Gå til innhold

Kornsirkler, fleip eller fakta?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

De gjør jo det, binær-koder er jo basert på 8bit hvis jeg ikke tar helt feil?

6906846[/snapback]

Det jeg sikta til var at det er mulig for mennesker å lage det selvom det står i 8bits.

6913922[/snapback]

Be my guest...

En ting er å lage perfekte geometriske mønstre, en annen ting er å lage en beskjed i form av binær koder mitt på en åker...

Men jaja, gleder meg til å få se den dagen et menneske greier å gjøre det, før det skjer så tror jeg ikke særlig mye på at de er menneskelagd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jaja, gleder meg til å få se den dagen et menneske greier å gjøre det, før det skjer så tror jeg ikke særlig mye på at de er menneskelagd..

Så du tror virkelig at mennesker ikke klarer å lage det? Hvor vanskelig kan det egentlig være? Hvis det ikke er mennesker, hvem mener du det er da?

Lenke til kommentar

Så du tror virkelig at mennesker ikke klarer å lage det? Hvor vanskelig kan det egentlig være? Hvis det ikke er mennesker, hvem mener du det er da?

6913962[/snapback]

Bare prøv å forestille deg et mønster som består av 400 sirkler og er 350m i diameter..

Altså, hvor bra kordinasjons har du mitt på natten?

I tillegg til at du skal være musestille for ikke å bli oppdaget av andre mennesker.

Jeg tror at mennesker står bak noen av dem, men jeg har vanskelig ved å tro at de aller største, der geometrien stemmer på prikken blir laget i løpet av en natt...

Jeg vet ikke om du har vært ute på et jorde mitt på natten, men det har jeg og det å lage et så stort mønster som er så perfekt laget ser jeg på som så og si umulig.

Særlig hvis du skal unngå å bli oppdaget..

Har ingen anelse om hvem andre enn mennesket det kan være, men håper vi finner ut av det en dag :)

Lenke til kommentar
Dette blir litt som å diskutere religion med religiøse.

umulig å nå fram med fornuft.

6914179[/snapback]

Hehe, rart, fordi jeg foeler det er omvendt.

Jeg er aapen og vurderer mulighetene her for at dette faktisk kan vaere foerste tegn paa utenomjordisk liv. Jeg sier ikke at slik er det, men aapner muligheten og vil undersoeke og er nysgjerrig paa det. Er langt i fra saa bombastiske som dere er.

Mens .. dere fornuftige sier "Nei, dette er menneskeskapt. Dermed basta. Jeg har rett, dere tar feil."

Lenke til kommentar
men det er vanskelig å tro at en så intelligent rase gjør noe så bortkastet, i stedet for å ta kontakt.

6910495[/snapback]

Lurer på hva maur "tenker" når jeg roter med en pinne i tua ...

6910525[/snapback]

Jeg sa intelligent.

6910609[/snapback]

Viss det skulle vær utenomjordiske, så er nok vi dumme i forhold.

Kanskje vi er like dumme som maur i forhold til dei ? :p

Sjangsen for at det er utenomjordisk liv er vell meget stor.

Viss vi tar 100 planter f eks. og vi er en av de.

Så er sjangsen 1 av 100 at det er smart liv.

Hva med 1000 planeter da? Er ikke sansyneligheten enda større da for at vi ikke er alene?

Eg tror at det finnes annet liv der ute. :blush:

Kanskje dei bruker planeten vår til og "tagge" på.

Er i det minste fin taggin isåfall. :p hoho

Endret av Aykon
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle eventuelt annet liv i universet være så enormt mye smartere enn oss? Vi er jo et resultat av 5 milliarder års utvikling (og det er jo en del vettu). Tror i hvert fall noen her har sett for mange sci-fi filmer  :roll:

6917537[/snapback]

Vel de må reise minimum 4 lysår for å komme hit så ville jeg tro at de er smartere en oss.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette blir litt som å diskutere religion med religiøse.

umulig å nå fram med fornuft.

6914179[/snapback]

Hehe, rart, fordi jeg foeler det er omvendt.

Jeg er aapen og vurderer mulighetene her for at dette faktisk kan vaere foerste tegn paa utenomjordisk liv. Jeg sier ikke at slik er det, men aapner muligheten og vil undersoeke og er nysgjerrig paa det. Er langt i fra saa bombastiske som dere er.

Mens .. dere fornuftige sier "Nei, dette er menneskeskapt. Dermed basta. Jeg har rett, dere tar feil."

6917373[/snapback]

Da er vi ihvertfall to som trives med å være speisa :p

Om 99,99% kan forklares, så er den siste promillen godt nok for meg. Noen som har sett filmen "timemachine", hvor sluttpoenget er menneskets irriterende evne til å ikke akseptere det vedtatte, men hele tiden søke "noe" ved å stille spørsmålet: "what if?"

