Gå til innhold

Kornsirkler, fleip eller fakta?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med jevne mellomrom finner en bonde gullet til en leprechaun. Dette gjør den smågnomen sur og bitter, så han herper åkeren til bonden med alskens rare symboler og drit.

Fortellinger om de går maaange hundre år tilbake. Historien er full av historier om leprechauns. Altfor mange til at noen bare kunne ha dikta de opp. Herregud, hvor sannsynlig er det at TUSENER av personer opp gjennom tidene bare har funnet på noe sånt? :roll:

Lenke til kommentar
Er det da ikke spennende å tro på at noen ukjente kommer på besøk noen ganger da? :D

6849781[/snapback]

Prøv nå å tro litt, istedet for å være så kjedelige! :p

6851241[/snapback]

Jeg er overrasket over hvor mange det er som nekter plent å i det hele tatt tenke litt over dette her. Selv om det er én side som gir dere all informasjon om hvordan dere lager kornsirkler, og hvor de viser alle kornsirklene de tidligere har laget, så er det fremdeles ubesvarte spørsmål med kornsirkler.

Det er dét som er det spennende med det.

Det enkleste er å IKKE tro på annet intelligent liv i universet, fordi det gjør at vi mennesker fremdeles er øverst på rang-stigen. Og det får vår jordklode til å fortsette vår innadvente holdning.

Det vanskelige begynner dersom vi faktisk HADDE funnet bevis på utenomjordisk intelligent liv.

6889954[/snapback]

Det var jo en melding som kom, den sa et eller annet om "vokt dere, enden er nær" elns.. husker ikke, anyway var litt creepy...

Men hvorfor skulle de ikke? kanskje det er måten de kommuniserer på?

Det er så mye ubesvarte spørsmål rundt dette temaet, mulig det kommer et svar i en fjern framtid?

6890366[/snapback]

Tror dere at det er utenomjordiske vesener som har gjort dette fordi det er spennende å tro det, fordi det ikke finnes bevis for _hver_eneste_kornsirkel_ og/eller fordi det både er naturlig og lett å ikke tro på det?

Lenke til kommentar
Med jevne mellomrom finner en bonde gullet til en leprechaun. Dette gjør den smågnomen sur og bitter, så han herper åkeren til bonden med alskens rare symboler og drit.

Fortellinger om de går maaange hundre år tilbake. Historien er full av historier om leprechauns. Altfor mange til at noen bare kunne ha dikta de opp. Herregud, hvor sannsynlig er det at TUSENER av personer opp gjennom tidene bare har funnet på noe sånt? :roll:

6895791[/snapback]

Jeg er solgt i hvertfall... :D

They're always after me lucky charms.
Lenke til kommentar
Tror dere at det er utenomjordiske vesener som har gjort dette fordi det er spennende å tro det, fordi det ikke finnes bevis for _hver_eneste_kornsirkel_ og/eller fordi det både er naturlig og lett å ikke tro på det?

6895960[/snapback]

Jeg synes det uforklarlige er spennende. Jeg sier ikke at "dette er laget av romvesen! Dermed basta!". Jeg stiller spørsmål ved det, hvorfor og hvordan det er laget. Og av hva/hvem selvsagt.

Lenke til kommentar

6895960[/snapback]

Ja?

6896009[/snapback]

Tror du da også på fjøsnisser, enhjørninger o.l.? Hvis nei: hvorfor? Disse figurene er det både naturlig og lett å ikke tro på, og det finnes ikke bevis for at de ikke eksisterer. Er de kanskje ikke spennende nok?

Lenke til kommentar

6895960[/snapback]

Ja?

6896009[/snapback]

Tror du da også på fjøsnisser, enhjørninger o.l.? Hvis nei: hvorfor? Disse figurene er det både naturlig og lett å ikke tro på, og det finnes ikke bevis for at de ikke eksisterer. Er de kanskje ikke spennende nok?

6896069[/snapback]

Jeg visste det var en felle! Men jeg klarte å ro meg unna! :w00t:

Endret av eranro
Lenke til kommentar

6895960[/snapback]

Ja?

6896009[/snapback]

6896069[/snapback]

Tja hvorfor ikke?

Men det er bare noe med Kornsirklene som fasinerer meg litt mer enn det fjøsnisser og enhjørninger gjør.

Jeg tviler heller ikke på fettern til pappa da han fortalte at han har sett "den hvite reinen" for de av dere som har hørt om den...

Jeg har alltid vært fasinert av universet og ting som pyramidene, stonehenge og feks kornsirkler, og da føler jeg litt at fjøsnisser faller ut...

Men ta dette eksemplet da, ifjor eller når det var så ble Fjell Leoparden filmet for første gang i historien, det sier litt da...

Om Enhjørningen er like sky så tviler jeg ikke på at den kan eksistere, man skal aldri si aldri :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men ta dette eksemplet da, ifjor eller når det var så ble Fjell Leoparden filmet for første gang i historien, det sier litt da...

Om Enhjørningen er like sky så tviler jeg ikke på at den kan eksistere, man skal aldri si aldri :)

6896170[/snapback]

Det som er spennende med oss mennesker er at vi hele tiden spør: What if? ... :love:

Lenke til kommentar
Greit. Man kan gjerne tro på annet liv i

hvorfor ikke? hvis de bare hadde kommet hadde vi kalt det at de "invaderte jorden" og blitt helt ville, og angrepet dem med alle militære styrker vi har osv.

så jeg tror de prøver en form for "snill kommunikasjon"

de har vel sett på oss såpass mye at de skjønner at vi ville blitt paniske av en "alien-innvasjon" ;)

6895421[/snapback]

Hvis de har så avansert teknologi at de kan reise mange ganger raskere enn lyset ville de nok klart å kommunisere på et litt bedre vis enn kornsirkler.

Jeg går for Glint sin teori.

Lenke til kommentar

hvorfor ikke? hvis de bare hadde kommet hadde vi kalt det at de "invaderte jorden" og blitt helt ville, og angrepet dem med alle militære styrker vi har osv.

de har vel sett på oss såpass mye at de skjønner at vi ville blitt paniske av en "alien-innvasjon" ;)

6895421[/snapback]

Hvis de har så avansert teknologi at de kan reise mange ganger raskere enn lyset ville de nok klart å kommunisere på et litt bedre vis enn kornsirkler.

6896831[/snapback]

Må de ha teknologien til å REISE hit?

Hva er et bedre vis enn kornsirkler? Radio-signaler? TV? E-mail? Eller noen andre, menneske-skapte oppfinnelser?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

6895421[/snapback]

Jeg går for Glint sin teori.

6896831[/snapback]

Er lyset den eneste "mulige" måte å reise på?

Lenke til kommentar

2. Bøye tid og rom.

6896957[/snapback]

ja, hvorfor ikke?? se for det universet som en pannekake, hvis du bretter pannekaken er det jo fremdeles en pannekake, men det er mye kortere fra side til side nå ;) kanskje universet er bøyd?? ;) ikke vet jeg, men det er spennende å tenke på det hverfall

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er lyset den eneste "mulige" måte å reise på?

6896896[/snapback]

Det er vel bare to muligheter:

1. Reise utrolig raskt.

2. Bøye tid og rom.

6896957[/snapback]

As far as we know (or are able to grasp)... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...