Gå til innhold

Kornsirkler, fleip eller fakta?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Jeg er helt sikker på at det finnes utenomjordisk liv, men jeg er også helt sikker på at de ikke er de som lager kornsirkler.

6917899[/snapback]

Du har ingen bevis paa at det finnes utenomjordisk liv, men du er heeelt sikker paa det? Jaja. Du er ganske skraasikker i det meste, tydeligvis.

6918185[/snapback]

Det er en teori som går ut på at universet er uendelig ekspanderende, ...

6918256[/snapback]

Populaert kalt the Big Bang-theory...

Ja, sannsynligheten er meget stor. Men kan man vaere HELT sikker foer man ser det med egne oeyne? Jeg kan ikke vaere det.

6918324[/snapback]

leser illustrert vitenskap?? det stod noen sider om big bang der i et nummer for ikke alt for mange måneder siden... husker ikke helt hvem nummer, men trro det var mars eller noe! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De gjør jo det, binær-koder er jo basert på 8bit hvis jeg ikke tar helt feil?

6906846[/snapback]

Det jeg sikta til var at det er mulig for mennesker å lage det selvom det står i 8bits.

6913922[/snapback]

Be my guest...

En ting er å lage perfekte geometriske mønstre, en annen ting er å lage en beskjed i form av binær koder mitt på en åker...

Men jaja, gleder meg til å få se den dagen et menneske greier å gjøre det, før det skjer så tror jeg ikke særlig mye på at de er menneskelagd..

6913934[/snapback]

Kan du fortelle meg hvordan et stort romskip kommer seg ned på en åker uten at noen ser det?

Eller må jeg bare inse at alt som er vanskelig umulig kan være laget av mennesker? Stonehenge for eksempel, var nok aliens. Jeg klarer jo ikke å bygge en pyramide, altså må de være laget av aliens.

Lenke til kommentar
De gjør jo det, binær-koder er jo basert på 8bit hvis jeg ikke tar helt feil?

6906846[/snapback]

Det jeg sikta til var at det er mulig for mennesker å lage det selvom det står i 8bits.

6913922[/snapback]

Be my guest...

En ting er å lage perfekte geometriske mønstre, en annen ting er å lage en beskjed i form av binær koder mitt på en åker...

Men jaja, gleder meg til å få se den dagen et menneske greier å gjøre det, før det skjer så tror jeg ikke særlig mye på at de er menneskelagd..

6913934[/snapback]

Kan du fortelle meg hvordan et stort romskip kommer seg ned på en åker uten at noen ser det?

Eller må jeg bare inse at alt som er vanskelig umulig kan være laget av mennesker? Stonehenge for eksempel, var nok aliens. Jeg klarer jo ikke å bygge en pyramide, altså må de være laget av aliens.

6934225[/snapback]

Ehh hvem har sakt at det skal være et stort romskip?

Både stonehenge og pyramidene VET man er menneskelagd, at det ikke går ann å lage en kornsirkel sier jeg ikke er umulig. Sa heller ikke at det var DU som skulle lage en sirkel, prøvde bare å poengtere at det å lage feks en kornsirkel som er 350m i diameter i løpet av 4t mitt på natta er så og si umulig, særlig uten å etterlate seg spor (det regnet).

Det er lagd kornsikler i binær kode, natural geographics ftw =)

menneskelagd vel og merke

6934734[/snapback]

Kilde?

Lenke til kommentar

det er vel egentlig ingen av oss "troende" her på forumet som har sakt at det er landingsmerker etter noen diigre romfartøy, for i de "ekte" sirklene finnes det jo ikke tegn til at det er brukt noe fysisk, men faktisk varme... (høres ut som laser for meg) kanskje noen lysende kuler utstyrt med laserteknologi "av en annen verden" (bare spekulerer, jeg)?? hmm...

http://video.google.com/videoplay?docid=36...4&q=crop+circle

her snakker vi hvertfall ikke 4 timer... rettere sagt 4 sekunder (10)...

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

Det er en veldig veldig veldig farlig film å bruke som argument egentlig..