Lenke til kommentar

Altså, hvis det er noen andre enn mennesker som har laget kornsirklene... Hvorfor i all verden skulle de absolutt lage kornsirkler (o.l.)? Hvem laget den første kornsirkelen? Hvis mennesket laget den første kornsirkelen er det vel ikke så vanskelig å tenke at det ikke er noen andre enn mennesker som har laget de hele veien.

Alt dette med hvordan de gjør det er ikke vits å diskutere. Det kan sikkert være like vanskelig å finne ut som å finne ut hvordan David Copperfield gjør de største triksene sine. Bare tenk realistisk og hva som er mest sansynelig. Folk elsker jo å prøve å lure folk til å tro noe annet, mere urealistisk. Akkurat som spøkelser, de eksisterer kun i hjernen til andre mennesker. Fantasi.

Å prate om det finnes annet intelligent liv ute i universet føler jeg er litt Off Topic, men men...

Lenke til kommentar
Jeg er helt sikker på at det finnes utenomjordisk liv, men jeg er også helt sikker på at de ikke er de som lager kornsirkler.

6917899[/snapback]

Du har ingen bevis paa at det finnes utenomjordisk liv, men du er heeelt sikker paa det? Jaja. Du er ganske skraasikker i det meste, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Altså, hvis det er noen andre enn mennesker som har laget kornsirklene... Hvorfor i all verden skulle de absolutt lage kornsirkler (o.l.)? Hvem laget den første kornsirkelen? Hvis mennesket laget den første kornsirkelen er det vel ikke så vanskelig å tenke at det ikke er noen andre enn mennesker som har laget de hele veien.

Alt dette med hvordan de gjør det er ikke vits å diskutere. Det kan sikkert være like vanskelig å finne ut som å finne ut hvordan David Copperfield gjør de største triksene sine. Bare tenk realistisk og hva som er mest sansynelig. Folk elsker jo å prøve å lure folk til å tro noe annet, mere urealistisk. Akkurat som spøkelser, de eksisterer kun i hjernen til andre mennesker. Fantasi.

Å prate om det finnes annet intelligent liv ute i universet føler jeg er litt Off Topic, men men...

6917929[/snapback]

Hvorfor skulle de ikke lage kornsirkler, de får jo deg til å spørre ... :)

Hva om alt kunne forklares, og vi alle slo oss til ro med det? Hvilken grunn var det da for å finne opp noe "fantastisk", fordi du blir fortalt at det er umulig i forhold til hva vi forstår idag. Hadde vi da beveget oss i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Jeg er helt sikker på at det finnes utenomjordisk liv, men jeg er også helt sikker på at de ikke er de som lager kornsirkler.

6917899[/snapback]

Du har ingen bevis paa at det finnes utenomjordisk liv, men du er heeelt sikker paa det? Jaja. Du er ganske skraasikker i det meste, tydeligvis.

6918185[/snapback]

Jeg har ikke bevis på at Kina eksisterer. For alt jeg vet er dette The Truman Show, med meg som hovedrolle. Da er man nødt til å bruke logikk og sannsynlighet, og deretter kommer frem til en konklusjon man tror på, selv om man ikke kan være sikker.

Lenke til kommentar

6917899[/snapback]

6918185[/snapback]

Jeg har ikke bevis på at Kina eksisterer. For alt jeg vet er dette The Truman Show, med meg som hovedrolle. Da er man nødt til å bruke logikk og sannsynlighet, og deretter kommer frem til en konklusjon man tror på, selv om man ikke kan være sikker.

6918207[/snapback]

Du har jo bevis paa at Kina eksisterer! :!: Mye mer bevis enn utenomjordisk liv hvertfall.

Men aa vaere skraasikker og blokkere andre ideer uten noen form for bevis, er ... vel... veldig trangsynt synes jeg.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de ikke lage kornsirkler, de får jo deg til å spørre ... :)

Hva om alt kunne forklares, og vi alle slo oss til ro med det? Hvilken grunn var det da for å finne opp noe "fantastisk", fordi du blir fortalt at det er umulig i forhold til hva vi forstår idag. Hadde vi da beveget oss i det hele tatt?

Jeg er uansett ganske sikker på at de er menneskeskapt. Orker ikke tro noe annet, som jeg i vertfall ikke forstår meg på...

Den gang jeg ser med mine egne øyner at det er noe annet enn mennesket som lager kornsirklene, da kan jeg skifte mening :)

Lenke til kommentar

6917899[/snapback]

6918185[/snapback]

Det er en teori som går ut på at universet er uendelig ekspanderende, det vil si at det er ∞ muligheter for liv. Og selv om det ikke er ekspanderende er det likevel ufattelig mange planter, og den matematiske sannsynligheten for at liv har oppstått på en av dem er rett og slett meget stor.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

6917899[/snapback]

6918185[/snapback]

Det er en teori som går ut på at universet er uendelig ekspanderende, ...

6918256[/snapback]

Populaert kalt the Big Bang-theory...

Ja, sannsynligheten er meget stor. Men kan man vaere HELT sikker foer man ser det med egne oeyne? Jeg kan ikke vaere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...