Gå til innhold

Kornsirkler, fleip eller fakta?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Hvor komme denne tidsfristen inn? Hvor har vi fått bevist at de har dukket opp på under 30 minutter? De fleste tilfellene er vel at de dukker opp overnight? Jeg skulle gjerne hatt tid og penger å investere i å lage disse sirklene, men når det er så mange som gjør det bedre enn meg (du vet, de i programmene som viser hvordan det gjøres) så lar jeg heller dem fortsette.

6882836[/snapback]

For eksempel rapporter fra piloter som har fløyet over et område i løpet av et tidspunkt mitt på dagen. Folk som har kjørt barna sine til skolen, ikke sett noe, men derimot på veien tilbake så er det noe som har skjedd...

Men som sakt, det er bare tatt ut fra en dvd jeg så.. Om de er pålitlige vet jeg ikke, men hvorfor lage en så seriøs dokumentar på bare fleip.

Dessuten har modern snakket flere ganger med samboeren til han som har laget den, og hun fikk ivertfall ikke inntrykket av at de menneskene var noen som bare la flere titusentalls kroner i en dokumentar som skulle vise seg å bare være tull..

Men men, det er opp til hver enkelt det. Hvis noen tror at de er menneskelagd så får de syntes det, mens hvis noen tror de er laget av noe annet (ikke nødvendigvis aliens) så får lov til å tro på det..

Det er såppas mange ubesvarte spørsmål omkring kornsirkler, det fikk ivertfall meg til å tvile..

Jeg trodde også at de var menneskelagd før, men den dokumentaren gjorde meg i tvil..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men som sakt, det er bare tatt ut fra en dvd jeg så.. Om de er pålitlige vet jeg ikke, men hvorfor lage en så seriøs dokumentar på bare fleip.

6882926[/snapback]

Jeg beklager at jeg kuttet ut resten av innlegget (som jeg leste :) ), men jeg synes dette punktet var viktig å få frem.

"Hvorfor lage en så seriøs dokumentar på bare fleip?" Denne tankegangen er det som holder Wikipedia i live, og det er en farlig tanke. Sånne myter lever videre på halvproffe dokumentarer, "eksperter" i dyre klær og antagelser om at hvis en kilde refereres til, så stemmer den (uten at en er nødt til å sjekke kilden).

Lenke til kommentar

6882926[/snapback]

Jeg beklager at jeg kuttet ut resten av innlegget (som jeg leste :) ), men jeg synes dette punktet var viktig å få frem.

"Hvorfor lage en så seriøs dokumentar på bare fleip?" Denne tankegangen er det som holder Wikipedia i live, og det er en farlig tanke. Sånne myter lever videre på halvproffe dokumentarer, "eksperter" i dyre klær og antagelser om at hvis en kilde refereres til, så stemmer den (uten at en er nødt til å sjekke kilden).

6882958[/snapback]

Ja er godt klar over det med Wikipedia, men han fyrn her er ikke en som kødder med sånt..

Du kan bare lese selv: Link

I dag er over 13.000 formasjoner registrert og dokumentert på verdensbasis, - over hele Europa, Amerika og Østen. Formasjonene oppstår ikke bare i korn, men i ris, mais, sand, is og snø – til og med i bjerkeskog i Tsjekkia!

Det er et faktum at det hvert år står frem vanlige "normale" mennesker med beretninger om hvordan de har sett store mønstre oppstå i åkeren på sekunder - midt på lyse dagen, uten synlig menneskelig aktivitet i nærheten. En vislende lyd og en sky av damp er alt som registreres før kornsirkelen ligger der. Militærhelikoptere henger over kornåkrene i England og scanner og fotograferer systematisk hver gang en ny kornsirkel oppstår. Ville de gjort det hvis de trodde alt var menneskelagd?

Der fant jeg det, endelig...

Lenke til kommentar

Herregud hvor mye BS det er her.

Det er såppas mange ubesvarte spørsmål omkring kornsirkler, det fikk ivertfall meg til å tvile..
Nei det er ikke så mange ubesvarte spørsmål.

Forklaring: En gruppe mennesker setter seg ned og bestemmer seg for å lage en kornsirkel (o.l.). De lager plan om hvordan de skal gjøre det, hvor de skal gjøre det og når. I teamet er det selfølgelig en helikopterpilot, en som er erfaren med å kjøre helikopter og som har et de kan bruke på hobby-basis. De fleste gjør det vel om natten, og det kan sikkert være alt i fra 2 til 10 mennesker med på å lage formasjonen, sikkert alt ettersom hvor stor den skal være. I tillegg må man huske på alle verktøyene de bruker, som de bruker for å gjøre det nøyaktig og fint. Sånn at det skal 'se ut som' det er noen mer perfekte en mennesker som har laget det. Det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til...

