Tom-H. Stavik Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg har fått meg Nokia N80 (var så heldig å vinne en faktisk, men ikke det jeg skal snakke om), og da har jeg merka at det koster meg penger å motta mms fra folk. F.eks en film jeg fikk, så kosta det meg 6 kr. Skjønner at det har noe med at den kobler seg opp med GPRS/EDGE å gjøre , men det har da vel aldri kostet noe å motta mms ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Vel, som du sier koster det å koble seg opp med GPRS/EDGE, og det er tida du står og laster ned som koster, ikke selve innholdet. En film er nokså mye å laste ned, ergo koster den også litt å laste ned. Lenke til kommentar
Tom-H. Stavik Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Ja, men som jeg kan huske, så har jeg aldri betalt noe for å motta mms. Kanskje jeg tar feil. Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 eh vel, det koster for datamengden når man bruker gprs, IKKE tiden. Sånn som jeg hadde forstått det så var datatrafikk "inkludert" i prisen når man sender mms, sånn at man for eks ikke betaler 2.50kr og i tillegg betaler trafikken for å laste opp, eller betaler for å motta... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Beklager, blingsa litt der. Datamengden er uansett mye større enn et vanlig bilde. Lenke til kommentar
mobilfreaken Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Beklager, blingsa litt der. Datamengden er uansett mye større enn et vanlig bilde. 6844549[/snapback] har heller ingen ting og si i dette tilfellet skal være gratis og bruke gprs til og sende og motta mms Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Æsj, var på vei til å skrive mer her i stad, men publiserte det visst aldri. Anyways, her er hva jeg skulle spørre om: Går det ikke an at han har valgt feil profil, f.eks. at han bruker WAP-profilen til å hente MMS-er med, og at det er derfor det koster? Lenke til kommentar
|Hitman Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Nei, det er ikke mulig å hente en MMS med WAP profil. Forskjellige innstillinger og tilgangspunkt bla. Det koster heller ikke noe å motta en MMS, så lenge du ikke befinner deg i utlandet. Mottar du en MMS/innholdstjeneste i feks Danmark, koster dette GPRS trafikk. I Norge er dette likestilt med å motta samtaler og SMS. Antakelig er det WAPbruk, ellers så har du en tvilsom operatør. //Hit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå