Gå til innhold

XP2000@koolance

Toffen80

Anbefalte innlegg

Hellois.

Har litt problemer med høy temp(vet et er en AMD, takk). Vel gikk jeg tom for AS3, og fikk bare en meget liten dose smurt på cpu.. men skal temp`en være så SINNSYKT høy. Har et asus k7v266-C hk, mener å hørt at det var et eller annet asus kort som viste for høy temp.

Har 53c idle.. og 59c ved load. Vet at det ikke er så sinnsykt mye, og at koolance kun er et leketøy av en vannkjøler. Men dette er med et antall kabinett- vifter(fikk 64c load uten de), og ser til stadighet folk med STD. luftkjøling som får lavere temp enn det. Og det kan jeg ikke leve med :razz:

Har jeg smurt AS ordntlig på, eller har æ en brukbar temp.. men har psykiske lidelser fordi folk synes det er gøy å "skryte" seg til lav temp!? Dessuten insistere Asusprobe at æ kjører på 1,84v.. når bios er stilt på 1,75. Når æ stiller til 1,775 i bios.. viser Asusproboe 1,824. HVA I ALLE DAGER? Skakke

XP(palomino) kjøre på 1,75volt?

Håper på noen vettuge svar.. bare let litt på innlegget, så finner dere spørsmålet :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også Koolance, med CPU200Silver-blokka. Har vært fornøyd med systemet frem til nå, men etter at jeg monterte den nye blokka, har jeg også sinnsykt høye temperaturer. Koolance måler ca 30c hos meg også, men bios viser rundt 60c. Synes den blokka så ut til å ha små forhøyninger da jeg fikk den, er redd den fører til dårlig varmeoverføring... Bruker forøvrig en ganske tjukt lag asII, har jeg et tynt lag blir det for varmt til at maskina vil boote :razz:

Lenke til kommentar

Om begge pumpene går? Det skulle jeg da tro, ikke det at æ e 100% sikker men. Hadde 38c idle med min xp1800, skal da ikke være +10c med xp2000!?

Kjenner at radiatoren blir varm allerede etter en 15min, og at hele cpu-blokka blir steikandes varm etter en time eller så.

Kan volten ha noe å si?(les:har 1,84 som default) :/

*klikke*

Lenke til kommentar

Kan jo være volten da.

hvilken kjøleblokk bruker du? jeg har cpu 200silver og tempen gikk ned et par grader når jeg satt den på(hadde cpu 100 blokka)

sisoft sandra klarer og presse tempen(målt av sandra)opp i 35-36c men det er maks.

jeg har ikke overklokket noe, og kjører på standard volt.

Jeg har byttet viftene som er oppå radiatoren ut til enermax med justerbar motstand og stilt ned til de ikke kunne høres.

Lenke til kommentar

Bruker den vanlige (cpu100) kjøleblokka, gidde ikke betale 700 spenn å ofre mye arbeid med å kutte slanger for å smelle på en ny blokk og får 1-2c(?) lavere temp.

Får håpe at det blir bedre når æ gir cpu`en en omgang med isopropanolen, smeller på litt mer AS og kjøre ned volten. Imellomtiden får æ bare sitte å kike på temp`en som koolance viser, å late som om det er den virkelige temp`en :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...