Alt annet dere har hørt eller lest (så kallte ubesvarte spørsmål) om at kornsirkler er laget på noen få sekunder er bare BS! Våkn opp til den virkelige verden og tenk hva som er mest sansynelig. Hva som går mest etter fysikken og naturlovene... Sansynelighet.

Lenke til kommentar
Håper ingen tror det er 'aliens', fordi det er feil. Kornsirkler ER menneskeskapt, ferdig med den saken.

6882435[/snapback]

Javel, hvis de er det så kan jeg gjerne finansiere din skapelse av en avasert en. Si ifra om tid, og sted, så stiller jeg opp.

6882648[/snapback]

Herre forbannade meg.

Kar 1: Det finnes ikke et menneske som kan lage så god musikk som Mozart, han må ha vært et romvesen.

Kar2: Hva faen har du røykt da? En hel kornsirkel? Selvfølgelig var han et menneske.

Kar1: Javel, hvis han var det så kan jeg gjerne finansiere din skapelse av like avansert og god musikk. Si ifra om tid, og sted, så stiller jeg opp. Hvis du ikke klarer det er det rett og slett et bevis for at Mozart var et romvesen.. UGH!

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
http://www.amtsgym-sdbg.dk/as/crop/howtdos.jpg[/img

Se så perfekt det ligger :---o

6882897[/snapback]

Du kan ikke se om de er knekt eller ikke på det bildet der da...

6882934[/snapback]

Nei, kan du se det om de gjør det på alle de fine kornsirklersidene du finner nettet?

Det finnen seriøse forskningsrapporter om det meste, om hunder kan lukte kreft, om vin kan kurere sykdom osv., men det finnes ingen forskningsrapporter som i det hele tatt kan levne litt tvil om det faktum at mennesker har laget hver eneste kornsirkel som noen sinne er blitt observert.

Dere stoler blindt på .tk-sider som ikke oppgir en eneste pålitelig kilde for sin informasjon.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Herregud hvor mye BS det er her.

Nei det er ikke så mange ubesvarte spørsmål.

Forklaring: En gruppe mennesker setter seg ned og bestemmer seg for å lage en kornsirkel (o.l.). De lager plan om hvordan de skal gjøre det, hvor de skal gjøre det og når. I teamet er det selfølgelig en helikopterpilot, en som er erfaren med å kjøre helikopter og som har et de kan bruke på hobby-basis. De fleste gjør det vel om natten, og det kan sikkert være alt i fra 2 til 10 mennesker med på å lage formasjonen, sikkert alt ettersom hvor stor den skal være. I tillegg må man huske på alle verktøyene de bruker, som de bruker for å gjøre det nøyaktig og fint. Sånn at det skal 'se ut som' det er noen mer perfekte en mennesker som har laget det. Det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til...

6884470[/snapback]

Ok.

Hvordan legger de ned kornet uten å knekke det? Hvorfor er det ingen som blir plaget av helikopteret som svirrer og flyr hele natta? Hvilke verktøy er det de bruker som gjør det så inni svarte granskauen nøyaktig? Hvem er det som gidder å slite så innmari mye - og så uten å få lønn/kredd eller få sine 15 minutes of fame?

Det ER mange ubesvarte spørsmål.

Endret av eranro
Lenke til kommentar
- Crop Circles are fake.

This is the words of Keith Andersson. Keith have studied crop circles for 20 years, and allthough many people have claimed that this is the work of something extraterrestrial, he have never found anything strange about them.

- I have heard much gibberish over the years, but have never found any basis for these claims.

One popular claim is that the actual anatomy of the plants have changed. They assert scientists and other upstanding people have found proof of this, but after 20 years of research, he know that this is no more than a urban myth.

- I have looked into countless claims of this sort, but have never seen a actual scientific report. After some research I found that in most cases this scientists or scholars don't even exist.

6882316[/snapback]

:D HAHA fikk en god latter når jeg leste dette ja XD man kan jo ikke si at "crop circles are fake" man ser jo at de ligger i åkeren haha :p de 20m årene men research skalle jeg likt å sett hva egentlig ble brukt til :p hva med puslespill for 3-4åringer??

Lenke til kommentar
Ok.

1. Hvordan legger de ned kornet uten å knekke det?

2. Hvorfor er det ingen som blir plaget av helikopteret som svirrer og flyr hele natta?

3. Hvilke verktøy er det de bruker som gjør det så inni svarte granskauen nøyaktig?

4. Hvem er det som gidder å slite så innmari mye - og så uten å få lønn/kredd eller få sine 15 minutes of fame?

Det ER mange ubesvarte spørsmål.

