Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spill fra Amiga årene og ikke minst fra den brune gode brødboksen C64 (M.Kassettspiller) vekker minner,og de fleste er gode.

Tror jeg aldri vil glemme følgende spill noen gang.

 

Escape From Golditz Var utrolig opphengt i dette spillet over lang tid og husker det fortsatt meget godt,ikke minst den gode musikken.

 

Defender Of The Crown Genialt spill,der forsvant det enormt mange timer.

 

Flashback Dette var nesten en revolusjon(for meg) når det kom,hadde aldri sett maken til bevegelse og flyt hos en spillkarakter noen gang.Desverre var spillet altfor kort. Bortsett fra det,så var det fantastisk.

 

Moonstone Dette var skikkelig guffent å spille alene med høy lyd i et mørkt rom,men maken til atmosfære og (gørr) hadde i hvertfall ikke jeg sett til da.

 

Project X Jeg vet ikke hva som gjorde mest inntrykk på meg her,selve spillet eller den fantastiske musikken komponert av Bjørn Lynne. Uansett,et genialt men utrolig vrient spill.

 

Denaris Dette var på C64. Samme "sidescrolling shoot'em'up" som overnevnte,men ikke fullt så vanskelig.God atmosfære og det den manglet grafikkmessig tok den igjen på spillbarhet.

 

Boulder Dash C64. dette er et spill jeg gjerne VIL glemme,men hver gang jeg tenker på spill jeg likte godt,så kommer jeg alltid på dette spillet. Jeg og en kompis brukte å spille dette enormt mye,og den monotone/traumatiske musikken i spillet har en tendens til å hjemsøke meg i senere tid,for ikke å snakke om resten av spillet hvor du skulle dytte på svære kampsteiner. :)

Lenke til kommentar

Hehe, mange minner i denne posten :roll: Men er jo nesten en skam at ikke Commander Keen er nevnt :tease: Apogee som lagde den serien mins jeg å huske.

Også må God of Thunder nevnes :thumbup:

 

EDIT: Og hvordan kunne jeg glemme det originale Total Annihilation (ikke akkurat eldgammet, men..) ^_^

Endret av Blaydewing
Lenke til kommentar
Metal Gear Solid = Glemt? Gimme a break. Det er vel et det minst glemte spillene noen sinne. Soldier of Fortune er heller ikke glemt. Må si meg enig med Flaringo. Det er fryktelig mange spill som nevnes her, som er alt annet enn glemt. :hmm:
Herregud, det er eneren som er glemt for MEG.

 

Har du sett emnetittelen? "Glemte spill du aldri glemmer"

Kanskje du ikke har glemt MGS1, men det hadde i hvert fall jeg.

Lenke til kommentar

Raptor (scrollende flyspill) Tror kanskje spillet het noe mer. Genialt flyspill hvor man kjempet seg gjennom et brett. I slutten av hvert brett måtte man nedkjempe en boss. Etterpå kunne man kjøpe seg mer og bedre våpen. Husker vi stod i kø på skolen for å spille dette spillet. Så formaterte dem maskinene fordi spillet ble stemplet som "ødleggende og barbarisk". Naiz

Lenke til kommentar

Synes Tomb Raider 1 skal trekkes frem! Grafikken var veldig bra til sin tid (1996), historien og lengden på spillet var utrolig :D Gåtene var herlige og styringen ok :D Herlig spill jeg aldri kommer til å glemme!

 

Tomb Raider 2 er også en stjerne av alle spill :) Synd at folk skulle ødelegge serien med TR3,TR4,TR:C og TRAOD :p

 

Tar også med Tomb Raider: The Legend! Spill som vekker minner fra gamle dager! Bra gåter, historie og stying! Et stort + i Tomb Raider serien :D

 

Vil også dra frem Pandemonium 1! Herlig spill, veldig underholdene :) Spilt gjennom spillet på både PC og PS1 :D

 

Big Red Racing var også veldig bra! Spilte det veldig veldig ofte og storkoste meg med det :D

 

Vil også ha frem Red Alert 1 som slo gjennom kraftig :) Herlig spill jeg aldri kommer til å glemme :)

Endret av ZayCon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Oooo, her var det masse gode gamle spill!

 

Her et det to som jeg husker godt:

 

LHX Attack Chopper:

lhx.gif

 

The Neverhood:

neverhood.jpg

 

Edit: her er det et par til :)

 

Dune 2, spillet som fikk meg hekta på RTS

Dune%2024.png

Dune%2021.png

 

One Must Fall 2097:

One%20Must%20Fall%2020972.png

 

Lotus 3:

Lotus%203%20-%20The%20Ultimate%20Challenge4.png

 

TIM:

The%20Incredible%20Machine3.png

 

 

Et par uten bilde:

The Lost Vikings

Scorched Earth

Settlers 2 (som det kommer/har kommet remake av!)

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar
Synes Tomb Raider 1 skal trekkes frem! Grafikken var veldig bra til sin tid (1996), historien og lengden på spillet var utrolig :D Gåtene var herlige og styringen ok :D Herlig spill jeg aldri kommer til å glemme!

 

Tomb Raider 2 er også en stjerne av alle spill :) Synd at folk skulle ødelegge serien med TR3,TR4,TR:C og TRAOD :p

 

Tar også med Tomb Raider: The Legend! Spill som vekker minner fra gamle dager! Bra gåter, historie og stying! Et stort + i Tomb Raider serien :D

 

Vil også ha frem Red Alert 1 som slo gjennom kraftig :) Herlig spill jeg aldri kommer til å glemme :)

6875148[/snapback]

 

Si meg, er Red Alert og Tomb Raider-serien glemte spill? Altså, spill som nesten ingen husker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...