armoe Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Jeg har et design til blogen min som jeg har fiksa på, men nå er det en ting jeg ikke klarer å finne ut av. Jeg skriver den på norsk og bokstavene æ, ø og å kommer opp som rare tegn i stedet. Hvordan kan jeg fikse dette?? Er det noen koder jeg må skrive inn eller ta bort? Setter stor pris på hjelp!! mvh. Lucia Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 For det første, du sier at det er en blogg - hva slags blogg? Lenke til kommentar
armoe Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 For det første, du sier at det er en blogg - hva slags blogg? 6844213[/snapback] en privat blogg på blogger.com Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Finnes det noe slags kontrollpanel der med innstillinger for selve bloggen? I tilfelle, se etter tegnsett, charset eller lignende, og prøv UTF-8. Lenke til kommentar
armoe Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Finnes det noe slags kontrollpanel der med innstillinger for selve bloggen? I tilfelle, se etter tegnsett, charset eller lignende, og prøv UTF-8. 6844344[/snapback] den står allerede på det, så det kan ikke være det.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) OK, du sier du har laget eget design - har du lasta opp filer for å gjøre dette? (Er ikke helt sikker på hvordan blogger.com fungerer.) Kan være at disse ikke er lagret med riktig tegnsett. Endret 11. september 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
armoe Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 nei, det er så enkelt at man bare fyller inn html-koden i et template-skjema. men det er noen andre som har laget designet til meg, så jeg har ikke peiling på hvilken kode jeg skal se etter eller noe... Lenke til kommentar
Svish Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Ø Ø ø ø Å Å å å Æ &Aelig; æ æ tror det var noe sånt hvis du bruker dreamweaver så skal det komme en liste når du skriver & i koden hvor du får opp alle disse spesialtegnene. Skriver du i design view saken så skal den lage slike automatisk når du skriver en av de norske bokstavene. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 (endret) Blir nødt til å spørre etter en link, da, hvis vi skal kunne forstå noe mer Tussi_qwerty: Utrolig tungvint å skrive tegnene slik. Endret 11. september 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Svish Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 enig, men ikke i dreamweaver og en kan alltids ta en search->replace når en er ferdig. uansett, bare nevnte det siden ingen andre gjorde det... Lenke til kommentar
armoe Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 armoe.blogspot.com blogger.com Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Her var det så dårlig HTML, at jeg vil anbefale deg å begynne å lese på http://htmldog.com/ . Skal jeg begynne å trekke fram enkelte ting som forårsaker feilen kan jeg sitte her en god stund. Lenke til kommentar
armoe Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 hehe, ok. men jeg har ingen anelse om hvordan jeg lager sånne design, derfor fikk noen andre til å gjøre det, så får prøve å finne et annet design i stedet da. takk for hjelpen i alle fall. Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kan ikke se noe feil på siden jeg, men du har kanskje fått det ordnet? Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kan ikke se noe feil på siden jeg, men du har kanskje fått det ordnet? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Kan ha noe med at du har valgt UTF-8 som standard i nettleseren din. Tror uansett at standard for nettlesere er iso-8859-1, så man bør nok deklarere tegnsettet i dokumentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå