deleder Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Hei, var så dum i fjor å registrere meg for et "gratis" domene. Jeg er bare 16, så oppga falsk fødselsdato (utrolig dumt). Brukte aldri domenet. Fikk i dag i posten et krav om 298 kr. Sendte en mail og ba om at jeg aldri hadde brukt domenet, og at jeg var under 18 år. 5 minutter senere ringte en meg opp fra selskapet, og sa de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut. Han sa også at siden jeg hadde oppgitt falsk alder var neste steg politiet. Er det sånn at jeg må betale dette? Har aldri noensinne brukt domenet, da jeg registrerte meg her for et år siden så sa spurte jeg om dette var helt gratis, og at det ikke vil koste meg noe uansett, på noe vis. Han sa ja. Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Likte ikkje den nei, får vel avbestille det "gratis" .info domenet mitt som eg ikkje bruker kanskje... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 ...de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut...Hvis du ikke har gjort dette så må du nok betale. Ta uansett en telefon til ditt nærmeste forbrukerkontor og få bekreftet dette. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 ...de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut...Hvis du ikke har gjort dette så må du nok betale. Ta uansett en telefon til ditt nærmeste forbrukerkontor og få bekreftet dette. 6844087[/snapback] Forbrukerkontor? Synes egentlig det er litt rart, jeg har aldri rørt domenet. Han bekfretet også muntlig per tlf at det ikke vil koste meg noe uansett hva jeg måtte finne på Ikke det at 300 er så mye, men er kjipt når jeg ikke har brukt det. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Her er vel det enkleste å betale, spesielt med tanke på at du har oppgitt uriktig info når du skaffet deg domenet... Men uansett kan ikke folk under 18 settes i gjeld, så inkasso kan han jo bare glemme Lenke til kommentar
deleder Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Her er vel det enkleste å betale, spesielt med tanke på at du har oppgitt uriktig info når du skaffet deg domenet... Men uansett kan ikke folk under 18 settes i gjeld, så inkasso kan han jo bare glemme 6846960[/snapback] Det var det jeg tenkte på, men kan man bli politiannmeldt for å ha oppgitt falsk fødselsdato? Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Her er vel det enkleste å betale, spesielt med tanke på at du har oppgitt uriktig info når du skaffet deg domenet... Men uansett kan ikke folk under 18 settes i gjeld, så inkasso kan han jo bare glemme 6846960[/snapback] Det var det jeg tenkte på, men kan man bli politiannmeldt for å ha oppgitt falsk fødselsdato? 6847009[/snapback] En kan bli anmeldt for hva som helst, spørsmålet er vel heller: er det straffbart? Vel du har forfalsket fødselsdatoen din, det kalles dokumentforfalskning og er straffbart... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Nekt på alt! si at du ikke har registrert noe som helst, de kan helt sikkert ikke bevise det. Har liten tro på at de har lagret IP adressen, uansett kan du si at du hadde LAN hjemme på den aktuelle datoen, dvs. det var maaaange pc'er hjemme hos deg og du kan bare sitte å nekte. Du vil helt sikkert komme unna visst du ønsker. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Nekt på alt! si at du ikke har registrert noe som helst, de kan helt sikkert ikke bevise det. Har liten tro på at de har lagret IP adressen, uansett kan du si at du hadde LAN hjemme på den aktuelle datoen, dvs. det var maaaange pc'er hjemme hos deg og du kan bare sitte å nekte. Du vil helt sikkert komme unna visst du ønsker. 6847046[/snapback] De ringte meg og spurte om en kode da jeg registrerte meg siden det var noe trøbbel med datasystremet. Men jeg spurte også om dette vil koste meg noe i det hele tatt og han sa klart i fra nei, under alle omstendigheter. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Nekt på alt! si at du ikke har registrert noe som helst, de kan helt sikkert ikke bevise det. Har liten tro på at de har lagret IP adressen, uansett kan du si at du hadde LAN hjemme på den aktuelle datoen, dvs. det var maaaange pc'er hjemme hos deg og du kan bare sitte å nekte. Du vil helt sikkert komme unna visst du ønsker. 6847046[/snapback] De har helt sikkert ikke noen bevis etter at han har fortalt hele norge hva han har gjort på et forum. Hvorfor skal han nekte for noe han selv har gjort? er da mye bedre om han tar ansvar for seg selv og betaler disse 300 kr. Tipper det står alt av regler for betaling på hjemmesiden til firmaet du benytter. Lenke til kommentar