1. De bøyer det perfekt, sånn at det akkurat ikke knekker?

2. Fordi de fleste kornsirklene finnes på en øde plass? I noen tilfeller kan det hende helikopteret bare kommer å dropper de av og flyr rett etterpå. Kommer tilbake å hente de når de er ferdige.

3. Kanskje målband, tråder, staver. Kanskje de har merket av på forhånd før de begynner om natten. At de har bestemte punkt som de lager når det er lyst. De som gjør det har nok også god erfaring og det ligger mye planlegging bak.

4. De som vil prøve å få folk til å tro noe annet en sannheten. De som vil gjøre mesterverket sitt kjent over hele verden.

Lenke til kommentar

1: de bøyer de ikke, de "kokes" på en eller annen måte... enkelte av "leddene" på kornaksene er strekt til 2-3ganger normal lengde og til og med sprengt...

2: på øde plasser? i åkre utenfor husene til folk? ehm...

3: en ting er oppmaøing, noe annet er at det faktisk ikke er spor etter mennesker i kornsirklene... (verken søle, knekte kornakser, fotspor eller lignende...

4: hva **** er vitsen med å lage kunstverk, deretter gjøre dem verdenskjente, kun for ingenting... disse folkene ville hatt kreditten for mesterverkene selv!

Lenke til kommentar

Dere for tro hva dere vil. Jeg synes bare det er teit å tro at de er ikke menneskeskapt. Jeg har ikke laget en kornsirkel før, så jeg vet ikke helt 100% hvordan de gjør det. Det finnes garantert flere måter. Jeg orker ikke å diskutere med folk som bare vil tro på noe som andre mennesker har kommet opp med. Fantasi kalles det :)

Lenke til kommentar
Dere for tro hva dere vil. Jeg synes bare det er teit å tro at de er ikke menneskeskapt. Jeg har ikke laget en kornsirkel før, så jeg vet ikke helt 100% hvordan de gjør det. Det finnes garantert flere måter. Jeg orker ikke å diskutere med folk som bare vil tro på noe som andre mennesker har kommet opp med. Fantasi kalles det :)

6884946[/snapback]

Det er UHYRE mange kornsirkler som er laget og oppdaget. Og det er bevis på at mange av kornsirklene er laget av mennesker - med planker og tau og alt det der.

Men så finnes de kornsirklene som man for det første ikke vet hvem som har laget. Og for det andre, HVORDAN. Det finnes kornsirkler som er lagd med utrolig nøyaktighet, på steder hvor et helikopter svirrende over hele natta VILLE ha vekket folk. Og dermed blir det spørsmålet ubesvart - hvem lagde dem? Hvis det var mennesker, hvordan og hvorfor?

Lenke til kommentar
Det er UHYRE mange kornsirkler som er laget og oppdaget. Og det er bevis på at mange av kornsirklene er laget av mennesker - med planker og tau og alt det der.

Men så finnes de kornsirklene som man for det første ikke vet hvem som har laget. Og for det andre, HVORDAN. Det finnes kornsirkler som er lagd med utrolig nøyaktighet, på steder hvor et helikopter svirrende over hele natta VILLE ha vekket folk. Og dermed blir det spørsmålet ubesvart - hvem lagde dem? Hvis det var mennesker, hvordan og hvorfor?

6885188[/snapback]

Da spør jeg deg: hvorfor skal et helikopter svirre rundt hele natten bare fordi at noen skal bøye litt korn?

Lenke til kommentar

6885188[/snapback]

Da spør jeg deg: hvorfor skal et helikopter svirre rundt hele natten bare fordi at noen skal bøye litt korn?

6885218[/snapback]

For å få symmetrien riktig?

Crops%201.jpg

Lenke til kommentar
Kan man ikke oppnår det ved å på forhånd lage referansepunkter?

6885252[/snapback]

Jo, forsåvidt.

Eller, referansepunkter? De må vel heller være dødelig nøyaktige oppmålte punkter.

Crops%204.jpg

Hvilke bakkeinstrument-bruker man til å måle det opp? Og .. hvor mye koster det instrumentet? Når disse som lager dette her, tydeligvis ikke tjener noe penger ved å lage dem, hvor får de pengene fra?

Lenke til kommentar
Tja, disse folka ser jo ut til å ta betalt for oppdragene de gjør.

6885304[/snapback]

Det er riktig. De er en av de mange folka som lager kornsirkler.

De gjør det for penger og kred. De lager til og med reklame i kornsirkler.

Hvorfor gjør de det? Fordi de BRUKER mye penger på utvikling og instrumenter som gjør disse kornsirklene mulig.

Men hva med de kornsirklene de IKKE har laget...? De som ikke har en slående agenda med å lage dem?

http://www.circlemakers.org/totc2003.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...