Gå til innhold

Kornsirkler, fleip eller fakta?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Stonehenge er bare et at de største mysteriene i vår tid?

Hvordan kan folk ha reist blokker som veier opp til 40-45tonn for mange hundre år siden?

I tillegg måtte de frakte disse steinene fra et område som ligger 3mil unna?

6849518[/snapback]

Jeg så en nokså ny dokumentar om dette, der det ble utprøvd og påstått at det faktisk var mulig. De klarte å frakte en like tung stein fra opphavsstedet og til Stonehenge ved hjelp av store mengder tømmer og mannskraft. De flyttet steinen på land ved å rulle den på tømmerstokker. Det gikk så lenge de hadde nok folk til å dytte. Da de hadde flyttet steinen til nærmeste elv, lagde de flåter som akkurat holdt steinen flytende i vannet. Når den først var i vannet, var den mye lettere å transportere.

6849633[/snapback]

Jepp jeg så akkurat den samme dokumentaren, på Discovery right?

Veldig intresant, men det som er sinnsykt er all den tiden det må ha tatt, det viser jo bare at de har hvert et ganske godt utviklet folk.

De har også greid å utføre noe liknende prosjekter i dag, der de måtte hele 130 mann for å slepe en sånn stein..

EvenruD, Ill Vit aner ikke hva de snakker om. Det eneste den artikkelen du leste kan si noe om var at akkurat han forskeren, på akkurat det tidspunktet, ikke kunne fastslå at det var menneskelagt. Det har vært bevist at det VAR mulig å lage stonehenge på den tiden. Er bare snakk om rett metode. Jeg vet jeg så et bilde for ikke så lenge siden hvor de viste dette.

Nå så jeg litt oppi her link til YT med NG-dokumentaren. Får ikke sett den på jobb, men hvis det er den jeg så på TV bør du se gjennom den hvis du ikke har gjort det enda.

6849664[/snapback]

Har sett den, men har du også sett hvor store de største kornsirklene er?

Det må ta mer enn en natt å lage dem, uansett hvor bra utstyr man har..

Og hvor nøyaktige greier man å være om natten uten å bli oppdaget?

Da mange av dem også fremstår midt på dagen, på en åker der folk ikke har sett en levende sjel..

Jeg nekter ikke for at noen er menneskelagd heller :)

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dumt å si at alt sånt er tull og bullshit... Da velger man egentlig å stenge seg inne, og bare tro på at vi menneskene er de som styrer alt her verden. Nå er det jo påvist at det har i en tid vært vann og elver på Mars, og planeten er veldig lik våres. Så da har det dermed vært levende organismer der en gang. Men om det har vært grønne marsboere er noe annet.

Men, hvor stor er da sjansen for at det finnes ukjent liv andre steder i verdensrommet? Det er nærmest sikkert, da Mars, som er i vårt solsystem har hatt liv.

Kall meg hva dere vil nå... :p

Har sett en dokumentar om kornsirklene jeg og... De brukte en slags slede for å brette kornet pent ned. Men jeg har også sett andre dokumentarer\bilder som viser hvor pent faktisk kornet er brettet ned. Nærmest umulig for oss mennesker å gjøre på kort tid.

Mange av kornsirklene er sikkert lagd av mennesker... Men noen er nok ikke lagd av oss heller...

Er det da ikke spennende å tro på at noen ukjente kommer på besøk noen ganger da? :D

Lenke til kommentar
Hvordan kan folk ha reist blokker som veier opp til 40-45tonn for mange hundre år siden?

6849518[/snapback]

Veldig intresant, men det som er sinnsykt er all den tiden det må ha tatt, det viser jo bare at de har hvert et ganske godt utviklet folk.

De har også greid å utføre noe liknende prosjekter i dag, der de måtte hele 130 mann for å slepe en sånn stein..

6849699[/snapback]

Er ikke dette en selvmotsigelse? Du lurer på hvordan, men har sett en dokumentar som besvarer spørsmålet?

Du har forresten ikke nevnt pyramidene i Egypt. Disse temmelig gamle byggverkene må ha krevd en god del mer arbeid enn Stonehenge. Burde ikke disse da også være mystiske? Og hva med verdens syv underverker?

Lenke til kommentar

6849518[/snapback]

6849699[/snapback]

Er ikke dette en selvmotsigelse? Du lurer på hvordan, men har sett en dokumentar som besvarer spørsmålet?

Du har forresten ikke nevnt pyramidene i Egypt. Disse temmelig gamle byggverkene må ha krevd en god del mer arbeid enn Stonehenge. Burde ikke disse da også være mystiske? Og hva med verdens syv underverker?

6849954[/snapback]

En ting er å frakte noe, en annen ting er å reise noe :)

Jeg nevnte Stonehenge fordi den plassen ligger i Sør-England, der de fleste kornsirklene har oppstått..

Lenke til kommentar

Jeg nevnte Stonehenge fordi den plassen ligger i Sør-England, der de fleste kornsirklene har oppstått..

6849981[/snapback]

Den dokumentaren jeg så (jeg vet ikke om det var den samme som du så) viste også at det var mulig å reise steinene med nok tømmer og mannskraft. Dessuten stilte du også spørsmål ved frakten.

Lenke til kommentar
Det er dumt å si at alt sånt er tull og bullshit... Da velger man egentlig å stenge seg inne, og bare tro på at vi menneskene er de som styrer alt her verden.

6849781[/snapback]

Nei. Man velger å tro på fornuften og logikken.

Nå er det jo påvist at det har i en tid vært vann og elver på Mars, og planeten er veldig lik våres. Så da har det dermed vært levende organismer der en gang. Men om det har vært grønne marsboere er noe annet.

6849781[/snapback]

Ja. Det er ikke usannsynlig at det er levende organismer på Mars. Disse kalles mikroorganismer og kan nok ikke klare å lage sirker i åkerene her på jorda.

Jorda og Mars er forresten ikke veldig like.

Men, hvor stor er da sjansen for at det finnes ukjent liv andre steder i verdensrommet? Det er nærmest sikkert, da Mars, som er i vårt solsystem har hatt liv.

6849781[/snapback]

Din påstand om at 'Mars er ganske lik jorda, defor har det vært levende organismer der' er, ja, bare en påstand tatt fra løse luften. Og dermed faller hele"logikken" din sammen.

At det er liv der ute er ikke bare nærmest sikkert, men helt sikkert. At det er intelligent liv der ute må vi nesten også anta. Dette er fordi det er så ubegripelig mange planeter og stjernesystemer der ute. Det du ikke fatter er at avstandene er så enorme. De nærmeste stjernene ligger 4 lysår unna.

Er det da ikke spennende å tro på at noen ukjente kommer på besøk noen ganger da? :D

6849781[/snapback]

Spennende er det nok, men ikke et mye overbevisende argument.

Lenke til kommentar
Det er dumt å si at alt sånt er tull og bullshit... Da velger man egentlig å stenge seg inne, og bare tro på at vi menneskene er de som styrer alt her verden.

6849781[/snapback]

Nei. Man velger å tro på fornuften og logikken.

Nå er det jo påvist at det har i en tid vært vann og elver på Mars, og planeten er veldig lik våres. Så da har det dermed vært levende organismer der en gang. Men om det har vært grønne marsboere er noe annet.

6849781[/snapback]

Ja. Det er ikke usannsynlig at det er levende organismer på Mars. Disse kalles mikroorganismer og kan nok ikke klare å lage sirker i åkerene her på jorda.

6849781[/snapback]

Din påstand om at 'Mars er ganske lik jorda, defor har det vært levende organismer der' er, ja, bare en påstand tatt fra løse luften. Og dermed faller hele"logikken" din sammen.

