at de ikke brekker i rota..

Må jaggu meg være noen effektive mennesker som greier å lage alt der der, i tillegg til å lage en enorm og et veldig vakkert mønster mitt på natta..

6872001[/snapback]

Beklager å skuffe deg, men de er menneskelagde... Det at du velger å tro noe annet betyr bare at du har en trang til å gi deg hen til det overnaturlige selv om en enkel naturlig forklaring er til stede.

Lenke til kommentar

Gi meg noen kroner, en matematiker og 4-5 kompiser, så kan jeg lage en kornsirkel som er bedre enn noen av de verden har sett.

Gi meg et kamera, ILM og ta fra meg tripoden, så skal jeg klare å lage en video av aliens som er mer overbevisende enn noe av det dere har sett.

Jeg skjønner meg på alle som tror det er aliens som står bak. Det er gøyere om aliens står bak, det er spennende og man kan lage filmer om emnet og man kan spekulere og ha det moro og diskutere hva man synes om det. Kanskje er vi litt teite når vi viser at det tydeligvis er mennesker som har gjort det, og at det eneste mystiske med det er hvor mange som fortsatt tror på det. Det blir som "vi har aldri landet på månen" eller "GWB planla 9/11". Det er artig fordi det er stort og omfattende og spennende og mystisk; hvorfor tror dere Da Vinci-koden solgte så bra? Vi liker å tro at ting vi synes ser magisk ut, er magisk; vitenskap er egentlig kjedelig.

Se bare på alle religiøse i verden. Jeg driver ikke og plager dem med "alt du tror på strider imot logikk", fordi religion er ikke for de logiske. Det er for de håpfulle, og de er mennesker de også.

Lenke til kommentar

6871488[/snapback]

Som sagt. Det er bare å legge ut kildene for dette.

6872047[/snapback]

Jeg kan sende deg DVDen i posten hvis du lover å sende den tilbake :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...