Gå til innhold

Ta fag som privatist, hvordan er det? (3kj/3bi)

eisa01

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å kanskje ta 3KJ og 3BI som privatist, men er litt usikker på hvordan det er. I biologien vet jeg at man lagde et herbarium i 3. klasse, og i kjemi må man jo gjøre mange forsøk. Hvordan fungerer dette når man tar faget som privatist? Noen her som har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg tenker på å kanskje ta 3KJ og 3BI som privatist, men er litt usikker på hvordan det er. I biologien vet jeg at man lagde et herbarium i 3. klasse, og i kjemi må man jo gjøre mange forsøk. Hvordan fungerer dette når man tar faget som privatist? Noen her som har noen erfaringer å dele?

6844160[/snapback]

Jeg ville anbefalt deg å lese læreplanene. Der står det hva du må kunne.

Og hva i huleste er et herbarium? Jeg tok 3BI som privatist før sommeren, fikk 5, og har aldri hørt ordet før. Det mest aktuelle med tanke på praktisk arbeid er at du bør ha innegående kunnskap om økosystemene du skal ha "besøkt". Det fikk jeg spørsmål om på eksamen iallefall.

Lenke til kommentar
Herbarium er en samling av planter som er tørket og presset. Brukte du lang tid på å lese? Er i militæret og har tenkt til å begynne når rekrutten er ferdig, 6. okt.

6910290[/snapback]

Hehe, ok.

Tja, jeg gikk jo på bjørknes da, men begynte egentlig ikke å lese før en måned før, men da var det veldig, veldig intensivt. Stol på meg, det er mye å lære, og mye å huske på. Vil ikke si at faget egner seg veldig bra å lese helt på egenhånd uten undervisning, men det er jo selvfølgelig opp til deg selv hvor bra du føler at du kan mestre det.

Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...