At det er liv der ute er ikke bare nærmest sikkert, men helt sikkert. At det er intelligent liv der ute må vi nesten også anta. Dette er fordi det er så ubegripelig mange planeter og stjernesystemer der ute. Det du ikke fatter er at avstandene er så enorme. De nærmeste stjernene ligger 4 lysår unna.

6849781[/snapback]

Spennende er det nok, men ikke et mye overbevisende argument.

6850140[/snapback]

Godt innlegg :thumbup:

Når Stonehenge nevnes som utrolig, hva er da pyramidene? Alle er jo enig om at mennesker bygde dem...

Lenke til kommentar
Når Stonehenge nevnes som utrolig, hva er da pyramidene? Alle er jo enig om at mennesker bygde dem...

6850258[/snapback]

Nah, finnes nok av "burde-vært-aborter" som insisterer på at aliens bygde de også.

Men er litt usikker på om de også inkluderer alle pyramidene i mellom-Amerika....sikkert ikke. De er jo ikke like fancy og mystiske. Ligger bare og råtner inni skauen.

Lenke til kommentar

6849981[/snapback]

Ja. De gjorde begge deler både med pyramidene og Stonehenge? Poenget er?

6850228[/snapback]

Poenget er at å slepe noe langs en bakke er noe annet enn å få reist dem opp sånn at de står vertikalt..

De må ha hatt noen jævli sterke konstruksjoner hvis de skulle reise blokker på opptil 45tonn..

Sto Illvit at de muligens gravde noen groper for så å dra blokkene over til de "veltet" neddi..

Ganske smart egentlig :hmm:

Lenke til kommentar

Virkelig fart i denne tråden! Spennede om det kommer en konklusjon...

_Julenissen_ sa:

6849781[/snapback]

Jeg sier:

Jeg sa ikke at det var skapninger fra Mars som hadde lagd kornsirklene...

_Julenissen_ sa:

6849781[/snapback]

Jeg sier:

Og sa jeg "Fordi Mars er veldig lik jorda, derfor har det vært levende organismer der" ??

Nei, jeg skrev også at det har vært elver der, og det betyr vann, derfor kan det ha vært liv der. :) Det jeg mente... Vann betyr liv.

Uff! Dette ble rotete! :hmm:

EDIT: Justert litt.. :D

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Og sa jeg "Fordi Mars er veldig lik jorda, derfor har det vært levende organismer der" ??

6850548[/snapback]

Omtrent, ja!

Nei, jeg skrev også at det har vært elver der, og det betyr vann, derfor kan det ha vært liv der. :) Det jeg mente... Vann betyr liv.

6850548[/snapback]

Feil!

Nå er det jo påvist at det har i en tid vært vann og elver på Mars, og planeten er veldig lik våres. Så da har det dermed vært levende organismer der en gang.

6849781[/snapback]

Selv om vann er grunnlaget for liv, trenger det ikke ha vært liv på Mars selv om det har vært vann der. Logikken din blir ikke så ulik Jeppe på Bjerget-logikken: "Mor Nille kan ikke fly, en sten kan ikke fly, altså er Mor Nille en sten."

Lenke til kommentar
Kall meg en tulling, men jeg velger (håper?) å tro at det er noe annet enn mennesket som lager dem ivertfall noen.

Det er så mye annet "mystisk" rundt dette, akkurat som Stonehenge og de labyrintene som man ikke aner hvor kommer fra, men som man likevell finner de fleste steder rundt om på kloden..

Men folk har forskjellige meninger, og de som velger å tro på det litt mer unormale burde få lov til å tro på det uten å bli bombadert med "jævla lettlurte tulling" og "patetiske unger som tror på dette, ja helt klart en grønn mann fra mars dette ass".. Hold det for dere selv..

6849191[/snapback]

gi dem litt chips og cola så blir de interesserte

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...