Den er så mye omdiskutert og flere mener at den er animert/redigert og andre mener ikke..

Om det er riktig at den er fra 1997 vet jeg ikke, men kanskje det er den første filmen som viser hvordan en kornsirkel blir laget?

Lenke til kommentar

det er jo et slags budskap. det var en sirkel som jeg så i en bok jeg har om det. der var det en cd rom som var avbildet med det mønsteret som er på dem forstørra. det gikk an å lese det av som med en vanlig cd

det stod noe som jeg ikke hukser

post-48540-1159202586_thumb.jpg

post-48540-1159202665_thumb.jpg

Endret av raggvall
Lenke til kommentar
Det er en veldig veldig veldig farlig film å bruke som argument egentlig..

Den er så mye omdiskutert og flere mener at den er animert/redigert og andre mener ikke..

Om det er riktig at den er fra 1997 vet jeg ikke, men kanskje det er den første filmen som viser hvordan en kornsirkel blir laget?

6937582[/snapback]

Den ble laget i 97, ja... karen som lagde den var ute i åkeren den natten som denne sirlelen kom (bekreftet av noen militære på øvelse i området eller noe) og samme dag viste han filmen på puben... ikke f*** om han kan ha klart å lage en så perfekt animasjon over et så ustødig håndholdt kamera på så kort tid i 1997! nå hadde det ikke vært noe problem å øage noe sånt på en ettermiddag, men i 97, hadde man så svak teknologi at en slik animasjon ville tatt et proffesjonelt filmteam minst en uke å animere ;)

det er hvertfall ikke tvil om at sirkelen ikke var der dagen før, men var der dagen etter...

og raggvall, meldingen var på engelsk og det stod helt ordrett ned til minste tegn:

Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. BELIEVE. There is GOOD out there. We oppose DECEPTION. COnduit CLOSING,

man "renskriver" dette til:

“Beware the bearers of false gifts and their broken promises. Much pain, but still time. Believe there is good out there. We oppose deception.

på norsk:

vokt dere for de som kommer med falske gaver og deres brutte løfter. Mye smerte men enda tid. Tro på at det finnes godhet der ute vi motsetter oss bedrag. melding slutt.

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

her på jorden kommuniserer vi ved å sende et brev med en tekst vi forstår, eller på tv, radio eller noe vi er vant med å se eller høre.

det er også fullt mulig at dette ikke er de eneste måtene å kommunisere på, men mange andre måter vi ikke en gang har tenkt over.

Det samme gjelder liv på andre planeter, vi kjenner bare til livet på jorden, og hvordan det oppfører seg og slikt, da vil det være naturlig og selvsagt nklest å se om vi finner lignendes liv som vi har her, men hva om det f.eks er liv på mars, men det fungerer på en annen måte enn livet her på jorda...

Ble kanskje litt mye OT men men... :)

Lenke til kommentar
Kom ikke Toy Story, en fullstendig dataanimert film, ut i 95? Jeg har vanskelig for å tro at de ikke hadde klart å lage noe sånt på den tiden, når 2001: A Space Odyssey ble laget i 68.

6939505[/snapback]

Jo Toy Story kom ut i 1995. Og én frame i filmen tok 4 - 13 timer for å rendre. ÉN frame! På kraftige datamaskiner! "Say no more!" :cool:

Og.. hvem er "de" du sikter til?

Lenke til kommentar
det er vel egentlig ingen av oss "troende" her på forumet som har sakt at det er landingsmerker etter noen diigre romfartøy, for i de "ekte" sirklene finnes det jo ikke tegn til at det er brukt noe fysisk, men faktisk varme... (høres ut som laser for meg) kanskje noen lysende kuler utstyrt med laserteknologi "av en annen verden" (bare spekulerer, jeg)?? hmm...

http://video.google.com/videoplay?docid=36...4&q=crop+circle

her snakker vi hvertfall ikke 4 timer... rettere sagt 4 sekunder (10)...

6937195[/snapback]

Isn't that a seagull?

Lenke til kommentar
her på jorden kommuniserer vi ved å sende et brev med en tekst vi forstår, eller på tv, radio eller noe vi er vant med å se eller høre.

det er også fullt mulig at dette ikke er de eneste måtene å kommunisere på, men mange andre måter vi ikke en gang har tenkt over.

6939578[/snapback]

Fint poeng, der.

For hundre år siden, hvem ville trodd vi kunne kommunisere gjennom TV så lett som vi gjør i dag? Hva ligger hundre år frem i tiden? Sikkert noe utenkelig - noe som vi absolutt ikke kan tenke oss at går an idag, men om hundre år, så er det garantert ikke utenkelig.. Da tenker de der i fremtiden om oss "hvordan klarte de seg uten TP?? (Teleport..) :thumbup:

Lenke til kommentar
Kom ikke Toy Story, en fullstendig dataanimert film, ut i 95? Jeg har vanskelig for å tro at de ikke hadde klart å lage noe sånt på den tiden, når 2001: A Space Odyssey ble laget i 68.

6939505[/snapback]

Jo Toy Story kom ut i 1995. Og én frame i filmen tok 4 - 13 timer for å rendre. ÉN frame! På kraftige datamaskiner! "Say no more!" :cool:

6939640[/snapback]

Du trenger ikke si noe mer, jeg skal ta meg av resten. Man bruker et kamera med bedre oppløsning enn det som ble brukt, filmer først åkeren uten mønsteret, deretter åkeret med mønsteret. Deretter legger man til en fade mellom dem, slik at mønsteret dukker opp. Legg til noen lys som flyr rundt, og avrund det hele med å legge til en falsk motion i bildet slik at det ser håndholdt ut. Alt dette får jeg til med webkameraet mitt og et videoredigeringsprogram, så det skulle ikke være et problem for noen med peiling å lage noe lignende for 10 år siden som visste hva de drev med.

Lenke til kommentar

6939505[/snapback]

6939640[/snapback]

Du trenger ikke si noe mer, jeg skal ta meg av resten. Man bruker et kamera med bedre oppløsning enn det som ble brukt, filmer først åkeren uten mønsteret, deretter åkeret med mønsteret. Deretter legger man til en fade mellom dem, slik at mønsteret dukker opp. Legg til noen lys som flyr rundt, og avrund det hele med å legge til en falsk motion i bildet slik at det ser håndholdt ut. Alt dette får jeg til med webkameraet mitt og et videoredigeringsprogram, så det skulle ikke være et problem for noen med peiling å lage noe lignende for 10 år siden som visste hva de drev med.

6939857[/snapback]

og, i 97, bare startet du opp Core 2 Duo pcen din med 7900GTX i SLI og fyrte Ulead VideoStudios 10 og lagde en perfekt animasjon på en snau dag?

det var vel kanskje noen her (vet ikke hvem) som sa noe om 1997 :ermm:

WOW! skulle likt å hatt den pcen da :D

og han som "animerte" denne filmen, han var først ute i åkeren om morgenen av alle og så: oj: :D en fiinfin kornsirkel :D den må jeg hjem å "animere" på min flotte P2 400MHz pc med GF2 skjermkort og Win 98 :D kan neppe ta meg mer enn 3-4timer

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

Du har flere antagelser som begrenser teoriene dine; at han var alene om det, han brukte kort tid på det og at han oppdaget kornsirkelen og ikke sto bak.

Hvis en gruppe personer ønsket å lure folk, så hadde de gjort det akkurat som jeg beskriver. Det er ingen grunn til å anta det usannsynlige når det sannsynlige kommer med en meget adekvat forklaring.

Lenke til kommentar

Det er vel litt som film av spøkelser og avksylige snømenn. Fake fake fake.

Hvordan har det seg at samtlige opptak av slike ting er i elendig kvalitet? Hvorfor har ikke forskere klart å bevise noe? Og hvorfor skjer ikke slike ting i hagen min for eksempel?

Jeg tror på aliens den dagen jeg ser en. Ikke før. Det hjelper ikke at de bruker korn til å formulere med. Er de ikke smartere enn det, er det heller ingen hast. Da kan de like så godt bo bak mars noen år til. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...