Gå til innhold

Batterilader -> batterisyre

onkeljubalong

Anbefalte innlegg

Så jeg prøvde å lade opp et par duracell-battier i en sånn batterilader du stikker i veggen. Et kvarter senere hørte jeg noen fæle ulyder. Jeg trakk den ut, men batteriene fortsatte å hisse. Jeg ser at det er et tynt lag batterisyre på laderen.

Jeg har ingen erfaring med slikt. Er batteriene nå helt ødelagte? Enn laderen? Hva skal jeg gjøre med det laget med batterisyre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg prøvde å lade opp et par duracell-battier i en sånn batterilader du stikker i veggen. Et kvarter senere hørte jeg noen fæle ulyder. Jeg trakk den ut, men batteriene fortsatte å hisse. Jeg ser at det er et tynt lag batterisyre på laderen.

Jeg har ingen erfaring med slikt. Er batteriene nå helt ødelagte? Enn laderen? Hva skal jeg gjøre med det laget med batterisyre?

6843951[/snapback]

Var det oppladbare batterier du hadde i da?

Lenke til kommentar
Ja, så har jeg lært det. Enn med batterisyren da? Batteriladeren, som jeg hadde lent mot en sko falt ned på gulvet. Jeg tror det laget med batterisyret ble smurt ut over teppet. Det var bare et par dråper, da. Kan dette være farlig?

6844239[/snapback]

Neida, går fint å fjerne. Bare vær forsiktig med å få det på huden og definitivt ikke spis det. Har sprengt et par batterier med lader jeg og :). Eneste skaden laderen kan ha tatt er hvis det rant batterisyre inn i den, men det gjorde det mest sannsynlig ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig besluttet meg for å la laderen ligge på gulvet, ignore den, og ikke fortelle om dette til noen. Fin plan?

6844263[/snapback]

Er vel ikke så farlig. Bare å vaske bort skvipet å kaste batteriene det så er det ingen som ser tabben din :). Husk å kjøp oppladbare batterier heretter.

Lenke til kommentar

6843951[/snapback]

Var det oppladbare batterier du hadde i da?

6844118[/snapback]

Nei. Det var det ikke.

6844124[/snapback]

Nesten Darwin Award... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Jeg er veldig spent på å få høre hvilke batterier som bruker syre, i og med at alle er alkaliske...

6845699[/snapback]

Ingen bruker syre, men det utvikles syre når de ligger for lenge eller utsettes for idioter ^^ De irrer, som det kalles

Lenke til kommentar
Tre-ords-regelen

Tre-ords-regelen er en sperre på forumet som hindrer tråder å bli opprettet dersom emnefeltet inneholder mindre enn tre ord. Dette ble gjort fordi mengden dårlige emner som ble opprettet hver dag på forumet var enormt stor, og størsteparten av de var gjerne bare ett enkelt ord. Som du kanskje har skjønt av eksemplene ovenfor var dette noe vi ikke var særlig glad over. Vi kan nå heldigvis si at denne tre-ords-regelen har ført til et langt mer lesbart forum og en bedre opplevelse for alle brukerene. Kort sagt teller tre-ords-regelen opp antall mellomrom i emnet, og den er også derfor mulig å unngå ved å lage et emne som ser f. eks slik ut: "Hjelp ! !". Vi vil bare minne på at dette, samt alle andre forsøk på å omgå denne tre-ords-regelen er ikke tillatt og vil bli slått hardt ned på. Regelen finnes her av en grunn og emnet ditt er ikke beskrivende nok overfor innholdet hvis den kun inneholder ett skikkelig ord.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Hva er egentlig farlig med batterisyre? Etser det, eller noe sånt?

6848931[/snapback]

Som syrer flest etser det, ja. Syren er helsefarlig, særlig ved kontakt med øyne eller spising, men hudkontakt er heller ikke bra. Sålenge det vaskes bort kan batteriladeren brukes igjen og ingen skade har skjedd :).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...