Gå til innhold

Filtabell slettet, hvordan få tilbake?

maarf

Anbefalte innlegg

Har vært så uheldig å slette filtabellen på harddiskene mine. Partisjonsinormasjonen er borte,

men partisjonen er ikke slettet fysisk, annet enn

tabellen som har oversikt over partisjonene. Noen

som har noen program som kan få tilbake? Kjenner ikke

jeg orker installere XP på nytt med tilhørende programvare. Har en linux cd tilgjengelig, har hørt

om ett program som fikser filtabellen enkelt i Linux,

men jeg finner ikke dete.

- Øyvind

[ Denne Melding var redigert av: maarf på 2001-12-12 22:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har bæsja på leggen hvis FAT1 og 2 er ødelagt. Hvis en av dem er intakt så kan det repareres.

Prøv Ontrack EasyRecovery. Sinnsykt bra. Det klarer å redde alt hvis du har en intakt FAT, eller hvis begge er ødelagte så får du fortsatt tak i de fleste filene men ikke dir. strukturen.

Lenke til kommentar

Quote:

maarf skrev (2001-12-12 22:33):

Har vært så uheldig å slette filtabellen på harddiskene mine. Partisjonsinormasjonen er borte,

men partisjonen er ikke slettet fysisk, annet enn

tabellen som har oversikt over partisjonene. Noen

som har noen program som kan få tilbake? Kjenner ikke

jeg orker installere XP på nytt med tilhørende programvare. Har en linux cd tilgjengelig, har hørt

om ett program som fikser filtabellen enkelt i Linux,

men jeg finner ikke dete.

- Øyvind

[ Denne Melding var redigert av: maarf på 2001-12-12 22:34 ]

Spørs litt hvordan du slettet den tror jeg. Dersom du brukte fdisk og slettet alle partisjonene, tror jeg det er rimelig enkelt å fikse det. Dersom du husker nøyaktig hvordan partisjontabbelen var, da snakker jeg om riktig antall sektorer som var på hver partisjon, så kan du opprette partisjonene igjen. Disse må være nøyaktig like. Dersom du bare har en partisjon er dette veldig enkelt, men det ser ikke ut som du har det.

Gjorde dette selv, men da var det bare en partisjon, så hele disken ble tilordnet den. Dette funket helt fint.

Jeg vet ikke hva som skjer dersom du skriver inn feil i fdisk. Kanskje blir det enda værre, men jeg tror ikke det har noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...