coban Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Hei, var så dum i fjor å registrere meg for et "gratis" domene. Jeg er bare 16, så oppga falsk fødselsdato (utrolig dumt). Brukte aldri domenet. Fikk i dag i posten et krav om 298 kr. Sendte en mail og ba om at jeg aldri hadde brukt domenet, og at jeg var under 18 år. 5 minutter senere ringte en meg opp fra selskapet, og sa de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut. Han sa også at siden jeg hadde oppgitt falsk alder var neste steg politiet. Er det sånn at jeg må betale dette? Har aldri noensinne brukt domenet, da jeg registrerte meg her for et år siden så sa spurte jeg om dette var helt gratis, og at det ikke vil koste meg noe uansett, på noe vis. Han sa ja. 6843812[/snapback] Domene er som er abo. det koster en engangssum i året. Du fikk første året gratis. Ergo når du ikke avbestilte så må du betale neste års kontigent:-) Hva angår at du ga falske opplysninger om deg selv; i utgangspunktet så kan man ikke stille en person til ansvar for slike handlinger før de er fyllt 18? korriger meg her hvis jeg tar feil - men da faller ansvaret over på dine foreldre. Om du velger å involvere dine foreldre er ditt valg, men jeg husker når jeg var på din alder og da ville jeg nok neppe ha gjort det:-) Letteste er å svelge den svarte kamelen og gå videre, det er kun 300kr. Endret 12. september 2006 av coban Lenke til kommentar
deleder Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Hei, var så dum i fjor å registrere meg for et "gratis" domene. Jeg er bare 16, så oppga falsk fødselsdato (utrolig dumt). Brukte aldri domenet. Fikk i dag i posten et krav om 298 kr. Sendte en mail og ba om at jeg aldri hadde brukt domenet, og at jeg var under 18 år. 5 minutter senere ringte en meg opp fra selskapet, og sa de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut. Han sa også at siden jeg hadde oppgitt falsk alder var neste steg politiet. Er det sånn at jeg må betale dette? Har aldri noensinne brukt domenet, da jeg registrerte meg her for et år siden så sa spurte jeg om dette var helt gratis, og at det ikke vil koste meg noe uansett, på noe vis. Han sa ja. 6843812[/snapback] Domene er som er abo. det koster en engangssum i året. Du fikk første året gratis. Ergo når du ikke avbestilte så må du betale neste års kontigent:-) Hva angår at du ga falske opplysninger om deg selv; i utgangspunktet så kan man ikke stille en person til ansvar for slike handlinger før de er fyllt 18? korriger meg her hvis jeg tar feil - men da faller ansvaret over på dine foreldre. Om du velger å involvere dine foreldre er ditt valg, men jeg husker når jeg var på din alder og da ville jeg nok neppe ha gjort det:-) Letteste er å svelge den svarte kamelen og gå videre, det er kun 300kr. 6847313[/snapback] Kommer nok til å betale, men irriterer meg fryktelig at han fortalte meg per tlf for et år siden at UANSETT så ville det ikke koste meg noe. Jeg har heller ALDRI brukt domenet. Lenke til kommentar
simson Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hei, var så dum i fjor å registrere meg for et "gratis" domene. Jeg er bare 16, så oppga falsk fødselsdato (utrolig dumt). Brukte aldri domenet. Fikk i dag i posten et krav om 298 kr. Sendte en mail og ba om at jeg aldri hadde brukt domenet, og at jeg var under 18 år. 5 minutter senere ringte en meg opp fra selskapet, og sa de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut. Han sa også at siden jeg hadde oppgitt falsk alder var neste steg politiet. Er det sånn at jeg må betale dette? Har aldri noensinne brukt domenet, da jeg registrerte meg her for et år siden så sa spurte jeg om dette var helt gratis, og at det ikke vil koste meg noe uansett, på noe vis. Han sa ja. 6843812[/snapback] Domene er som er abo. det koster en engangssum i året. Du fikk første året gratis. Ergo når du ikke avbestilte så må du betale neste års kontigent:-) Hva angår at du ga falske opplysninger om deg selv; i utgangspunktet så kan man ikke stille en person til ansvar for slike handlinger før de er fyllt 18? korriger meg her hvis jeg tar feil - men da faller ansvaret over på dine foreldre. Om du velger å involvere dine foreldre er ditt valg, men jeg husker når jeg var på din alder og da ville jeg nok neppe ha gjort det:-) Letteste er å svelge den svarte kamelen og gå videre, det er kun 300kr. 6847313[/snapback] Kommer nok til å betale, men irriterer meg fryktelig at han fortalte meg per tlf for et år siden at UANSETT så ville det ikke koste meg noe. Jeg har heller ALDRI brukt domenet. 6848249[/snapback] Da har du lært en lekse som du burde ha lært for lenge siden: - There's no such thing as a free lunch - Les gjennom alt skriftlig når du inngår en slik avtale. Ikke stol på hva en kar sier over telefonen. Når du har vært så naiv å tro på det en telefonselger sier, og i tillegg løyet på alderen, bør du bare bite i det sure eplet og betale. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei, var så dum i fjor å registrere meg for et "gratis" domene. Jeg er bare 16, så oppga falsk fødselsdato (utrolig dumt). Brukte aldri domenet. Fikk i dag i posten et krav om 298 kr. Sendte en mail og ba om at jeg aldri hadde brukt domenet, og at jeg var under 18 år. 5 minutter senere ringte en meg opp fra selskapet, og sa de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut. Han sa også at siden jeg hadde oppgitt falsk alder var neste steg politiet. Er det sånn at jeg må betale dette? Har aldri noensinne brukt domenet, da jeg registrerte meg her for et år siden så sa spurte jeg om dette var helt gratis, og at det ikke vil koste meg noe uansett, på noe vis. Han sa ja. 6843812[/snapback] Domene er som er abo. det koster en engangssum i året. Du fikk første året gratis. Ergo når du ikke avbestilte så må du betale neste års kontigent:-) Hva angår at du ga falske opplysninger om deg selv; i utgangspunktet så kan man ikke stille en person til ansvar for slike handlinger før de er fyllt 18? korriger meg her hvis jeg tar feil - men da faller ansvaret over på dine foreldre. Om du velger å involvere dine foreldre er ditt valg, men jeg husker når jeg var på din alder og da ville jeg nok neppe ha gjort det:-) Letteste er å svelge den svarte kamelen og gå videre, det er kun 300kr. 6847313[/snapback] Kommer nok til å betale, men irriterer meg fryktelig at han fortalte meg per tlf for et år siden at UANSETT så ville det ikke koste meg noe. Jeg har heller ALDRI brukt domenet. 6848249[/snapback] Så det du sier er at denne avtalen KUN blei opprettet via telefon? For meg virker det slik at du først var på internett for å bestille, og der er jeg 99% sikker på at det ligger en avtale du godkjenner når du inngår et kundeforhold med denne bedriften. Uansett: har du KUN bestilt via telefon, og de ikke har opplyst deg om at det koster noe etter 1 år skal du i mine øyne bare drite i alt. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hva angår at du ga falske opplysninger om deg selv; i utgangspunktet så kan man ikke stille en person til ansvar for slike handlinger før de er fyllt 18? korriger meg her hvis jeg tar feil - 6847313[/snapback] Japp, det er nok en grunn til at den kriminelle lavalder er 15 år... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Hei, var så dum i fjor å registrere meg for et "gratis" domene. Jeg er bare 16, så oppga falsk fødselsdato (utrolig dumt). Brukte aldri domenet. Fikk i dag i posten et krav om 298 kr. Sendte en mail og ba om at jeg aldri hadde brukt domenet, og at jeg var under 18 år. 5 minutter senere ringte en meg opp fra selskapet, og sa de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut. Han sa også at siden jeg hadde oppgitt falsk alder var neste steg politiet. Er det sånn at jeg må betale dette? Har aldri noensinne brukt domenet, da jeg registrerte meg her for et år siden så sa spurte jeg om dette var helt gratis, og at det ikke vil koste meg noe uansett, på noe vis. Han sa ja. 6843812[/snapback] Domene er som er abo. det koster en engangssum i året. Du fikk første året gratis. Ergo når du ikke avbestilte så må du betale neste års kontigent:-) Hva angår at du ga falske opplysninger om deg selv; i utgangspunktet så kan man ikke stille en person til ansvar for slike handlinger før de er fyllt 18? korriger meg her hvis jeg tar feil - men da faller ansvaret over på dine foreldre. Om du velger å involvere dine foreldre er ditt valg, men jeg husker når jeg var på din alder og da ville jeg nok neppe ha gjort det:-) Letteste er å svelge den svarte kamelen og gå videre, det er kun 300kr. 6847313[/snapback] Kommer nok til å betale, men irriterer meg fryktelig at han fortalte meg per tlf for et år siden at UANSETT så ville det ikke koste meg noe. Jeg har heller ALDRI brukt domenet. 6848249[/snapback] Så det du sier er at denne avtalen KUN blei opprettet via telefon? For meg virker det slik at du først var på internett for å bestille, og der er jeg 99% sikker på at det ligger en avtale du godkjenner når du inngår et kundeforhold med denne bedriften. Uansett: har du KUN bestilt via telefon, og de ikke har opplyst deg om at det koster noe etter 1 år skal du i mine øyne bare drite i alt. 6853309[/snapback] Nei, registrerte på nett. Så ringte han får å spørre om en kode jeg fikk oppgitt, siden de hadde datatrøbbel. Lenke til kommentar
M-BS Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Sier han at han skal anmelde deg uansett, eller skal han bare anmelde deg til politiet hvis du ikke betaler? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei, var så dum i fjor å registrere meg for et "gratis" domene. Jeg er bare 16, så oppga falsk fødselsdato (utrolig dumt). Brukte aldri domenet. Fikk i dag i posten et krav om 298 kr. Sendte en mail og ba om at jeg aldri hadde brukt domenet, og at jeg var under 18 år. 5 minutter senere ringte en meg opp fra selskapet, og sa de hadde sendt en mail om at jeg måtte si opp før fristen gikk ut. Han sa også at siden jeg hadde oppgitt falsk alder var neste steg politiet. Er det sånn at jeg må betale dette? Har aldri noensinne brukt domenet, da jeg registrerte meg her for et år siden så sa spurte jeg om dette var helt gratis, og at det ikke vil koste meg noe uansett, på noe vis. Han sa ja. 6843812[/snapback] Domene er som er abo. det koster en engangssum i året. Du fikk første året gratis. Ergo når du ikke avbestilte så må du betale neste års kontigent:-) Hva angår at du ga falske opplysninger om deg selv; i utgangspunktet så kan man ikke stille en person til ansvar for slike handlinger før de er fyllt 18? korriger meg her hvis jeg tar feil - men da faller ansvaret over på dine foreldre. Om du velger å involvere dine foreldre er ditt valg, men jeg husker når jeg var på din alder og da ville jeg nok neppe ha gjort det:-) Letteste er å svelge den svarte kamelen og gå videre, det er kun 300kr. 6847313[/snapback] Kommer nok til å betale, men irriterer meg fryktelig at han fortalte meg per tlf for et år siden at UANSETT så ville det ikke koste meg noe. Jeg har heller ALDRI brukt domenet. 6848249[/snapback] Så det du sier er at denne avtalen KUN blei opprettet via telefon? For meg virker det slik at du først var på internett for å bestille, og der er jeg 99% sikker på at det ligger en avtale du godkjenner når du inngår et kundeforhold med denne bedriften. Uansett: har du KUN bestilt via telefon, og de ikke har opplyst deg om at det koster noe etter 1 år skal du i mine øyne bare drite i alt. 6853309[/snapback] Nei, registrerte på nett. Så ringte han får å spørre om en kode jeg fikk oppgitt, siden de hadde datatrøbbel. 6853384[/snapback] Da får du spørre deg selv om du hadde mulighet til å kunne vite disse betingelsene enten via internett, mail tilsendt fra bedriften eller lignende. Tviler på at noen her på forumet kan svare deg på om du har hatt mulighet til å kunne vite at det ikke var gratis etter 1 år. Det er fort gjort for noen å trykke seg forbi betingelser når man inngår ting som virker billig/gratis. Lenke til kommentar
Stoned Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei. Hvor gammel var du da du inngikk avtalen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå